چگونه بهترین کف پوش PVC را تهیه کنیم؟

کف-پوش PVC

کفپوش PVC با نام اختصاری پلی ونیل کلراید (Poly vinyl chloride) که یک نوع پلیمر ترموپلاستیک می باشد و همان طور که می دانید جنس آن کاملا از پلاستیک هستند. تا اینجا نسبت به مطالبی که خواندیم و تجربه نمودیم، متوجه شدیم که لمینت نسبت به پارکت های چوبی دارای مزیت بیشتری بوده و به همین دلیل محبوبیت بیشتری را در بازار کسب نموده اند. حال می خواهیم لمینت را با کفپوش PVC مقایسه کنیم. لمینت از چند لایه چوب فشرده تشکیل شده اما کف پوش های PVC از جنس پلاستیک است.

ضخامت لمینت بیشتر از PVC می باشد و به خاطر استفاده از فوم در زیر آن عایق حرارت و صدای بهتری نسبت به PVC دارد.لمینت در مقابل آب با توجه به اینکه مقاومت بیشتری نسبت به پارکت دارد ولی کاملا ضد آب نیست ولی در مقابل PVC کاملا ضد آب هست . قیمت لمینت نسبت به PVC بالاتر می باشد. کفپوش  PVC همانند پارکت چوبی با چسب مخصوص روی کف می چسبد و به کف آسیب می رساند و قابلیت تعویض و حتی ترمیم را ندارد. حال که به خوبی متوجه شدید کفپوش PVC چیست بهتر از خصوصیات این محصول و موارد مربوط به نصب کفپوش PVC با خبر شوید.

خصوصیات کفپوش PVC

از نظر بهداشتی لمینت بسیار بهتر از PVC می باشد. کف پوش های PVC بعضا از مواد بازیافتی تهیه می شوند، لمینت در مقابل آتش سیگار مقاومت بیشتری نسبت به کف پوش های PVC دارند. لمینت و پارکت خاصیت ویژه ای دارند که در اثر قرار گرفتن وسایل سنگین کوبیده یا له نمی شوند، در حالیکه کف پوش های پلاستیکی چنین خاصیتی را ندارند. برای لمینت هنگام نصب باید در انتهای دور تا دور درز انبساط در نظر گرفته و بعد از اتمام کار باید از قرنیز استفاده و درز ها پوشانده شود. در حالیکه کف پوش های PVC نیازی به قرنیز ندارند. در نتیجه هزینه جانبی پایین تری دارند. در عوض پیش از نصب کف پوش هایPVC  باید زیرسازی انجام شود که برای لمینت چنین کاری ضرورت ندارد. ممکن است معایب کفپوش PVC کمی شما را از خرید این محصول نا امید کند ولی مزیت ها همیشه می توانند از معایب پیشی بگیرند. این خصوصیات برای انواع کفپوش PVC یکسان است.

آموزش نصب پارکت لمینت,انواع کفپوش PVC,کفپوش PVC,

انتخاب رنگ مناسب کفپوش PVC برای فضا و احساسات

معمولا انتخاب رنگ یک امر سلیقه ای است. افرادی که می دانند کفپوش PVC چیست قطعا راهنمایی ها را به شما خواهند کرد ولی داشتن یک دانش اولیه از اینکه رنگ ها چه تاثیری می گذارند خالی از لطف نیست.

  1. پارکت بژ و کرم متمایل به زرد: مکان های کم نور و تاریک را روشن تر و شادتر می کند و آرامش بخش است
  2. پارکت فندوقی: جزء رنگهای گرم و هماهنگ است و فضایی صمیمی ایجاد می کند.
  3. پارکت قهوه ای: حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد کرده و با مبلمان روشن زیباتر خواهد شد.
  4. پارکت بژ مایل به سفید: احساس جدید بودن و پاکیزگی را بوجود آورده و فضای اتاق را روشن می کند.
  5. پارکت خاکستری تیره: خنثی، شیک و آرامش بخش است.

انتخاب رنگ مناسب پارکت و کفپوش PVC با توجه به نور و رنگ فضای  اتاق

  1. یک اتاق با پارکت و دیوار های روشن، خانه را بزرگتر نشان می دهد، اما اگر فقط از رنگ های روشن استفاده شود.
  2. اگر دیوار های اتاق تاریک اما پارکت و سقف روشن باشد، تأثیر خطوط افقی بیشتر می شود. به عبارت دیگر به خطوط افقی بیشتر توجه می شود.
  3. در صورتی که پارکت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریکتر و بلندتر بنظر می رسد.
  4. پارکت تیره با دیوارها وسقف روشن، اتاق را پهن تر نشان می دهد.
  5. یک اتاق با پارکت و سقف تیره و دیوارهای روشن، پهن تر و پایین تر بنظر می رسد.
  6. اگر سقف روشن ودیوار ها و پارکت تیره باشند حس بودن در زیر زمین را در فرد ایجاد می کند، چون نور فقط از بالا خواهد بود. پس می توان با انتخاب رنگ مناسب کف پوش، به نتیجه مطلوبی رسید.

تمام موارد بالا باید قبل از خرید و نصب کفپوش PVC باید به آن پرداخته شود. حال اگر متوجه شدید که کفپوش PVC چیست راحت تر می توانید در این زمینه ها تصمیم گیری کنید.

کفپوش PVC چیست,معایب کفپوش PVC,نصب کفپوش PVC,

مراحل آموزش نصب پارکت لمینت و کفپوش PVC

در نصب کفپوش PVC و پارکت تفاوتی وجود ندارد از این جهت ما سعی داریم این آموزش را به صورت کلی به شما ارائه دهیم. البته شما قبل از نصب باید بدانید که کفپوش PVC چیست، سپس به نصب آن بپردازید.

  1. پارکت لمینت ها باید قبل از نصب حداقل ۴۸ ساعت در محیط نصب قرار گیرند تا با محیط سازگاری یابند. باکس ها را فاصله دار بگذارید.
  2. رطوبت کف و هرگونه گرد و غبار یا جرم را باید کاملا برطرف کنید.
  3. قبل از شروع باید جهت کار تعیین کنید که خود این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد.
  4. بهتر است برای اتاق های مربعی نور را مد نظر قرار دهیم و در اتاق های مستطیل نور در دیوار های طولی می باشد و بهتر است لمینت ها را در جهت طول اتاق قرار دهیم و نور را مد نظر قرار ندهیم .
  5. دیوار طویل تر که نسبت به بقیه صاف تر می باشد را به عنوان مرجع انتخاب و فوم را به موازات همان پهن می کنیم.
  6. توجه کنید لمینت ها را کامل به دیوار نچسبانید و حداقل ۸ میلی متر فاصله دهید.(از spacers یا قطعه ای کوچک از خود لمینت استفاده کنید)
  7. معمولا ۹۰درصد شکاف لمینت ها طوری طراحی شده اند که لازم است نصب پارکت لمینت ها از سمت چپ شروع شوند پس باید از سمت چپ تایل اول را قرار دهیم و به همین ترتیب تا آخر پیش برویم.
  8. تایل آخری که به دیوار انتهایی می رسد لازم است برش داده شود، برای این کار مقدار را با متر اندازه و سپس به پارکت لمینت منتقل می کنیم.
  9. هیچ نگرانی بابت پارکت لمینت های برش شده نباشید و می توانید از آن ها در انتهای هر ردیف در صورت مناسب بودن اندازه ، استفاده کنید.
  10. فوم ها را ردیف به ردیف پهن کنید و مراقب باشید تا روی هم نیفتند و کاملا مماس در کنار یکدیگر باشند.
  11. در ردیف انتهایی که پایان کار می باشد . پارکت لمینت ها مستلزم برش می باشد و در آخر باید قرنیزها را فارسی کرده و نصب نمایید.

چیدمان تایل های پارکت لمینت و کفپوش PVC به چند روش انجام می شود؟

  1. چیدمان آجری
  2. چیدمان پله ای
  3. چیدمان درهم
  4. چیدمان جناقی.

یکی از مرسوم ترین چیدمان، چیدمان پله ای است که ما نیز این روش را توصیه می کنیم. یعنی با در نظر گرفتن طول هر تایل که حدود ۱۲۰ سانت است، آنرا به ۴ قسمت تقسیم می کنیم قطعه اول ۱۲۰،  دوم ۹۰، سوم ۶۰، چهارم ۳۰ سانتتی متر می گردد. ردیف اول را با قطعه ۱۲۰ سانتی شروع و ردیف دوم را با قطعه ۹۰ سانتی شروع و ردیف سوم را با قطعه ۶۰ سانتی شروع و ردیف چهارم را با قطعه ۳۰ سانتی شروع و ردیف پنجم را دوباره با قطعه سالم ۱۲۰ سانتی شروع و به همین ترتیب ادامه می دهیم. امیدوارم که به خوبی با مفهوم کفپوش PVC چیست آشنا شده باشید. این مفهوم برای انواع کفپوش PVC کاربرد دارد. معایب کفپوش PVC به گونه ای است که می توان آن را به خاطر مزایا مناسب چشم پوشی کرد.

شما می توانید برای کسب مهارت های بیشتر در دوره آموزش نصب پارکت و دیوارپوش ما شرکت کنید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :