تابلو فرمان آسانسور چه نقشی در سیستم آسانسور دارد؟

تابلو-فرمان-آسانسور

میخواهیم در مورد تابلو فرمان آسانسور که مغز و فرمانده اصلی سیستم آسانسور است صحبت کنیم. تابلو فرمان آسانسور اصلی ترین عضو مجموعه تجهیزات الکتریکی یک سیستم آسانسور می باشد که با همه تجهیزات دیگر در ارتباط بوده، وظیفه کنترل و فرمان دهی آن ها را بر عهده دارد. به دلیل استفاده از نرم افزار در ساختار آن ها، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند تا جایی که به صورت پیش فرض قابلیت راه اندازی خیلی از امکانات را در خود دارند. اما در مواردی که امکانات مورد نیاز به سخت افزار تابلو مرتبط می شود، دیگر انعطاف پذیری از میان رفته، باید انتخاب به طور دقیق انجام پذیرد. به همین سبب انتخاب یک تابلوی کنترل مناسب برای راهبری یک سیستم آسانسور بسیار اهمیت داشته در غیر اینصورت، برای ایجاد تطبیق بین تابلو و سیستم یا هزینه بالا می رود و یا چنین امری امکان پذیر نخواهد بود. سفارش صحیح متناسب با نیاز. روش پر نمودن فرم سفارش تابلو بسیار اهمیت دارد، در ادامه به قسمت های مهم در یک فرم سفارش اشاره می شود.

برای انتخاب دقیق تر تابلوی کنترل، پیشنهاد می شود با مهندسی فروش هر سازنده گفتگو شود. البته توجه به نکات مهم در انتخاب تالبوا فرمان آسانسور نیاز دارد که شما بدانید که تابلو فرمان آسانسور چیست.

نکات بسیار مهم در سفارش تابلو فرمان آسانسور

  1. نوع آسانسور
  2. ترافیک
  3. موتور
  4. درایو
  5. نوع کنترل
  6. تعداد طبقات
  7. سرویس دهی
  8. درب
  9. جعبه
  10. اطلاعات تکمیلی

 

نوع آسانسور در انتخاب تابلو فرمان آسانسور

در این قسمت به آسانسور کششی دو سرعته یا مجهز به کنترل سرعت و همچنین هیدرولیک بودن تابلوی کنترل اشاره می شود انتخاب نوع آسانسور بر عهده مهندس طراح ساختمان بوده، در این فرم لحاظ می گردد. افرادی که می دانند تابلو فرمان آسانسور چیست از اهمیت این نکته در انتخاب آن با خبر هستند.

ترافیک در آسانسور چه تاثیری بر تابلو فرمان دارد؟

ترافیک متناسب با کاربری ساختمان تعیین می گردد، به طور مثال اگر یک ساختمان مسکونی باشد، ترافیک به مراتب کمتر از حالتی است که ساختمان اداری است و در این شرایط نیز به مراتب کمتر از حالتی است که ساختمان تجاری یا پاساژ باشد. این اطلاعات برای انتخاب کنتاکتور و کلید پر قدرت تر مورد نیاز خواهد بود. بهترین تابلو فرمان آسانسور ترافیک را به خوبی کنترل کرده و از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

استاندارد تابلو فرمان آسانسور,انواع تابلو فرمان آسانسور,بهترین تابلو فرمان آسانسور,

موتور آسانسور و تاثیر آن بر تابلو فرمان

با توجه به متفاوت بودن فناوری ساخت موتور های گوناگون، به اطلاعاتی مانند نام و نوع قدرت موتور جریان سرعت تند و کند آن، ولتاژ مگنت ترمز و فن موتور و همچنین سرعت کابین و در نهایت سیستم تعلیق مورد نیاز است تا بتوان در انتخاب تجهیزات مختلف تابلوی کنترل مانند کنتاکتورها، کلید سه فاز اصلی سیم های قدرت و … انتخاب بهتر را اعمال نمود. حال که به خوبی با تابلو فرمان آسانسور چیست آشنا شدید متوجه می شوید که موتور و تابلو فرمان چه نقش مهمی را در آسانسور ایفا می کنند.

تابلو فرمان آسانسور,تابلو فرمان آسانسور چیست,استاندارد تابلو فرمان آسانسور,

درایو آسانسور

در مورد سیستم های مجهز به کنترل سرعت، کنترل حلقه باز یا حلقه بسته، نوع و مشخصات دقیق انکودر، نام، مدل و توان درایو کنترل سرعت بسیار اهمیت دارد. بهترین تابلو فرمان آسانسور می تواند با داشتن این نکات امنیت و انتقال خوبی را برای شما رقم بزند.

انواع تابلو فرمان آسانسور,بهترین تابلو فرمان آسانسور,تابلو فرمان آسانسور,

نوع کنترل در تابلو فرمان آسانسور

نظر به عملکرد تک یا گروهی آسانسورها سیمپلکس، دوبلکس و … نوع کنترل آن ها متفاوت بوده، در نوع تابلوی آن ها نیز موثر خواهد بود.

طبقات

ویژگی هایی مانند تعداد طبقات، کمترین و بیشترین فاصله بین طبقات و تعداد نیم طبقه ها از مواردی است که در این قسمت پرسش می شود و این به دلیل بررسی نیاز به طراحی نرم افزار خاص برای این پروژه می باشد.

سرویس دهی

متناسب با نوع کاربری ساختمان نوع سرویس دهی متفاوت شده، در نتیجه باید تابلوی کنترل متناسب با آن طراحی شود. تکنسین هایی که به خوبی با مفهوم تابلو فرمان آسانسور چیست آشنا شدند می تواند تابلو فرمان متناسببا نوع کاربری خوبی را طراحی کنند.

درب ها

ویژگی هایی مانند نوع درب، نوع کنترل آن، کارخانه  سازنده، تعداد درب های کابین نوع و میزان ولتاژ درب کابین در این قسمت مورد پرسش قرار می گیرد تا تابلو آسانسور به خوبی طراحی شود.

جعبه

با توجه به کاربری صنعتی، پالایشگاهی یا معمولی تابلوی کنترل، جعبه آن می تواند دارای ویژگی هایخیلی متفاوتی باشد که در این قسمت تکمیل می شود.

اطلاعات تکمیلی درباره تابلو فرمان آسانسور

اطلاعاتی مانند نوع مگنت درب بازکن، نوع نمراتور، نوع راه اندازی ستاره مثلث، ترتیب و منطق قطع و وصل شیرهای برق و تعداد ولتاژ آن ها، نیاز به همسطح سازی مجدد که همگی در تابلوهای هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد نیز در قسمت مربوط به خود تکمیل می شوند.

انواع تابلو فرمان آسانسور رایج در بازار ایران

  1. تابلو فرمان آرمان فراز پیمان
  2. تابلو فرمان آریان کنترل
  3. تابلو فرمان پار کنترل
  4. تابلو فرمان عصر نوین
  5. تابلو فرمان داتیس

نکته مهم: در هنگان جابه جایی تابلو فرمان بسیار دقت شود.

تطبیق تابلوی دریافتی با فرم سفارش

پس از تحویل تابلوی کنترل در محل پروژه نیاز است که تطبیقی بین فرم سفارش و تابلوی تحویلی انجام پذیرد تا در صورت وجود مغایرت بین آن دو، پیش از نصب به رفع آن ها اقدام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می تواند به راحتی در دوره های آموزش تکنسین فنی آسانسور در فنی شو با ما همراه باشید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :