آشنایی بیشتر با ساختار آیفون تصویری

ساختار آیفون تصویری

آیفون تصویری یکی از بروز ترین درب باز کن هایی است که امروزه در انواع مختلف می توانید در بازار پیدا کنید.  در گذشته افراد برای این که بتوانند درب منزل را باز کنند باید مسافت طولانی را طی می کردند؛ در حالی که امروزه برای این کار از آیفون استفاده می‌کنند. آیفون‌ها شکل ساده‌تری داشتند و به مرور زمان به امکاناتی نظیر مانیتور مجهز شده‌اند و تصویر افرادی که پشت درب هستند را نشان می‌دهند که اینگونه آیفون ها را آیفون تصویری می گویند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به آیفون تصویری و ساختار تشکیل دهنده آن بیاندازیم. پس با فنی شو همراه باشید.

باتری آیفون تصویری

باتری یکی از اصلی‌ترین ابزار آیفون های تصویری است که وظیفه گشتاور مورد نیاز برای کارکرد آن را بر عهده دارد. باتری آیفون تصویری به مرور زمان و متناسب با استفاده کم می‌شود و پس از مدتی باید آن را تعویض کرد. در نصب آیفون تصویری باید به باتری توجه ویژگی ای کرد.

بلند گو آیفون تصویری

در ساختار آیفون تصویری بسیاری از افراد فرکانس بلندگو را بسیار مهم می دانند. این فرکانس برای افرادی که گوش سنگین دارند بسیار اهمیت دارد. بلند گو یکی دیگر از اجزای آیفون های تصویری است که صدا را رد و بدل کند. در درون بلند گو هسته مغناطیسی وجود دارد که متصل به دیافراگم می‌باشد و دور سیم پیچی شده است به صورتی که هسته مغناطیسی به آسانی جابه جا می‌شود و چنانچه جریان متغیری از درون این سیم پیچ عبور نماید، باعث جابه جا شدن هسته آهن و صفحه بلندگو می‌شود. چنانچه جریان متغیری که در درون سیم پیچ است به اندازه صدای ما باشد؛ صدا را می‌توان از بلند گو شنید. در نصب آیفون تصویری باید دقت کنید که به بلنگوها آسیبی وارد نشود.

مدار آیفون تصویری

آیفون تصویری دارای یک در بازکن به ولتآز ۱۲ ولت است که  شامل یک زنگ الکتریکی و یک شستی می‌باشد که شستی در برابر خروجی و به عنوان زنگ قرار می‌گیرد.

ساختار صفحه نمایش آیفون تصویری

آیفون تصویری با توجه به مدل آن و شرکت سازنده شان صفحه نمایش با کیفیت های متفاوت دارند. به عنوان مثال صفحه نمایش آیفون به صورت کلی به دو دسته رنگی و سیاه و سفید تقسیم می‌شود که به مدل آن بستگی دارد. آیفون های تصویری‌ که دارای صفحه رنگی هستند، عموما قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارد. موردی که می تواند در هنگام ساختار آیفون تصویری مورد اهمیت باشد اندازه صفحه نمایش آیفون شما است.

صفحه نمایش این دستگاه ها وظیفه دارد تا تصویر کاربر را در پشت درب نشان دهد. از طرفی مانیتور آن از چند بخش مختلف تقسیم می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دکمه درب بازکن، گوشی، دیود ال ای دی، دکمه خاموش و روشن کردن، دکمه مخصوص صفحه نمایش و بلند گو برای شنیدن صدای زنگ اشاره کرد.

مدار مکالمه ساختار آیفون تصویری

یکی دیگر از بخش‌های مهم که می تواند در خرید آیفون تصویری مدار مکالمه است. مدار مکالمه معمولا نیمه الکترونیک و الکترونیک کامل هستند. که در نوع نیمه الکترونیک دارای یک بلندگو و دو میکروفن است که اجزای آن با ولتاژ دی سی کار می‌کنند. از طرفی برای مدار مکالمه تمام الکترونیک دارای یک گوشی، میکروفون و بلندگو است که گوشی آن دارای دو مدار تقویت کننده الکترونیکی می‌باشند.

قفل درب بازکن

یکی دیگر از اجزای آیفون های تصویری که نقش مهمی هم در کارکرد آن دارد قفل درب است. برای درب باز کن دو نوع قفل برقی به کار میرود که بهتر است آن اتصال زنجیر به قسمت ثابت درب و آیفون نصب می‌شود و از انرژی که در فنر ذخیره شده برای آزاد کردن  و باز کردن زبانه به کار می‌رود؛ همچنین نوع دیگر قفل دربازکن به زنجیر نیازی نداشته و با استفاده از یک مگنت، زبانه را به درون قسمت خود می‌بارد و در نهایت درب باز می‌شود.

کابل در ساختار آیفون تصویری

برای این که آیفون بتواند با سایر بخش‌های خود و با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند حتما باید کابل کشی شود. کابلی که در نصب آیفون تصویری ۴ زوج شش دهم هستند که برای یک واحد می‌باشند. کابل کشی این نوع دستگاه ها یکی از کارهای تخصصی است که باید توسط افراد انجام گیرد.

ساختار حافظه داخلی و خارجی آیفون های تصویری

این بخش از قسمت‌های جانبی آیفون های تصویری محسوب می‌شود که درکیفیت کارکرد آن تاثیر زیادی دارد. در ساختار آیفون تصویری به صورت کارخانه‌ای یک حجم مشخص حافظه داخلی ایجاد می شود و مقدار محدودی می‌تواند تصاویر را ذخیره کند.

از این رو افراد از حافظه خارجی برای آیفون های تصویری استفاده می‌کنند تا بتواند فیلم‌هایی حدودا پانزده ثانیه‌ای را سیو کندو در حافظه خود نگهداری نماید.

نقش آهن ربا در آیفون های تصویری

این اجزا در بعضی از آیفون‌های تصویری وجود دارد که به دلیل کاربرد آن بیشتر کمپانی‌ها سعی می‌کنند تا از آن در محصولات خود استفاده کنند. وجود آهن ربا در گوشی و بدنه کمک می‌کند تا اگر گوشی را در قسمت مخصوص خود قرار داده نشود؛ بدنه آن را نگه می‌دارد و نمی‌گذارد تا به زمین بیافتد.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :