نکاتی ویژه درباره تاسیسات فنی ساختمان

تاسیسات-فنی-ساختمان

هر یک از خدمات مربوط به تاسیسات فنی ساختمان انجام می‌شود باعث شده تا یک ساختمان بتواند به حیات خود ادامه دهد و یکی از نیازهای اصلی آن می‌باشد؛ به همین دلیل امروزه شرکت‌های فنی ایجاد شده اند تا خدمات تاسیسات فنی ساختمان ارائه دهند تا نیازهای اصلی هر ساختمان را از نظر فنی تامین نمایند. در این مقاله قصد داریم به چند نکته ساده اما حیاتی نگاهی بیاندازیم پس با فنی شو همراه باشید.

نگاهی به تاسیسات فنی ساختمان

تاسیسات فنی ساختمان به این معناست که اجزای اصلی هر ساختمان را تشکیل می‌دهد تا بتواند نیازها و آرامش و رفاه ساکنان را فراهم کند. خدمات فنی و تاسیسات باید از نظر فنی و مهندسی به درستی انجام شود تا ساختمان آسیبی نبیند و با مشکلاتی مواجه شود؛ تاسیسات ساختمان به صورت کلی به دو دوسته تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها از ویژگی مختلفی برخورداراند.

تاسیسات ساختمان,تاسیسات فنی ساختمان,تاسیسات مکانیکی ساختمان,

تاسیسات مکانیکی

تاسیسات مکانیکی هر ساختمان بخش‌های مجزایی را شامل می‌شود که به شرح ذیل هستند: تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایی و سرمایی، تجهیزات بهداشتی، تهویه مطبوع، آتش نشانی، طراحی و اجرای آسانسور، سیستم‌های بخار و تاسیسات گازهای طبی. تاسیسات مکانیکی ممکن است همه آن‌ها به یکباره در یک ساختمان انجام نشده و یا وجود نداشته باشند؛ بنابراین افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ممکن است هر یک از تاسیسات را به صورت مجزا و یا باهم به صورت تخصصی انجام دهند.

تست تاسیسات ساختمان,خدمات فنی و تاسیسات,تاسیسات ساختمان,

تاسیسات ساختمانی اهمیت زیادی دارد

بسیار از افراد برای این که بخواهند در خرج و مخارج ساختمان صرفه جویی کند سراغ لوازم و تجهیزات بی کیفیت می‌روند و یا از افراد متخصص برای انجام این خدمات استفاده کردند. در حالی که تاسیسات فنی ساختمان نقش بسیار پر رنگی در سر پا بودن یک ساختمان دارد؛ چرا که تمام نیازهای ساکنین با استفاده از این تجهیزات رفع می‌شود. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند خدمات تاسیسات ساختمان را انجام دهند باید از لوازم با کیفیت بهره بگیرند و همین‌طور کسانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند باید تخصص و مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند به خوبی آن را اجرا نمایند.

تاسیسات فنی ساختمان,تاسیسات مکانیکی ساختمان,تست تاسیسات ساختمان,

تست تاسیسات فنی ساختمان

پس از آن کلیه امور نصب و راه اندازی تاسیسات فنی ساختمان انجام شد؛ هر یک از آن‌ها را تست کنید؛ چرا که این کار احتمال بروز خسارات و آسیب‌های آینده را به شدت کاهش می‌دهد؛ تحقیقات نشان داده بیشتر افرادی که تاسیسات را آزمایش کرده و در زمان مناسب آن‌ها را سرویس می‌کنند؛ در آینده در زمینه تاسیسات ساختمان با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

خدمات فنی و تاسیسات,تاسیسات ساختمان,تاسیسات فنی ساختمان,

نگهداری بهتر هزینه تعمیرات کمتر تاسیسات فنی ساختمان

نگهداری و مراقبت نه تنها از تاسیسات بلکه از دیگر بخش‌های ساختمان می‌تواند باعث ذخیره سرمایه‌هایی شود که برای ساخت و یا خرید ساختمان انجام داده شده است؛ از طرفی تاسیسات ساختمان هر چند بخش اصلی ساختمان محسوب می‌شوند؛ اما به نگهداری نیاز دارند و اگر به مرور زمان از آن‌ها استفاده شود در حالی که نگهداری نشده و سرویس نشوند.

خراب شده و یا از کار می‌افتند و نیار به تعمیر و یا تعویض دارند. خدمات فنی و تاسیسات کار پر هزینه‌ای است و علاوه بر آن ممکن است به دیگر بخش‌های ساختمان نیز آسیب رسانده و هزینه پشت هزینه باشدو همینطور زمان و انرژی زیادی از ساکنان بگیرد.

تاسیسات مکانیکی ساختمان,تست تاسیسات ساختمان,خدمات فنی و تاسیسات,

حواستان به اجرای لوله کشی فاضلاب باشد

یکی از نکاتی که باید پس از اجرای لوله کشی فاضلاب در تاسیسات ساختمان مد نظر دهید این است که جهت اطمینان بیشتر از این که لوله نشتی ندارد. لوله‌ها را آزمایش کنید، این آزمایش را می‌توانید به استفاده از دود و یا هوای فشرده انجام دهید؛ معمولا بیشتر روش آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه انجام این کار به این صورت است که ابتدا تمام دهانه‌های باز را با استفاده از توپی لوله فاضلاب مسدود کنیم و آب را به لوله‌ها وارد کرده طوری که کاملا پر شوند و محل اتصال هر یک از آن‌ها را ارزیابی کرده و در صورت وجود هر گونه نشتی آب که در این زمان کاملا مشخص است آن را رفع کرده و دوباره آزمایش انجام دهیم.

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد در این زمان می‌پرسند این است که این ساختمان‌ها اگر مرتفع باشند آزمایش چگونه باید انجام شود؟ در صورت با مرتفع بودن ساختمان باید آزمایش کردن هر یک از لوله‌ها را در چند قدم انجام داد. اگر می خواهید از تاسیسات فنی لوله کشی ساختمان اطلاعات بیشتری دریافت کنید می توانید در دوره های آموزش لوله کشی ساختمان ما شرکت کنید.

مدیر سایت

1 دیدگاه برای نکاتی ویژه درباره تاسیسات فنی ساختمان

دیدگاه خود را بیان کنید :