بهترین کابینت برای آشپزخانه

کابینت یکی از اجزای مهم در خانه است، از طرفی آشپزخانه هم قلب خانه محسوب می‌شود. آشپزخانه‌های امروزی نیاز به کابینت دارند؛ چرا که کابینت هم باعث جمع آوری لوازم شده و هم باعث زیبایی آن می‌گردد. برای آشپزخانه کابینت‌های متعددی وجود دارد. در این مقاله در وب سایت فنی شو نگاهی به انواع و مدل کابینت که برای آشپزخانه گزینه‌های مناسبی هستند خواهیم انداخت پس با ما همراه باشید.

کابینت ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف یکی از بهترین کابینت‌ها برای آشپزخانه است. این مدل کابینت برای کسانی که می‌خواهند، کابینت زیبایی داشته باشند؛ اما هزینه کمی کنند گزینه خیلی خوبی است؛ چرا که کابینت ام دی اف خودش به تنهایی یک  ورق خام است که متریال اصلی برای طراحی و تولید کابینت و سایر آن‌ها به شمار می‌رود. از طرفی امروزه با توجه به تنوع سلیقه و وجود انواع و اقسام کابینت، طرح‌های گوناگونی برای آن ایجاد می‌شود.

ام دی اف مصنوع چوبی است که قابلیت کارایی خیلی زیادی دارد و می‌توان روی آن طرح‌های گوناگونی ایجاد کرد؛ از این رو کابینت ام دی اف برای یک آشپزخانه مناسب است.

البته لازم به ذکر است کابینت ام دی اف از معایبی هم برخوردار می‌باشد که سبب شده تا افرادی آن را جزء اولویت‌های خود قرار ندهند. عیب کابینت ام دی اف این است که مقاومت پایینی در برابر آب و رطوبت دارد و به سرعت آسیب می‌بیند؛ چون آب می‌تواند به عمق آن نفوذ کند. از این رو برای محل‌هایی که در تماس مستقیم با آب و رطوبت هستند و در جای خیس بهتر است از این مدل کابینت استفاده نشود.

بهترین کابینت آشپزخانه,کابینت ممبران,کابینت هایگلاس,

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس هم جدید است و زیبایی مخصوص به خودش را دارد. براقیت و زیبایی که این مدل کابینت دارد برای کسانی که می‌خواهند دکوراسیون داخلی خیلی زیبایی داشته باشد بهترین گزینه است. هایگلاس رنگ بندی دارد که پر استفاده ترین آن سفید می‌باشد.

کابینت هیگلاس سفید می‌تواند نور خورشید را به خوبی بازتاب دهد و فضای آشپزخانه از حالت عادی بزرگتر به نظر برسد. کابینت هایگلاس برای تمامی آشپزخانه‌ها به خصوص برای آن‌هایی که متراژ کوچک دارند مناسب است.

کابینت هایگلاس مقاومت بیشتری نسبت به ام دی اف دارد؛ چون که پوشش داده می‌شود؛ در واقع تمام مقاومت آن مدیون روکش آن است و اگر خراب شود یا آسیب ببیند، این کابینت هم مانند ام دی اف آسیب خواهد داد. همچنین مغز هایگلاس از ام دی اف ساخته شده است.

بهترین کابینت آشپزخانه,کابینت ممبران,کابینت هایگلاس,

کابینت ممبران

بین سه دسته کابینت ام دی، هایگلاس و ممبران، این مدل کابینت برای کسانی که علاقه به طراحی و دکوراسیون کابینت کلاسیک دارند مناسب است؛ چون که شبیه به چوب است؛ اما به اندازه آن گران نیست، کابینت‌های چوبی هر چند زیبا و مقاوم هستند اما مبلغ خرید آن‌ها در بین کابینت‌ها بیشتر است. کابینت ممبران هر چند مزایایی دارد؛ اما از معایبی هم برخوردار است و ساخته شدن آن تا حد زیادی بستگی به این دارد که در چه کارگاهی و با چه موادی تولید شده باشد.

بهترین کابینت آشپزخانه,کابینت ممبران,کابینت هایگلاس,

کابینت چوبی یا روکش چوب

کابینت چوبی یک مدل کابینت است که مغز آن ام دی اف است؛ اما روکش آن از جنس چوب می‌باشد. این مدل کابینت، جزء محصولات گران قیمت هستند. چون که مقاومت خیلی خوبی دارند و از وجود محصولات طبیعی مثل، چوب تشکیل شده است و زیبایی مخصوص به خودش را دارد. کابینت چوبی می‌تواند از محصولاتی اعم از گردو و روسی ساخته شود و در رنگ و طرح محدودیت دارند.

یکی از معایبی که کابینت چوبی دارد این است که نمی‌توان با آن را با هر رنگ و طرحی درآورد. کابینت چوب در بین سایر کابینت‌ها بهترین مدل است چون که مقاومت بیشتری دارد و ایرادات آن نسبت به سایر کابینت‌ها کمتر است. اما یکی از مشکلاتی که می‌توان برای این مدل کابینت در نظر گرفت قیمت بالای آن است. کابینت چوب یا روکش آن چون که از مواد و مصالح طبیعی ساخته می‌شوند نسبت به مصنوعات چوبی قیمت بیشتری دارد و نمی‌توان به راحتی آن را در دسترس داشت. از این رو برای طراحی و ساخت آن باید هزینه و قیمت بیشتری در نظر داشت.

بهترین کابینت آشپزخانه,کابینت ممبران,کابینت هایگلاس,

آموزش کابینت سازی حرفه ای

بهترین کابینت آشپزخانه برای شما

برای این که بتوانید بهترین کابینت آشپزخانه را برای خودتان در نظر بگیرید اول باید چند اولویت خود را بررسی کنید یکی از آن‌ها این است که، میزان هزینه و بودجه خود را در نظر داشته و پس از آن اقدام به خرید کنید. از طرفی متراژ آشپزخانه و مدل طراحی کردن آن هم در انتخاب بهترین کابینت تاثیر دارد اگر کابینت بزرگ دارید ممبران و چوب برای شما گزینه‌های خیلی خوبی هستند اما اگر آشپزخانه شما کم متراژ است از کابینت هایگلاس سفید بهتر است استفاده کنید. برای این که بهترین کابینت را انتخاب کنید ابتدا با چند کارشناس صحبت کرده و از تولیدی‌های کابینت سازی بازدید کنید تا در خرید خود مطمئن شوید و هزینه پرداخت شده‌تان را از دست ندهید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :