چگونه دوربین مداربسته مناسب تهیه کنیم

آموزش نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یکی از وسایلی است که امروزه برای کنترل فضای محیط و افزایش ایمنی و امنیت کارایی بسیار زیادی دارد. دوربین مداربسته دارای سیستمی است که تصاویر و فیلم رفت و آمد افراد را ذخیره کرده و جزئیات آن را با دقت به خاطر می‌سپارد. در حال حاضر در بسیاری از محیط‌ها حتی کوچه و خیابان‌ها هم برای کنترل عبور و مرور از دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. اما چه دوربین مداربسته‌ای مناسب ماست و بهترین بازدهی را دارد. در این مقاله در وب سایت فنی شو به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا دوربین مداربسته مناسب تهیه کنید پس با ما در ادامه همراه شوید.

کیفیت دوربین مداربسته

اولین موردی که باید در خرید دوربین مداربسته در نظر بگیریم این است که دوربین مداربسته چه کیفیتی باید داشته باشد. عوامل مختلفی در کیفیت دوربین تاثیر گذار هستند به عنوان مثال رزلوشن دوربین یا قدرت تفکیک پذیری آن. اگر در یک محلی هستید که میزان شناسایی و مشخص شدن جزئیات برای شما اهمیت دارد می‌توانید از دوربین‌های تحت شبکه یا AHD استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است هر اندازه کیفیت دوربین بیشتر باشد در قیمت آن هم تاثیر دارد. دوربین‌های مداربسته آنالوگ یا HD که در بازار وجود دارند از رد و بدن شدن تصاویر در کابل کواکسیال پشتیبانی کرده و عموما با کابل های RG-50 تا ۵۰۰ متر راهم تصویر می‌دهند.

امکانات دوربین مداربسته,انواع برند دوربین مداربسته,کیفیت دوربین مداربسته,

امکانات مورد نیاز برای دوربین مداربسته

عامل دیگری که در خرید دوربین مداربسته خیلی به کمکتان می‌آید؛ امکاناتی است که شما نیاز دارد. اگر در محلی هستید که ایمنی و امنیت آن خیلی اهمیت دارد و باید یک دوربین مناسب شما تمام ویژگی‌ها اعم از شماره پلاکف، چهره، زاویه دید و زوم بالا را داشته باشد، باید به سراغ دوربین‌هایی بروید که امکانات بالایی دارند مثل قابلیت دید در شب. البته این مدل‌ دوربین‌های مداربسته قیمت بالایی هم دارند. به عبارتی دیگر هر چقدر ویژگی دوربین بیشتر باشد، قیمت و هزینه خرید آن هم بالاتر است. از طرفی اگر به دنبال دوربینی هستید که تنها برای جلوی منزل مسکونی یا مغازه و اداره کارایی داشته باشد بهتر است از دوربین‌های ساده مانند AHD استفاده کنید.

نوع اتصال دوربین مداربسته

پیش از خرید دوربین مشخص کنید که دوربین مداربسته سیمی یا باتری خور باشد؛ چون که هر کدام از آن‌ها یک سری ویژگی و معایب دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. دوربین مداربسته سیمی از دو کابل برخوردار است که یکی از آن‌ها برای اتصال به جریان برق و دیگری برای رد و بدل کردن داده‌ها. بزرگ ترین مزیتی که این مدل دوربین دارد است است که تصاویر و فیلم‌ها پایدار هستند و همین طور تداخلی با وایفای دستگاه‌های اطراف ندارد.

از طرفی این مدل دوربین مداربسته از معایبی هم برخوردار است، نصب آن سخت بوده و امکان حمل آن پایین است. از طرفی دوربین مداربسته بی سیم که امروزه  محبوبیت روز افزوانی پیدا کرده‌اند مدل دیگری از دوربین‌ها هستند. این مدل معمولا از باتری یا انرژی خورشید استفاده کرده و تصاویر و داده‌های آن‌ها با استفاده از وای فای منتقل می‌شود. از طرفی با توجه به این امکانات، اطلاعات در این مدل راحت و سریع تر رد و بدل می‌گردد؛ اما در زمانی که سرعت اینترنت پایین بیاید می‌تواند ضبط ویدیو تا حدودی به مشکل برخورد کند. دوربین‌های بی سیم خانگی حمل و نقل راحتی دارد و همین طور به اینترنت متصل هستند؛ اما عیبی که برای آن‌ها گرفته می‌شود وابسته بودن به پهنای باند اینترنت است.

امکانات دوربین مداربسته,انواع برند دوربین مداربسته,کیفیت دوربین مداربسته,

میزان بودجه برای خرید دوربین مداربسته

شاید به جرات می‌توان گفت مهمترین عاملی که در خرید هر وسیله مثل دوربین مداربسته حرف اول را می‌زند، مقدار بودجه‌ای است که شما می‌خواهید برای آن هزینه کنید. هر چقدر برای دوربین مداربسته مبلغ بیشتری در نظر بگیرید دوربین با کیفیت تری تهیه خواهید کرد. دوربین‌های مداربسته از ساده تا پیشرفته طبقه بندی شده که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. البته لازم به ذکر است هر چقدر برای یک دوربین هزینه بیشتری کنید سود بیشتری کردید؛ چرا که اگر دوربین با کیفیت باشد نه تنها تصاویر خوبی ضبط می‌کند بلکه شما را از سرویس و تعمیرات دوره‌ای دور نگه می‌دارد.

امکانات دوربین مداربسته,انواع برند دوربین مداربسته,کیفیت دوربین مداربسته,

برند دوربین مداربسته

با توجه به اهمیت استفاده از دوربین مداربسته در دنیای امروزی، برندهای گوناگونی در اقصی نقاط دنیا در حال طراحی و تولید دوربین مداربسته هستند که هر کدام ویژگی، ضمانت و گارانتی و قیمت متفاوتی نسبت به دیگری دارند.

در زمان خرید دوربین مداربسته مناسب حتما برند آن را در نظر بگیرید. برند هایک ویژن یکی از بهترین برندها دوربین مداربسته موجود در بازار است که زاویه دید باز داشته و تصاویر را رایگان و مادام العمر انتقال می‌دهد و کیفیت تصاویر آن هم بالاست. البته در زمان استفاده از هایک ویژن با موبایل هم تصاویر قابل مشاهده و کنترل هستند. هایک ویژن با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نسبت به رقبای خود قیمت آن کمی بیشتر است.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :