کابینت ممبران چیست و چه ویژگی خاصی دارد؟

ساخت کابینت ممبران

شاید برای بسیاری از شما جالب باشد که بدانید، کابینت ممبران چیست. کابینت یکی از اجزای مهم در آشپزخانه‌های امروزی به شمار می‌رود و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.در گذشته از کابینت تنها برای جمع آوری وسایل استفاده می‌شد؛ در حالی که امروزه کابینت شکل جدیدی به خود گرفته و برای طراحی دکوراسیون و زیبایی خانه نیز کاربرد دارد. کابینت انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها کابینت ممبران است.

کابینت ممبران نوع جدیدی از مصنوعات چوبی شناخته می‌شود و در سبک‌های مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می‌شود. برای آشنایی بهتر اینکه کابینت ممبران چیست در این مقاله در مجله وب سایت فنی شو با ما همراه باشید.

تفاوت کابینت ممبران با ام دی اف

ام دی اف نیز مانند ممبران از جمله کابینت‌های پر استفاده محسوب می‌شود؛ اما با هم تفاوت‌هایی وجود دارد که بیشتر آن مرتبط به نمای کابینت است. کابینت ممبران برجستگی‌ها و طرح‌های بیشتری نسبت به ام دی اف دارد؛ به عبارتی دیگر قابلیت ابزارخوری آن بالاتر است. همچنین انواع کابینت ممبران با توجه به کیفیتی که دارد از قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف برخوردار است. بهترین رنگ کابینت ممبران در سال ۲۰۱۹ رنگ سفید صدفی با طرح هایی از رنگ گردویی بوده است که در مقایسه با کابینت ام دی فی زیبایی وصف ناپذیری دارد.

انواع کابینت ممبران,بهترین رنگ کابینت ممبران,رنگ بندی کابینت ممبران,

روش ساخت کابینت ممبران چیست؟

انواع کابینت ممبران بدنه اصلی دارند که از ام دی اف سفید تولید می‌شود و باکس داخلی آن در کابینت سازی mdf نیز به کار می رود و همان‌طور که گفته شد، تفاوت زیادی بین این دو به جز طراحی ظاهری وجود ندارد. برای ساخت کابینت های ممبران، نخست کابینت ساز، اندازه گیری را انجام داده و پس از آن نمای کار را با توجه به سلیقه مشتری و طرح‌های به روز یا کلاسیک با توجه به بهترین رنگ کابینت ممبران توسط دستگاه سی ان سی انجام می‌دهد و روکش ممبران را تولید می‌کند. از طرفی برای ساخت انواع کابینت ممبران دو روش وجود دارد. سبک سنتی و سخت این کابینت این است که یک ام دی اف خام تهیه کنید و سپس طرح آن را با دستگاه سی ان سی انجام دهید و پس از آن ورق آماده شده را با پی وی سی پرس کنید. از طرفی یکی دیگر از روش‌های ساخت چوب ممبران این است که خدمات سی ان سی و ممبران را باهم انجام دهید و نیازی به جابه جایی دوباره نیست و این کار باید توسط کابینت ساز با تجربه انجام شود.

نکات اساسی برای نگهداری از کابینت ممبران

حال که با مفهوم کابینت های ممبران چیست آشنا شدید، باید نکاتی را درباره نگهداری این نوع کابینت در نظر بگیریم تا کابینت های ممبران طول عمر بیشتری نسبت به حد معمول خود داشته باشد. برای نگهداری بهترین رنگ کابینت ممبران نیز این نکات بسیار کاربردی است:

نور خورشید

ورق پی وی سی که روی ممبران قرار دارد؛ در مقابل آفتاب و نور خورشید، وضعیت حساسی نشان می‌دهد و رنگ آن تغییر می‌کند؛ به همین دلیل بهتر است نور خورشید با کابینت های ممبران تماس مستقیم نداشته باشد.

رطوبت

کابینت ممبران در برابر آب و رطوبت نیز حساسیت دارد. نظافت و تمیز کردن این کابینت نباید با دستمال خیس و یا وسایل معمول برای نظافت انجام گیرد. دارندگان انواع کابینت ممبران برای نظافت بهتر است از یک دستمال خشک استفاده کرده و در صورت نیاز به دستمال مرطوب، مراقب درزهای ورق پی وی سی کابینت باشند تا آسیب نبیند و به داخل ام دی اف نفوذ نکنند.

شعله گاز

نه تنها انواع کابینت ممبران بلکه اغلب کابینت‌ ها بهتر است که در برابر شعله گاز و حرارت مستقیم نباشند تا آسیب نبینند. این کابینت ها باید طوری نصب شود که نزدیک به گاز و حرارت نباشد. این نکته بسیار مهم است، از این رو آن را باید به نصاب کابینت خود یاد آور کنید تا محل مناسبی در آشپزخانه برای کابینت ممبران در نظر بگیرید. پیش نیاز فهم کابینت های ممبران چیست فهم نکات نگهداری آن است.

تعمیر کابینت های ممبران

متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ برای انواع کابینت ممبران، تعمیرات سخت و مشکل آن است . کابینت های ممبران در صورتی که ظاهر آن خراب شود یعنی خش و خط بیفتد امکان ترمیم و نوسازی ندارد و صفحه آن باید به صورت کامل تعویض شود. همچنین این نکته برای کابینت ام دی اف هم صدق می‌کند؛ اما ممبران نسبت به ام دی اف بیشتر آسیب پذیر است. از این رو مراقب وسایل تیز، برنده و خط انداز و شلوغ کاری کودکان باشید. بیشتر افراد با توجه به این نکته بیشتر سعی می‌کنند تا کابینت های خود را از جنس ممبران استفاده کنند تا کمتر آسیب ببیند؛ چرا که کابینت ممبران قیمت بیشتری نسبت به محصولات موجود در بازار دارد و خرابی آن خسارات مالی به دنبال دارد.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :