مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

آیا مهاجرت با مدرک فنی وحرفه ای راحت تر است ؟

مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای برای متخصصان فنی (دارندگان مدارک فنی و حرفه ای) مهاجرت برای کسانی که دارای مدارک فنی و حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای هستند یا از هنرستانهای فنی فارغ التحصیل شده باشند و علاوه بر آن تحصیلات معادل فوق دیپلم در رشته های فنی داشته باشند می توانند در صورت ارائه حداقل سه سال سابقه کار مرتبط پس از تاریخ اخذ مدرک جهت ویزاهای تخصص و مهارت اقدام نمایند.

در ضمن طول دوره های مهارت فنی و حرفه ای بسته به مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما توسط مراکز آموزشی کشور استرالیا مشخص می شود. قابل ذکر است که طول این دوره ها از شش ماه تا دو سال است. طول دوره های مهارت فنی و حرفه ای در استرالیا  وکانادا بیشتر از کشورمان است.و هزینه ای نزدیک به ۲۵۰۰۰ دلار در سال در بر دارد .

,,,

هم اکنون متخصصین رشته های فنی ذیل که از کشور ایران مدارک خود را اخذ نموده اند در استرالیا و کانادا قابل پذیرش اند:

۱-      اتومبیل (مکانیک، برق، نقاشی)

۲-      برق صنعتی و عمومی

۳-      جوشکاری

۴-      نجاری و کابینت سازی

۵-      لوله کشی

,,,

          لوله کشی آب

 

,,,

         برق ساختمان

 

چرا برای مهاجرت باید پیج لینکدین داشته باشیم ؟

همه چیز درباره مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

در برخی رشته ها مصاحبه و آزمون حضوری در کشور مربوطه برگزار می گردد (مثل رشته جوشکاری) که در این مورد فرد باید با اخذ یک ویزای توریستی برای زمان مصاحبه و آزمون در خاک استرالیا حضور داشته باشد. بدیهی است سطح قابل قبول زبان انگلیسی جهت موفقیت در این آزمون مورد نیاز است. همچنین افرادی که سابقه کار فنی در رشته های فوق الذکر را دارند و مدرک تحصیلی یا فنی مرتبط با شغل خود را ندارند، در شرایط خاص در صورت ارائه حداقل ۵ سال سابقه کار مرتبط می توانند جهت  مهاجرت به استرالیا یا کانادا  اقدام نمایند. توضیح اینکه چنانچه بخشی از سابقه کار شما مربوط به زمان کارآموزی شخص باشد نیز قابل قبول است.

چنانچه کارفرما نداشته اید و به صورت خویش فرما مشغول به فعالیت بوده اید نیز سابقه کار فرد مورد قبول است؛ ولی جهت اثبات این موضوع به مدارک و مستندات بیشتری احتیاج است. اگر کابینت ساز  یا  درودگر(نجار) با مهارتی هستید در بازار کار کانادا می توانید براحتی درآمد خوبی داشته باشید . نجار یا همان درودگر نسبت به میزان تجربه کاری که دارد وظایف گوناگونی دارد و می تواند در طیف گسترده ای در این زمینه فعالیت کند و البته درآمد خوبی نیز داشته باشد. کمترین دستمزد برای کار کابینت و چوب در کانادا و استرالیا ساعتی ۳۲ دلار است!! یعنی ۸ ساعت کار در یک روز از حقوق یکماهه خیلی از ایرانی ها بیشتر است!!!!

,,,

اگر رشته شما جزء رشته های:

بنایی ، کابینت ساز، نجار، نصاب، آشپز، شکل دهنده فلز، تنظیم کننده جوشکار، آرایشگر، خدمات نجاری، سازنده دیگ بخار، ریخته گری با ماشین آلات فلزی، شکل دهنده فلزات، قتاد، جوشکار فشار قوی، شکل دهنده ورقه های فلزی در کارگاه، سازنده ابزار و جوشکاری است ارزیابی شما از طریق OSAP انجام می گیرد و اگر رشته شما خارج از رشته های ذکر شده باشد ارزیابی مدارک شما از طریق MSA انجام می شود.

سن:

سن متقاضی باید کمتر از ۴۵ سال باشد (ملاک محاسبه سن، سن متقاضی در تاریخ صدور دعوتنامه می باشد)

مهارت در زبان انگلیسی:

ارائه مدرک آیلتس با نمره ۶ در هر ۴ مهارت برای متقاضی الزامیست.

,,,

نقش مدارک فنی و حرفه ای در مهاجرت

در پروسه مهاجرت به کانادا و استرالیا از طریق skill workers شخص متفاضی چنانچه دارای این مدارک باشد .متخصص محسوب میشود . در یافتن شغل در کانادا و استرالیا موفق تر و راحت تر عمل میکند. پس به طور کلی میتوان گفت : .((که داشتن مدارک مختلف فنی و حرفه ای برای مهاجرت به کانادا و استرالیا شاید نقش اصلی را نداشته باشند.))

شما می توانید با متقاضی بودن در شرکت در دوره های آموزش تخصصی آسانسور و آموزش کابینت سازی و … خود را به مهاجرت و پیشرفت در کشور های دیگر نزدیک کنید.

,,,,,,