مفهوم طراحی دکوراسیون داخلی خانه  

ما در این مقاله قصد داریم شما را نکات مهم و اساسی دکوراسیون داخلی خانه بیشتر آشنا کنم. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که با ورود به خانه‌ای مجذوب ترکیب رنگ‌ها و یا نحوه چیدمان وسائل و جلوه آنان شده باشید. وظیفه اصلی طراح داخل ایجاد حس آرامش با چیدمان هنرمندانه و ماهرانه وسائل خانه است. در واقع یک دکوراتور حرفه‌ای نیاز به استفاده از اثباب فوق‌العاده شیک و مدرن در طراحی‌اش ندارد، بلکه او می‌تواند با ابزار ساده مانند نحوه رنگ آمیزی و آشنایی با المان‌های محیط طراحی دلپذیری انجام دهد.

نکته مهمی که شما به عنوان مشتری و خواهان زیبایی خانه باید با آن آشنا باشید آن است که میان دکوراتور که وظیفه انجام دکوراسیون را دارد و طراح داخلی تفاوت‌های مهمی وجود دارد. همان طور که ابتدا اشاره کردیم یک دکوراتور وظیفه چیدمان، استفاده از متد‌های روز در نورپردازی و ایجاد هماهنگی میان وسائل خانه را بر عهده دارد. طراح داخلی در اصل وظیفه داردکه در کنار معمار بر نحوه شکل و فرم داخلی خانه مانند دیوار‌ها نظارت کند و تا حد ممکن آن‌ها را مطابق با سلیقه مشتری نظم دهد. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی خانه ایرانی در جهان شهرت بسیاری دارند.

 

چیدمان خانه,دکوراتور حرفه‌ای,دکوراسیون داخلی خانه,

قدم‌های طراحی و دکوراسیون داخلی خانه

اولین نکته‌ای که شما حتی قبل از دکوراسیون داخلی خانه باید آن را رعایت کنید آن است که شما باید سلیقه شناسی کنید. سلیقه شناسی به آن معنا است که باید با رنگ‌های مورد پسندتان آشنا باشید، مثلا بدانید که به رنگ‌های مدرن‌، کلاسیک و یا سنتی علاقه دارید. درمورد جنس مورد نظرتان برای مبلمان فکر کنید و تمام علایق‌تان را بشناسید. برای این کار شما می‌توانید از عکسای موجود در سایت ما دیدن کنید تا متوجه شوید چه نوع طراحی درخور سلیقه شما است.

ایجاد نقطه تمرکز

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ایرانی همیشه نقطه تمرکز را مشخص می کنند. در ابتدا باید بگوییم که این کار در واقع  تکنیکی است که طراحان برای جلب توجه‌ها به قسمتی از خانه انجام می‌دهند. به طور مثال در قسمت پذیرایی برای مبلمان نورپردازی خاصی انجام می‌دهند و از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند که وسایل به چشم بیاید. اگر شی قدیمی در خانه وجود داشته باشد معمولا سعی می‌کنند آن را به چشم بیاورند.

دکوراسیون داخلی خانه ایرانی,دکوراسیون داخلی خانه های کوچک,رنگ‌آمیزی دیوارها,

افراط نکردن در پیروی از مد

نکته‌ ی مهم درمورد پیروی از مد‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و بزرگ این است که مد‌ها مدتی پس از ترند شدن از مد بودن میوفتند و این شما هستید که مجبورید با مدی که مد نظرتان نبوده و تنها برای پیروی از جو حاکم آن را برگزیده بودید، زندگی کنید. تا حد معمول و بر اساس سلیقه‌تان از مد در طراحی دکوراسیون خانه‌ تان استفاده کنید. در کل در دکوراسیون داخلی خانه مد می تواند تاثیر جدی بگذارد.

طراحی داخلی خانه,نقش کفپوش‌ها در طراحی داخلی,چیدمان خانه,

 

توجه به سقف در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

ایجاد گچبری و طراحی دکوراسیون خاص بر روی سقف از قدیم در ایران رواج داشته است. همان طور که با دقت در بنا‌های قدیمی می‌توانید متوجه ذوق و استعداد طراحان قدیمی بشوید، امروزه نیز با دقت در طراحی‌ها متوجه می‌شوید که طراحان داخلی تمرکز ویژه‌ای بر این قسمت‌ها دارند. استفاده از چه نوع لوستر و یا رنگ در سقف خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. گچبری‌ برای سقف خانه‌ها به تناسب متراج انتخاب می‌شود.

نورپردازی محیط

نورپردازی محیط دکوراسیون داخلی خانه ایرانی اهمیت ویژه ای دارد. در برای ایجاد طیف نوری مورد نظر سعی کنید از ابزارهای دیگر مانند شمع نیز استفاده کنید. نور‌هایی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ دیوارها هماهنگ باشند. نحوه نورپردازی برای بزرگ کردن یک شئ و یا دور کردن توجه‌ها از قسمی که کمتر تزیین شده است، از راهکار‌هایی است که هر دکوراتور با آن‌ها آشنا است.

دکوراتور حرفه‌ای,دکوراسیون داخلی خانه,دکوراسیون داخلی خانه ایرانی,

 

رنگ‌آمیزی دیوارها

رنگ آمیزی دیوار های می تواند طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک را بهتر جلوه دهد. اکثر انسان‌ها فکر می‌کنند که فضای خانه آن‌ها ظرفیت کافی برای استفاده از رنگ‌های متفاوت را ندارد.در صورتی که می‌توان با استفاده از رنگ‌های خاکستری و یا طوسی فضای خانه را بزرگ‌تر نشان داد. بنابراین از، استفاده از رنگ‌های مورد علاقه‌تان و ست کردن آن‌ها با المان‌های موجود در محیط نهراسید. اگر فضای کوچکی دارید از رنگ‌های سرد استفاده کنید تا محیط بازتر جلوه کند و یا اگر فضای بزرگی دارید از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، زرشکی و یا کرم استفاده کنید و به نوعی به خانه گرما ببخشید.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک,رنگ‌آمیزی دیوارها,طراحی داخلی خانه,

 

در دکوراسیون به چیدمان روح ببخشید

مهم ترین نکته در دکوراسیون داخلی خانه چیدمان وسایل است. برای بخشیدن روح به وسائل و فضای خانه سعی کنید از وسائل طبیعی مانند گلدان، مبلمان‌های شلوغ و یا گلیم‌های روشن استفاده کنید. اگر مکان دارای پنجره است حتما از نور آن استفاده کنید و اگر مکان دارای پنجره نیست از نورپردازی‌های روشن استفاده کنید.‌ استفاده از چوب در ساخت سقف‌های کاذب و یا استفاده از آن در قسمتی از دیوار می‌تواند باعث روح بخشیدن به محیط بشود.

نقش کفپوش‌ها در طراحی داخلی

اگر محیط شما مکانی بزرگ است، از پارکت‌هایی با طرح‌های بزرگ استفاده کنید و اگر فضای محدودی دارید از پارکت‌هایی با طرح‌های کوچک استفاده کنید. رنگ پارکت‌ها حتما باید با دیوارها هماهنگی داشته باشد. برای کسب تجربیات بیشتر می توانید در دوره های آموزش دکوراتور ما شرکت کنید.

نقش کفپوش‌ها در طراحی داخلی,چیدمان خانه,دکوراتور حرفه‌ای,

 

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :