سنگ های کورین و ویژگی های خارق العاده آن

 سنگ های کورین

سنگ های کورین از محصولات جدیدی است که هم اکنون نه تنها در بازارهای ایران بلکه در تمامی کشورها بیشترین توجه را برای ساخت نما به خود جلب کرده است که علت عمده ی آن نیز هزینه ی بالای سنگ های معمول در ساخت نماست. معمولا سنگ های کورین را با سنگ هایی چون کوارتز  و گرانیت مقایسه می کنند. نام کورین تنها یک برند تجاری است که توسط دو پونت در سال ۱۹۶۷ به ثبت رسید و البته پس از آن برند های دیگری همچون سامسونگ و هانکس و ال جی اقدام به تولید این نماها نموده اند و این در واقع پس از انقضا زمان ثبت اختراع دو پونت بود. شما در ادامه بهتر متوجه می شوید که سنگ کورین چیست و می تواند چه ویژگی های شگفت انگیزی داشته باشد.

شما می توانید برای چگونگی استفاده از سنگ کورین در آموزش کابینت سازی با ما همراه باشید.

ترکیبات سنگ های کورین

اگر ترکیب سنگ های مصنوعی کورین برای شما ناشناخته است، باید بدانید که این سنگ ها از ترکیب پلیمرهای اکرلیک و مواد معدنی و سنگی تولید می گردد که پس از قالب ریزی این مواد تبدیل به ورقه های کورین می گردد. ترکیب دقیق تر این سنگ ها آلومینا تری هیدرات (ATH)، اکریلیک ایپوکسی یا پلی استر و رنگدانه هاست. بیشترین کاربرد این سنگ ها در سنگ نماهای آشپزخانه، دکوراسیون دیوارها، حمام و سینک می باشد.

انواع سنگ های کورین,سنگ کورین,سنگ کورین چیست,

مزایا و معایب سنگ های کورین

افرادی که می دانند سنگ کورین چیست از مزیت های این نوع سنگ ها نیز با خبر هستند. سنگ های کورین از نظر شکل می توانند مقلد سنگ های مرمر، گرانیت و یا سایر سنگ ها باشند و معمولا به صورت ورقه هایی از سنگ برای نماسازی سینک، وان حمام میز و امثال آن کاربرد دارند. این ورقه ها می توانند طی فرایندی تحت عنوان ترموفورمینگ منعطف شوند که این عامل اصلی انتخاب این سنگ های مصنوعی و استقبال فراوان از آنهاست.

از مزایای این سنگ ها می توان ضد آب بودن یک پارچه بودن فرم پذیری و قابل طراحی بودن و عدم جرم گیری و رسوب پذیری آن ها را نام برد. طول عمر این سنگ ها بسیار بالا بوده و بسیار ارزان هستند. سنگ های مصنوعی کورین معایب خاصی ندارد، البته دلیل نبود معایب سنگ های کورین وجود کاربردها و مزایا فراوان این نوع سنگ ها است.

آیا سنگ کورین قابلیت ترمیم دارند؟

سنگ های مصنوعی کورین شاید به مرور زمان شفافیت خود را از دست دهند و این نیز از معایب آن بوده که چنان هم چشم گیر نیست یعنی توسط شرکت های سرویس دهنده قابل بازگردانی است. نکته قابل توجه این است که سنگ کورین حتی اگر در حرارت بالا تغییر رنگ دهند، قابل ترمیم بوده و آسیب چشم گیری نخواهد ندید. حتی خراش ها و شکستگی های این سنگ های مصنوعی توسط شرکت های پشتیبانی مرتبط قابل ترمیم و باز سازی است.

چرا کورین مورد توجه مردم قرار گرفته است؟

سنگ های مصنوعی کورین امروزه مورد استقبال طراحان و معماران آسیایی است و بازار های مختلفی برای تولید و توزیع  این سنگ ها اکنون در حال فعالیت است. با وجود این که سنگ کورین اکنون با رقابت سنگ های کوارتز و امثال آن رو به رو است، اما بخاطر تنوع رنگ و یکپارچه بودن آن در دکوراسیون از سنگ های قدیمی پیشی گرفته است. اکنون در بسیاری از بیمارستان ها برای نمای سینک ها، ایستگاه های پرستاری و روکش دیوار با استقبال زیادی رو به رو هستیم زیرا خاصیت بدون درز بودن آن باعث می شود که از اجتماع میکروب ها و باکتری در میان شکاف ها جلوگیری شود.

سنگ های کورین,سنگ های مصنوعی کورین,مدل های سنگ کورین,

چه شرکت هایی سنگ های کورین را تولید می کنند؟

اغلب شرکت های تولید کننده سنگ های مصنوعی کورین عضو سازمانهای صنفی و اتحادیه تولید کنندگان کامپوزیتهای آمریکایی ISFA می باشند که این سازمان ها این محصولات را تحت عنوان مهندسی کامپوزیت ها شناسایی می کنند. در واقع شرکت های سازنده ی سنگ های مصنوعی به عنوان یک شرکت حرفه ای متمایز شامل فعالیت های پیچیده ای هستند.

در نصب سنگ کورین از چه ابزاری استفاده می شود؟

ممکن است که شما بدانید سنگ کورین چیست اما در مورد نصب آن اطلاعاتی نداشته باشید. برخی از ابزار آلات مورد استفاده در نصب و ساخت سنگ های کورین شامل دریلها، قالب ها، گیره ها و اره های مخصوص می باشد. این سنگ ها در کارگاه یا شرکت ها ساخته شده و در محل مونتاژ و نصب می شوند. برای این سنگ ها توسط چسب های مخصوص دو قطعه چسبانده می شوند که اکنون در قوطی های یک کیلوگرمی و یا تیوب های ۱۰۰ گرمی در بازار عرضه می گردند. هر صفحه ی کورین نیاز به ۳ تیوپ ۱۰۰ گرمی از این چسب برای چسبانده شدن دارند. چسباندن دو قطعه از ورق کورین حدود ۴۰ دقیقه زمان می خواهد و این کار باید در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد صورت بگیرد. در نهایت با استفاده از یک سمباده آن را صاف نموده و بر روی درزها چسب شیشه ای زده می شود تا چسب از درز ها نفوذ نکند. البته ساخت کانترهایی به شکل L و U  نیازمند ابزار پیچیده تری است تا نتیجه ی کار بی عیب و نقص باشد.

معایب سنگ کورین,مواد اولیه سنگ کورین,انواع سنگ های کورین,

برترین برندهای سنگ های کورین

برند های ایرانی سنگ های کورین موجود در بازار شامل نیکا استون، T.S.I، ورانوس، تکسانیت، SUPER STONE و ATISTONE می باشد. همچنین این سنگ ها دارای برندهای کره ای از جمله HANEX ،MACS و STARON است که در حال حاضر بهترین و معتبر ترین برند در بین این سنگ های مصنوعی برند ال جی تحت عنوان هایمکس می باشد. این برند دارای رنگ های متنوع ست.

چه نوع سنگ کورین در بازار ایران موجود است؟

اکنون به طور معمول سنگ های مصنوعی کورین در بازار با عرض ۷۵ سانتیمتر و ضخامت ۱۲ میلی متر موجود است اما شرکت های تولید کننده ی این سنگ های مصنوعی بر اساس سفارش مشتری آن را با ضخامت ۶ میلی متر هم تولید می نمایند. معمولا در سایت های مختلف با قیمت های مشخصی بر طبق تعرفه رو به رو هستیم که این قیمت نهایی سنگ های مصنوعی کورین نیست یعنی بر طبق دوری و نزدیکی محل نصب و مونتاژي این سنگ ها قیمت ها متفاوت خواهد شد.

سنگ کورین,سنگ کورین چیست,سنگ های کورین,

قیمت سنگ های کورین در بازار

اکنون کورین های آماده برای نصب در بازار با برند های هارکس ( HAREX) قابل عرضه است که با قیمت هایی حدود دو میلیون تومان به بالا قابل خریداری است. اما در مورد قیمت سنگ های مصنوعی هایمکس به دلیل ذکر شده (دور و نزدیکی محل نصب و مونتاژ) در سایت های معدودی که اقدام به فروش انواع مدل های کورین ال جی می نمایند، قیمتی ذکر نشده است. البته جالب است که حتی در سایت اصلی هایمکس نیز اطلاعاتی جهت قیمت گذاری سنگ های مصنوعی هایمکس موجود نیست. اما در مورد برند هانکس که بعد از هایمکس از اعتبار نسبتا بالایی برخوردار است باید گفت از ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان در بازار یافت می شوند.

قیمت چسب های مختلف برای نصب سنگ های مصنوعی کورین

چسب های مخصوص برای نصب کورین نیز باید به صورت جداگانه خریداری گردد. این چسب ها نیز با برندها و وزن های مختلف در بازار موجود است. برای مثال یک چسب ۷۰ گرمی با برند اورانوس ۴۰ هزار تومان و یا یک چسب ۸۰ گرمی با برند استارون با قیمتی حدود ۱۶۰ هزار تومان در بازار موجود است. برندهای مختلفی که برای این چسب ها اکنون در بازار موجود است تحت عنوان تکسانیت، اورانوس، آتیسون، هایمکس و کاسل می باشد که گاهی علاوه بر  وزن تقریبا یکسان، تفاوت فاحشی را در قیمت آنها می بینیم. البته اطلاعاتی از اینکه کدام برند از این چسب ها برای نصب سنگ های کورین بهتر است در دست نیست و تصور می شود باید این امر را به متخصصان نصب و مونتاژ این سنگ های مصنوعی واگذار کرد.

سنگ های مصنوعی کورین,مدل های سنگ کورین,معایب سنگ کورین,

آموزش نصب سنگ های کورین

در حال حاضر مراکز معدودی اقدام به آموزش دوره های ساخت و نصب سنگ کورین می نماید که همگی از اعتبار بالایی برخوردار نیستند. در حال حاضر مجتمع فنی مهندسی پیوند داده ها (فنی شو) مفتخر است به عنوان اولین مرکز آموزش کابینت سازی ضمن آموزش حرفه ای و صفر تا صد کابینت سازی مباحث مربوط به سنگ های مصنوعی کورین را به شما کارآموزان محترم ارائه دهد برای اطلاع از چگونگی برگزاری دوره ها با ما تماس بگیرید.

در آموزش نصب پارکت نکاتی برای استفاده از چسب در صنعت سنگ کورین آمده است ما به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب تجربیات بیشتر با ما در این مقاله همراه باشید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :