آشنایی با انواع کولر گازی های بازار ایران

مدلهای-کولرگازی

در این مقاله در وب سایت فنی شو سعی بر این داریم تا توضیحاتی درباره انواع کولر گازی بیان کنیم.پس با ما همراه باشید. کولر گازی وسیله‌ای سرمایشی است که امروزه برای خنک کردن فضا در هر محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگر مشکلات کولرهای آبی مانند تولید سر و صدای زیادی را ندارند. بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که کولر گازی تنها یک مدل است؛ در حالی که مدل های کولر گازی هر یک از آن‌ها از ویژگی متفاوتی برخوردارند.

اسپلیت معروف‌ترین مدل کولر گازی

یکی از معروف ترین مدل های کولر گازی اسپیلت است. اسپلیت نوعی است که بیشتر همگی دارای فروش بالایی است و افراد از آن استفاده می‌کنند. کولر گازی اسپلیت که به آن کولر گازی دو تکه نیز گفته می‌شود که یک بخش یا پنل آن داخل ساختمان قرار می‌گیرد و بخش دیگری از آن در بیرون از ساختمان قرار می‌گیرد که خود کولر گازی اسپلیت نیز از انواع مختلفی برخوردار است که عبارتند از:

کولر گازی اسپلیت سرد

یکی دیگر از انواع کولر گازی اسپیلت که بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرد این مدل است. این اسپلیت تنها این قابلیت را دارد که بین ۱۶ الی ۲۶ درجه سانتی گراد تغییر دما داشته باشد و تنها محیط داخلی را خنک می‌کند.

کولر گازی اسپلیت سرد و گرم

این نوع دیگری از اسپلیت است که کمی خاص به نظر می‌رسد و در مناطق زمستانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپلیت سرد و گرم همان‌طور که از نامش پیداست دارای تولید هوای گرم و سرد می‌باشد که بازه تغییر دمای آن بین ۱۶ الی ۳۵ درجه است. در انواع کولر گازی این مدل می تواند کاربری بیشتری برای همه داشته باشد.

اینورتر یا کولر گازی کم مصرف

یکی دیگر از مدل های مختلف کولر گازی کولر گازی اینورتر یا کم مصرف است که دارای مبدل برقی می‌باشد که جریان مستقیم دی سی را دریافت و بلافاصله آن را به جریان دی سی تبدیل می‌کند و با استفاده از ترانسفورماتور به کولر گازی وارد کرده و سرعت موتور را بدون نیز به کنتاکوتر تغییر دارد و با توجه به آن دور موتور را کاهش و در نتیجه میزان استفاده از انرژی برق کم می‌شود. کولر گازی اینورتر به دلیل این که کم مصرف است از طرفداران زیادی برخوردار است؛ چرا که هزینه مصرف برق کمتری در پی دارد.

کولر گازی پرتابل یا ایستاده

این کولر گازی نوعی مناسب برای فضاهایی است که نمی‌توانند از کولر گازی‌های دیگر استفاده نمایند. کولر گازی پرتابل بیشتر در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار گرفته و مهم‌ترین مزیت آن این است که نیازی به نصب ندارد و به راحتی قابل استفاده می‌باشد.

انواع کولر گازی پنجره‌ای

این کولر در بین مدل های مختلف کولر گازی استفاده بیشتری می شود. اگر بخواهی به نسل اول کولرهای گازی نگاهی بیاندازیم؛ بهتر است به سراغ کولر گازی پنجره‌ای برویم، این کولر گازی ابتدائی ترین کولر گازی است که بخشی از در محیط بخش دیگر در خارج قرار می‌گیرد. کولر گازی پنجره‌ای مانند سایر کولرهای گازی مخصوصا اسپلیتف قدرت بالایی ندارد و عموما مناسب فضاهای کوچک است؛ البته کولر گازی پنجره‌ای نصب و تعمیرات آسان دارد. مدل های کولر گازی پنجره ای به دلیل کاربری آسان آن بیشترین واردات را داشته است.

انواع کولر گازی,کولر گازی,مدل های کولر گازی,

معایب کولر گازی ها

کولرهای گازی شاید بهترین خنک کننده در این زمان باشند و از آنها نه تنها در محیط اداری بلکه در کارخانجات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند اما معایبی نیز به همراه دارند؛ شاید به جرات می‌توان گفت مصرف انرژی بالا و هزینه زیاد آن برای کولر گازی بزرگ‌ترین معایب به شمار می‌آید و کولرهای گازی در ایران اغلب وارداتی هستند بنابراین هزینه خرید زیادی دارند و بعضی از افراد ممکن است توانایی تهیه مالی آن را نداشته باشند. در انتخاب انواع کولر گازی باید بر اساس نکاتی موردی را انتخاب کنید که برای شما بازدهی بیشتری داشته باشد.

مدل های کولر گازی ایستاده,مدل های مختلف کولر گازی,انواع کولر گازی,

تعمیرات تخصصی انواع کولر گازی

کولرهای گازی به خصوص اینوتر و اسپلیت مکانیسم بسیار پیچیده‌ای دارند؛ بنابراین اگر بخواهند خراب شوند به خدمات تعمیرات تخصصی نیاز دارند و همان‌طور که گفته شد این کولرها عموما وارداتی هستند و قطعات آن‌ها گران می‌باشند؛ بنابراین اگر زمانی خراب شوند هزینه تعمیرات آن‌ها بالاست و زمان بر می‌باشد. از طرفی تعمیرات آن به نیروهای تخصصی نیاز دارد فردی که کاملا به سیستم کولر گازی تسلط داشته باشند که این افراد عموما نیز حق الزحمه بالایی برای تعمیرات دارند؛ در نتیجه کولر گازی هر چند مزایای بالایی دارد اما نگهداری آن کمی سخت و مشکل باشد؛ اما اگر بتوان از آن خوب نگهداری کرد تا سالیان دراز برای شما به خوبی کار خواهند کرد.سعی کنید کولر گازی از نمایندگی‌های معتبر و با ضمانت نامه و گارانتی تهیه نمایید. شما می توانید در  دوره آموزش نصب و تعمیر کولرگازی از این مطالب به خوبی استفاده کنید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :