انواع کابینت مدرن

انواع کابینت مدرن

انواع کابینت مدرن

کابینت یکی از بخش‌های مهم و اصلی هر خانه و آشپزخانه است که از گذشته تا کنون تغییرات زیادی کرده است. کابینت‌ها در گذشته تنها برای جمع آوری وسایل ساخته می‌شدند و اغلب جنسشان فلزی بود. در صورتی که امروزه کابینت نقشی فراتر گرفته است و در طراحی و دکوراسیون داخلی کارایی خیلی زیادی دارد. کابینت‌ها امروزه دسته بندی مختلفی دارند که یکی از آن‌ها کابینت مدرن است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به انواع کابینت مدرن بیاندازیم پس با فنی شو همراه شوید.

انواع مدل‌ کابینت مدرن

کابینت مدرن به فضا زیبایی و جذابیت خاصی می‌بخشد و مشخصه اصلی آن سادگی است. کابینت مدرن نه تنها زیباست بلکه در حین حال سادگی خود را هم حفظ کرده است. مدل‌های مختلفی از کابینت مدرن در بازار امروزی وجود دارد که به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,

کابینت مدرن بدون دستگیره

کابینت‌های مدرن باید اصالت خود را حفظ کرده در عین حال با سایر مدل‌های کابینت هم تفاوت داشته باشد. یکی از مشخصه کابینت مدرن، نداشتن دستگیره است. کابینت‌های مدرن بدون دستگیره فضای ساده تری را در آشپزخانه ایجاد کرده و همین طور کارایی آن‌ها هم ساده تر است. این مدل از کابینت‌ها استفاده آسان و راحت تری دارند و با استفاده از آهنربا بازو بسته می‌شود.

همچنین بعضی از کابینت‌های مدرن دارای دستگیره یا مگنت مخفی هستند؛ در واقع دستگیره آن‌ها طوری وجود دارد که نمی‌توان آن را دید. زمانی که می‌خواهید کابینت مدرنی را انتخاب نمایید اگر از کابینت بدون دستگیره خوشتان نمی‌آید می‌توانید کابینت دستگیره دار انتخاب کنید؛ اما باید کابینت دستگیره‌های مدرنی داشته باشد. دستگیره ساده و عریض به کابینت مدرن می‌آید.

کابینت مدرن سفید

از آن‌جایی که هدف از طراحی و تولید کابینت مدرن سادگی است؛ رنگ سفید بیشتر از هر رنگ دیگری به آن می‌نشیند، کابینت سفید به دلیل خصوصیات رنگ آن تنها مختص کابینت مدرن نیست بلکه در سایر طراحی‌ها هم از آن استفاده می‌شود. بازتاب بیشتر نور از بزرگترین مزیت کابینت مدرن رنگ سفید است.

کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,

کابینت مدرن مات

اگر علاقه به بازتاب نور، درخشندگی و … ندارید و می‌خواهید همه چی خیلی ساده باشد و با نور پردازی‌های دیگر جذابیت را به آشپزخانه بدهید؛ بهتر است سراغ کابینت مدرن مات بروید. این مدل از کابینت جذابیت خاص خود را دارند و عموما روکش می‌شوند. تمیزکاری آسان، ضد لک بدون و مقاومت بالا از مزایای این نوع کابینت مدرن مات است.

انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,

انواع کابینت مدرن چوبی

چوب یکی از متریالی است که در ساخت کابینت به وفور استفاده می‌شود. کابینت چوبی مورد توجه بسیاری از افراد و طراحان است. کابینت‌های مدرن چوبی به خانه گرما می‌بخشد و آشپزخانه را منعطف نشان می‌دهد. نکته‌ای که شاید درباره کابینت چوبی وجود داشته باشد؛ قیمت آن است. کابینت چوبی نسبت به سایر کابینت‌های مدرن دارای قیمت بیشتری است و همین سبب شده تا بسیاری از افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند سراغ این مدل از کابینت مدرن نروند.

کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,

انواع کابینت مدرن رنگی

هر چند سفید یکی از رنگ‌های پر کاربرد در کابینت مدرن است؛ اما سایر رنگ‌های مشابه آن یا مشتقات رنگ سفید نیز کارایی خیلی خوبی در کابینت مدرن دارند. همچنین ممکن است برخی افراد از رنگ تمام سفید خوششان نیایند؛ از این رو کابینت رنگی برای آن‌ها گزینه خیلی خوبی است. رنگ‌هایی اعم از کرم روشن، قهوه‌ای روشن و لیمویی از جمله رنگ‌هایی هستند که در طراحی و ساخت کابینت به وفور استفاده می‌شوند؛ البته جذابیت و براقی کابینت سفید را ندارند؛ اما آن‌هم می‌توانند برای آشپزخانه زیبا باشند.

انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,

انواع کابینت مدرن هایگلاس

هایگلاس یکی از متریال مورد علاقه‌ کابینت‌سازهاست که امروزه از آن به وفور استفاده می‌شود. هایگلاس زیبایی و مقاومت بالایی دارد و یکی از انواع کابینت مدرن بحساب می آید و همین باعث شده تا در کابینت مدرن از متریال استفاده زیادی کنند. کابینت مدرن هایگلاس مانند کابینت سفید دارای براقیت خاص خودش است و فضای آشپزخانه را بی نهایت زیبا می‌کند. کابینت هایگلاس در ترکیب‌ رنگی‌های سفید مشکلی، سفید، سفید قهواه ای و … وجود دارد.

کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,

کابینت مدرن فرامید

کابینت مدرن فرامید یا فوق برجسته که برگرفته از محصولات ایتالیایی است و در کشور خودمان عرضه می‌شود، دارای مغز ام دی اف و روکش است که در ضخامت ۱۶ میل عرضه می‌شود. انواع کابینت مدرن فرامید شباهت خیلی زیادی به کابینت کلیف ایتالیایی دارد. کابینت مدرن فرامید در دو رنگ طراحی و تولید می‌شود.  این دو مدل با یک رنگ از فرامید مات و با استفاده از هایگلاس براق طراحی و تولید شده و زیبایی آشپزخانه را چند برابر می‌کند.

انواع کابینت مدرن,کابینت های لاکچری,انواع کابینت مدرن,

کابینت مدرن ملامینه

این مدل از کابینت دارای وزن سبکی است؛ چرا که سبک ترین روکشی که برای ام دی اف وجود دارد روکش ملامینه است. ملامینه در واقع ورقی می‌باشد که شامل مغز نئوپان است که دارای روکش ملامینه می‌باشد. ملامینه خاصیت ضد آب و خش خوردگی دارد؛ اما چون که مغز آن از نئوپان است و آن هم در برابر رطوبت مقاوم نیست، ممکن است در محیط‌های خیس آسیب ببیند. از این رو اگر می‌خواهید کابینت مدرن ملامینه را نصب کنید باید آن را دورتر از سینک قرار بدهید تا آسیب نبیند. در کل در دسته بندی انواع کابینت مدرن این نوع کابینت رتبه آخر را دارد .

 

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :