۷ نکته تاثیرگذار بر تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی از جمله کارهایی است که باید توسط متخصصین و تکنسین های مربوط خود انجام شود. کولر گازی یکی از وسایل پر کاربردی امروزی است که در بیشتر مناطق از آن استفاده می‌شود. کولر گازی انواع مختلفی دارد بعضی از آن‌ها هم دارای قابلیت گرمایشی و سرمایشی هستند؛ و بعضی دیگر تنها حالت سرمایشی دارند. از کولر گازی‌هایی که هم سرمایشی و گرمایشی هستند، در مناطق سرد سیر نیز استفاده می‌شود. اما از مدل‌های دیگر کولر گازی به ویژه اسپلیت در مناطق گرمسیر و کارخانجات صنعتی که نیاز به خنک کننده دارند، استفاده می‌گردد. کولر گازی برای خرید هزینه بالاتری نسبت به کولرهای آبی دارد اما کارکرد آن بسیار بهتر است؛ اما در زمان خرابی و تعمیرات دست شما را ممکن است بند بگذارند.

در این مقاله در وب سایت فنی شو قصد داریم چند نکته در قالب آموزش تعمیر کولر گازی به شما بیان کنیم.

نوع دستگاه بر نوع تعمیر کولر گازی تاثیر بسیاری می گذارد

یکی از نکاتی که بیشتر از افراد به آن توجه نمی‌کنند؛ مدل‌های کولر گازی است. تعمیرات و قطعات هر کولر گازی ممکن است با دیگری متفاوت باشد. به عنوان مثال کولر گازی اینورتر زمانی که خراب می‌شود، به تخصص بیشتری نسبت به کولر گازی پنجره‌ای نیاز دارد و قطعات آن سخت تر پیدا می‌شوند و دستمزد آن نیز بسیار بالاتر است. از این رو برای تعمیر کولر گازی اول نوع آن را در نظر بگیرید. اما سوالی که ممکن است شما با آن مواجه شوید این است که آیا نصب و تعمیر کولر گازی ها با یک دیگر متفاوت اند؟

سرویس های دوره ای راهکاری برای کاهش هزینه های تعمیر کولر گازی

اگر می‌خواهید سرو کارتان به تعمیرات کولر گازی نیفتد بهتر است، به سرویس کولر گازیتان اهمیت دهید. سرویس کولر گازی به انجام کارهایی مثل شستشوی پنل داخلی و … نیاز دارد. برای این کار اگر خودتان تخصص دارید می‌توانید با در نظر گرفتن نکات آموزش تعمیر کولر گازی آن را انجام دهید؛ اما در غیر این صورت بهتر است، از یک متخصص و فرد با تجربه که در نصب و تعمیر کولر گازی مهارت ویژه دارد، کمک بگیرید. سرویس کولر گازی شما را تا چند قدم از تعمیرات و خرابی جلوگیری می‌کند و همین‌طور طول عمر کولر گازی را افزایش می‌دهد.

هیچگاه بدون مهارت لازم دست به تعمیر کولر گازی نزنید

یکی از نکات مهمی که باید در زمان تعمیرات کولر گازی در نظر داشته باشید، این است که اگر در این کار توانایی بالایی ندارید دست به کار نشوید. معمولا اشتباهی که بیشتر افراد انجام می‌دهند؛در زمان خرابی کولر گازی قطعات و اجزای آن را باز می‌کنند تا مشکلش را بر طرف کنند. این افراد با اینکه در زمینه نصب و تعمیر کولر گازی هیچ مهارتی نداشته ولی بازم دست به کار می شوند. در صورتی که کولر گازی سیستم متفاوتی نسبت به سایرین به عنوان مثال کولر آبی دارد. به عنوان مثال کولر گازی اینورتر یا کم مصرف از سیستم تکنولوژی پیچیده بهره گرفته که اگر اختلالی در ساختار قطعات آن ایجاد شود، شاید با تعمیرات هم قابل بازگشت نباشد. از این رو بهتر است که برای تعمیرات به سراغ فرد با تجربه بروید و یا حداقل با آموزش تعمیر کولر گازی مهارت خود را به طور نسبی بالا ببرید.

تاثیر جهت وزش باد بر کولر گازی و تعمیر آن

یکی دیگر از کارهایی که به شما کمک می‌کند و همین طور نیز کولر گازی خوب کار کند و هم در تعمیرات به کمکتان می‌آید. نصب کولر گازی در جهت وزش باد است و یا جایی که هوا به خوبی آمد و شد دارد؛ چرا که به کندانسور کولر گازی کمک می‌کند تا بهتر کار کند و نسوزد.

نظافت فیلترها در حین تعمیر کولر گازی

یکی دیگر از کارهایی که تعمیرات را برای شما آسان تر می‌کند و به کولر گازی جان دوباره می‌دهد،تمیز کردن فیلتر کولر گازی می‌باشد. فیلتر کولرگازی بهتر است، هر چند وقت یکبار فیلتر کولر گازی را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و یا آن را بشویید.

در چه زمان هایی استفاده از کولر گازی مصرف برق را بسیار بالا می برد؟

ساعات اولیه شب یکی از زمان‌هایی است که برق در اوج خود قرار دارد و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. از کولر گازی در ابتدای شب استفاده نکنید؛ این کار هم به کاهش مصرف برق کمک کرده و هم به افزایش طول عمر کمپرسور؛ چون که فشار زیادی روی آن وارد نمی‌شود. استفاده از کولر گازی در ساعات اوج مصرف برق می تواند هزینه سنگینی در زمان تعمیر کولر گازی برای شما ایجاد کند.

گارانتی چه تاثیری بر نصب و تعمیر کولر گازی می گذارد؟

متاسفانه یکی از نکاتی که بسیاری در زمان استفاده از کولر گازی افراد را اذیت خواهد کرد بحث گارانتی است. بدون شک تعمیر کولر گازی می‌تواند هزینه‌های جانبی بالایی داشته باشد. به همین دلیل گارانتی در این زمان‌ها کمک زیادی به شما می‌کند. اما بعضی از افراد به دلیل این که کولر گازی بدون گارانتی که به صورت غیر مجاز عموما به کشور وارد می‌شود و قیمت کمتری دارد به سراغ آن می‌روند که این کار شاید در نگاه اول سود مالی داشته باشد؛ اما بعد از مدت کوتاهی برای آن‌ها مشکلاتی خواهید داشت که عدیده آن در زمان تعمیرات و سرویس ایجاد می‌شوند.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :