انواع روش های باز کردن لوله فاضلاب

در این مقاله به بررسی روش های باز کردن لوله فاضلاب می پردازیم. گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی، حمام و آشپزخانه یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر ساختمانی رخ دهد. این مشکل بیشتر به دلیل چربی ها و مواد چسبنده و موهای اضافه ای است که وارد لوله ها می شود و  مانع از عبور آب از لوله ها می شود. این کار موجب تولید بوی بد و نامطبوع و آزار دهنده می شود. برای رفع این مشکل بهتر است برخی از آزمایش های رفع گرفتگی لوله آب دستشویی را انجام دهید. که دیگر نیاز به تخلیه چاه و لوله بازکنی نباشد. در این مطلب  چند راهکار ساده برای باز کردن لوله فاضلاب دستشویی را برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید و این نکات مهم را مطالعه کنید.

۸ راه حل ساده و سریع برای باز کردن لوله فاضلاب

در این مطلب ما راه حل های ساده ای را برای شما جهت رفع گرفتگی لوله آب بیان خواهیم کرد که این راه حل ها آزمایش شده است و با رعایت آن ها از گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی و حمام و آشپزخانه رها خواهید شد.

استفاده از آب جوش

یکی از راحت ترین و آسان ترین راه برای رفع گرفتگی لوله آب، استفاده از آب جوش است. که به وسیله این کار ضایعاتی که در لوله گیر کرده اند از بین خواهند رفت. بهتر است این کار را در سه مرحله ۱۰ ثانیه ای انجام دهید. تا گرفتگی لوله های فاضلاب برطرف شود.

استفاده از محلول نمک و سرکه

یکی از راه های رفع گرفتگی لوله آب محلول نمک و سرکه است. زیرا این محلول هنگامی که مخلوط می شود اسیدی را آزاد می کند و این اسید موجب می شود تا مواد داخل لوله ها حرکت کنند و گرفتگی لوله ها از بین روند. برای این کار می توانید ابتدا نمک را وارد لوله ها کنید و سپس سرکه را اضافه کنید.

استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین برای باز کردن لوله فاضلاب

برای برطرف کردن گرفتگی لوله ها بهتر است از ترکیب نمک و جوش شیرین استفاده نمایید.نصف فنجان نمک را با نصف فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و سپس وارد لوله ها کنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آب جوش را به آن اضافه نمایید. تا به دلیل تولید مواد شیمیایی همه چربی ها و موادی که در راه لوله ها باقی مانده اند از بین بروند.

استفاده از مواد شوینده برای باز کردن لوله فاضلاب

مواد شوینده موجب می شود تا آب، روان تر از درون لوله ها عبور کند. یک چهارم این مواد بهتر است با آب جوش ترکیب شده و وارد لوله های مسدود شده شود و گرفتگی لوله های فاضلاب برطرف شود.

استفاده از جوهر نمک با “رعایت کامل ایمنی”

زمانی که از جوهر نمک استفاده می شود ممکن است برخی از حساسیت ها و سوختگی ها رخ دهد. به همین دلیل توصیه می شود تا در هنگام استفاده از آن، نکات ایمنی مانند پوشیدن دستکش و محافظ چشم را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. بعد از اینکه جوهر نمک را از فروشگاه خریداری کردید بهتر است ۳ فنجان از آن را درون سه چهارم گالن آب سرد بریزید و سپس محلول مورد نظر را درون لوله های گرفته شده اضافه نمایید. بعد از نیم ساعت با آب جوش لوله ها را بشویید.

استفاده از جارو برقی خشک و تر

استفاده از جاروبرقی هایی که مکش بالایی دارند می توانید برای باز کردن لوله های گرفته شده فاضلاب اقدام نمایید. زیرا جاروبرقی با قدرت بالا موادی که در لوله ها گیر کرده اند را به بالا می کشد و راه آب را باز می کند. در این هنگام احتیاط کنید که مواد زاید به اطراف پخش نشوند. با این کار به راحتی از گرفتگی لوله فاضلاب رهایی پیدا می کنید.

باز کردن لوله فاضلاب,باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین,رفع گرفتگی لوله آب,

استفاده از سیم خمیده

یکی از راه های باز کردن لوله فاضلاب استفاده از سیم خمیده است. استفاده از سیمی بلند که انتهای آن خمیده است در باز شدن لوله ها تاثیر زیادی دارد. زیرا این سیم را به درون لوله ها وارد می کنید و همه موادی که موجب مسدود شدن راه لوله ها شده اند بالا کشیده می شوند و راه آب باز می شود. در این هنگام نیز احتیاط کنید تا مواد زاید به سمت پایین کشیده نشوند.

استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه

محلول جوش شیرین و سرکه موجب ایجاد گازهایی می شود.که مواد زاید را حل می کند. زمانی که این محلول را به درون لوله های گرفته شده می ریزید. حدود ۵۰ دقیقه بعد از آن یک سطل پر از آب را با فشار وارد لوله ها کنید تا لوله گرفته شده باز شود و آب به راحتی بتواند از درون لوله عبور کند.

امیر قمصری

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :