آیا شما فرهنگ استفاده از آسانسور دارید؟

فرهنگ-آسانسور-بچه-در-آسانسور

فرهنگ استفاده از آسانسور قوانین بسیار ساده ای دارد اما چیزی که آزار دهنده است در واقع عدم رعایت همین قوانین ساده توسط ساکنین برخی از ساختمان ها است. بگذارید پیش از آنکه مقاله را شروع کنم مثالی ساده از کار اشتباه اکثر مسافران درون آسانسور برایتان بگویم فرقی ندارد مسافر سن و سال زیادی داشته باشد یا کودک باشد بلا استثناء اکثر این افراد مایل اند تا شاسی احضار و یا نمراتور های طبقات را بار ها و بار ها فشار دهند گاهی اوقات برخی افراد به قدری عجیب و غریب اند که حتی تمامی شاسی های نمراتور اتاق کابین را فشار می دهند و این دقیقا جایی است که نیاز دیده شد تا مقاله ای در این باب نوشته شود.

در استفاده از آسانسور با فرهنگ باشیم

پیش ازینکه به داخل آسانسور بروید فقط یک بار دکمه احضار کابین را فشار دهید و تا آمدن آسانسور منتظر بمانید. اگر دقت کنید ارتفاع قرارگیری دکمه احضار کابین به گونه ایست که دست کودکان به این دکمه نرسد چرا که آسانسور به هیچ عنوان محل مناسبی برای بازی کودکان نیست. فاصله ایمن تا درب آسانسور را رعایت کنید و به هنگام رسیدن کابین به طبقه مورد نظر از سر راه کنار بروید تا مسافرین درون آن خارج شوند. (این قانون به ظاهر ساده حتی درون مترو های شهر نیز رعایت نمی شود). درون کابین آسانسور هرگز سیگار نکشید. بهتر است که قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان ها در محیط حیات نصب کنید تا فرهنگ استفاده از آسانسور بالا رود.

سیستم کنترل مقصد,فرهنگ استفاده از آسانسور,قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان,

موارد ایمنی در فرهنگ استفاده از آسانسور

همیشه موارد ایمنی در قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان اهمیت بیشتری دارد. در زمانی که کابین آسانسور به طبقه ای که شما درون آن ایستاده اید رسید اما ظرفیت آن فراتر از مقدار تعریف شده بود به هیچ عنوان سوار آن نشوید و کمی صبر کنید تا کابین خلوت تر شود. گاهی ممکن است چندین نفر با وزن کم سوار آسانسور شوند و اورلود (سنسور اضافه وزن) آسانسور اجازه حرکت بدهد اما به دلیل اینکه افراد داخل کابین زیاد هستند باعث فشار زیاد به دیگران و تنگی نفس شود بنابراین هرگز سعی نکنید خود را به زور درون کابین جا بدهید. اگر چنانچه در طبقه ای آتش سوزی رخ داد به دلیل آنکه آتش می تواند به سیم کشی ها و قسمت برقی آسانسور آسیب بزند بهتر است ریسک نکنید و از پله ها استفاده کنید. گاهی اوقات به دلیل سر خوردن و یا جابه جایی آهنرباهای روی ریل ها ، کابین آسانسور هم سطح با طبقه (لول) نایستد.

به همین دلیل اتفاقی که رخ می دهد کابین پایین تر از سطح طبقه است و باعث می شود به صورت ناگهانی زیر پایتان خالی شود و باعث پیچ خوردگی پایتان شود و یا اینکه کابین آسانسور بالای سطح طبقه باشد و باعث شودپایتان گیر کند و به زمین بیافتید. سعی کنید فرزندانتان را به دور از درب آسانسور نگه دارید و ترجیحا دست آن ها را سفت نگه دارید و اگر کودکتان تقاضا داشت تا او را بغل کنید و او نمراتور ها را فشار دهد جداً ازین کار صرف نظر کنید.

موارد ایمنی در استفاده از آسانسور,سیستم کنترل مقصد,فرهنگ استفاده از آسانسور,

رعایت حقوق دیگران در فرهنگ استفاده از آسانسور

زمانی که درب آسانسور باز شد و کابین خالی بود و ازدحام جمعیت مسافران بیرون آسانسور زیاد بود اصلا عجله نکنید و بگذارید افراد نزدیک تر به درب آسانسور ابتدا وارد شوند و سپس شما داخل شوید. اگر حیوانات خانگی نگهداری می کنید باید بگویم که بهتر است از پله ها  استفاده کنید و چنانچه قصد استفاده از آسانسور را داشتید حتما حیوان را سفت نگهداری کنید و به هیچ عنوان نگذارید طناب قلاده آن دراز باشد چرا که اتفاقات بسیار وحشتناکی تا به حال رخ داده است. اگر نیاز دارید تا درب تلسکوپی یا سانترال آسانسور برای مدتی باز بماند از شخصی بخواهید تا دکمه توقف را از درون کابین نگه دارد تا شما وسایل و بارهایتان را درون کابین آسانسور قرار دهید و سعی کنید از متوقف شدن درب آسانسور توسط دست یا پا یا دیگر وسایلی که خرید کرده اید جداً خود داری کنید .

قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان,موارد ایمنی در استفاده از آسانسور,سیستم کنترل مقصد,

سیستم کنترل مقصد

در قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان آمده است که در آسانسور هایی که دارای سیستم کنترل مقصد (destination dispatch) هستند نیازی به فشردن دکمه نمراتور نیست و شما از قبل سوار شدن داخل آسانسور این کار را انجام داده اید و تنها کاری که باید انجام دهید می بایست به داخل کابین بروید و بگذاید تا دیگر مسافران سوار کابین شوند. در هنگام حرکت آسانسور بهتر است که دستگیره درون کابین را بگیرید و به سمت دیواره کابین بایستید. نکته بسیار مهم: در ساختمان برخی اداره ها و یا آپارتمان های قدیمی به دلیل محدودیت فضای چاه آسانسور از درب تلسکوپی اتوماتیک درون کابین استفاده نشده است و هنگام بالا رفتن و پایین آمدن آسانسور شما می توانید حرکت آسانسور را درون چاه ببینید و حتما به خاطر داشته باشید که اگر حواستان نباشد به منزله آسیب دیدگی جدی و حتی قطع شدن انگشتان دستتان منجر می شود.

فرهنگ استفاده از آسانسور,قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان,موارد ایمنی در استفاده از آسانسور,

موارد اضطراری در کابین آسانسور

اگر چنانچه آسانسور در بین طبقات متوقف شد، به خاطر داشته باشید که اکسیژن به اندازه کافی درون آسانسور وجود دارد . به خاطر داشته باشید که آسانسور سیستم برقی – مکانیکی است .بنابراین زمانی که برق می رود درون کابین چراغ اضطراری وجود دارد و اینکه سرایدار می تواند به موتورخانه آسانسور برود و به صورت دستی کابین را به سطح طبقه برساند و سپس درب آسانسور را به صورت دستی باز کند و شما را به بیرون از کابین آسانسور در بیاورد. در استاندارد های جدید آسانسور شاهد آن هستیم که درون کابین آسانسور نیز باید تلفن وجود داشته باشد در صورت گیر افتادن درون کابین آسانسور با شماره سرایدار یا سرویس نگهدار آسانسور تماس بگیرید.

نکته: در برخی اوقات ممکن است زمانی که تلفن می زنید صدای طرف مقابل را نشنوید و فقط صدای شما به گوش شخص مقابلتان برسد بنابراین اگر صدایی از سمت مقابلتان نرسید مطمئن باشید طرف دیگر خط صدایتان را می شنود.

سیستم کنترل مقصد,فرهنگ استفاده از آسانسور,قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان,

همیشه به خاطر داشته باشید که درون کابین آسانسور جای شما امن می باشد و اگر چنانچه آسانسور در بین طبقه متوقف شده بود هرگز آسانسور را ترک نکنید زیرا امکان دارد در لحظه خارج شدن از کابین با حرکتی ناگهانی روبرو شوید و اگر از حرکت آسانسور سالم بمانید از استرس رخ دادن این اتفاق ممکن است آسیب ببینید

موارد ایمنی در استفاده از آسانسور,سیستم کنترل مقصد,فرهنگ استفاده از آسانسور,

آنکه اگر در آسانسور به هر دلیلی گیر افتادید برای رهایی از این وضعیت چهار راه پیش روی شماست:

  • تماس با سرویس نگهدار آسانسور یا سرایدار
  • تماس با آتش نشانی
  • استفاده از زنگ هشدار درون کابین آسانسور
  • راه قدیمی و همیشگی یعنی فریاد زدن و درخواست کمک کردن از همسایه ها

به هیچ عنوان سعی نکنید با زدن ضربه و کوبیدن پا به وسایل داخل آسانسور درخواست کمک کنید زیرا نه شما و نه هیچکس دیگری نمی داند آن لحظه ایراد آسانسور چیست و ممکن است این ضربه های شما باعث تشدید خرابی آسانسور شود بنابراین تا رسیدن کمک سعی کنید  آرامش خود را حفظ کنید. فرهنگ استفاده از آسانسور و رعایت آن شخصیت بالای شما را نشان می دهد.

قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان,موارد ایمنی در استفاده از آسانسور,سیستم کنترل مقصد,

ما در دوره آموزش تکنسین فنی آسانسور قوانین استفاده از آسانسور در آپارتمان را به طور کامل بررسی می کنیم.

 

 

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :