۷ دلیل بوی بد کولر گازی بسیار مهم

بوی بد کولر گازی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که گاهی اوقات برای کولر گازی به وجود می آید. در این مقاله قصد داریم جوابی برای سوال بوی بد کولر گازی از چیست، بیابیم. با چند علل شایع بوی بد کولر گازی در فنی شو همراه باشید. امروزه بیشتر افراد در ادارات و منازل از کولر گازی برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. کولر گازی هر چند مزایای زیادی دارد اما دارای معایبی نیز می‌باشد که یکی از آن‌ها بوی بد است. بعضی از افراد در زمان استفاده از کولر گازی با بوی نا خوشایند آن مواجه می‌شوند بدون آن‌که بدانند علت آن چیست؟ پس با ۷ علت بوی بد کولر گازی با فنی شو همراه باشید.

 علت اول: بوی دود اگزوز کولر گازی

شاید برایتان جالب باشد؛ اما یکی از دلایل عمده بوی بد کولر گازی، اگزوز آن است. داخل کولر گازی روغنی به کار می‌رود که وظیفه بهبود موتور را بر عهده دارد. اگر روغنی که درون این دستگاه استفاده می‌شود نشتی داشته باشد؛ دود اگزوز کولر گازی بوی بدی می‌دهد و همین علت بوی بد کولر گازی می باشد و افراد آن استشمام کنند؛ برای رفع این موضوع بهتر است با یک کارشناس کولر گازی تماس گرفته و از او بخواهید تا نشتی را بر طرف کند.

علت دوم: دود سیگار در منزل

اگر فردی هستید که در محلی که کولر گازی نصب هست استعمال دخانیات می‌کنید؛ کولر گازی شما می‌تواند دود بدی داشته باشد؛ چرا که دود سیگار در فیلتر و اپراتور کولر جمع می‌شود و هنگامی که آن را روشن می‌کنید همراه با هوای سرد دود را پس می‌دهد. برای رفع این مشکل باید از متخصصین کولر گازی بخواهید تا فیلتر شما را رفع کنند و همین‌طور در خارج از محل دخانیات استفاده کنید تا این مشکل دوباره ایجاد نشود.

علت سوم: مشکلات مربوط به فن کوار گازی

مهم ترین دلیل بوی بد کولر گازی خراب فن آن است. بوی بد کولر گازی همیشه نشانه‌ای از عوامل بیرونی نیست؛ در بعضی از مواقع مشکلات فنی باعث ایجاد بوی بد در کولر گازی می‌شوند. اگر بویی که کولر گازی تولید می‌کند شبیه به باروت است، مشکل از خرابی فن موتور یا اختلال در اتصالات مدار است. این مشکل با تعویض قطعات و یا تعمیر مجدد فن موتور قابل حل شدن است. البته به دلیل این که بوی بد این سری ناشی از مشکلات فنی است حتما باید با کارشناس کولر گازی تماس بگیرید تا حلش کنید. اگر خودتان بدون اطلاعات بالا تنهایی دست به کار شوید ممکن است به سایر قطعات آسیب برسانید. به این نکته نیز توجه کنید که متوجه شدن از علت بوی بد کولر گازی دلیلی بر آگاهی از نحوه تعمیر آن نیست.

علت چهارم: گرم شدن زیاد موتور کولر گازی

زمانی ممکن است بوی بد کولر گازی شبیه به سوختگی باشد. بوی سوختگی کولر گازی تنها می‌تواند ناشی از بیش از حد گرم شدن موتور باشد که ذوب شدن قطعات پلاستیکی را به دنبال خواهد داشت. زمانی که دمای درونی کولر گازی بیش از حد گرم می‌شود قطعات پلاستیکی شروع به آب شدن می‌کنند و بویی که کولر گازی می‎دهد شبیه به سوختن است. حال که دلیل بوی بد کولر گازی را متوجه شدید، برای این که بخواهید این مشکل را حل کنید باید یک فرد متخصص تماس گرفته و از او بخواهید تا سیستم کولر گازی را به خوبی بررسی کند.

علت پنجم: نشتی گاز کولر گازی

در نکات گفته شده به جرات می‌توان گفت این مشکل از سایرین مهمتر، حساس‌تر و خطرناک‌تر است. نشتی گاز می‌تواند منجر به احتراق و آتش سوزی شود؛ به همین دلیل اگر بویی شبیه استون در زمان فعالیت کولر گازی حس کردید حتما آن را جدی بگیرید و با یک کارشناس تماس گرفته و از بخواهد تا سیستم کولر گازی را بررسی کند و مشکلات نشتی گاز را برطرف نماید. دلیل بوی بد کولر گازی ناشی از نشت گاز می تواند عواقب ناگواری همراه داشته باشد. یادتان باشد که کارکرد کولر گازی در این زمینه بسیار مهم است؛ چرا که می‌تواند گاز را به سرعت در فضا پخش کند. بنابراین این علت بوی بد کولر گازی را حتما جدی بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با گاز کولر گازی به این مقاله مراجعه کنید

علت ششم: مردگی پرنده

شاید این مورد بیشتر در اسپلیت بتواند رخ دهد؛ اما یادتان باشد بوی بد کولر گازی می‌تواند از مردن جانوری باشد. پرنده و جانوری مشابه این می‌تواند سبب ایجاد بوی بد کولر گازی باشد. برای این کار لازم نیست که از فرد با تجربه کمک بگیرید؛ خودتان با تمیز کردن می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. حال که متوجه شدید بوی بد کولر گازی از چیست باید در تلاش باشید که بعد از برطرف کردن آن این مورد دیگر اتفاق نیوفتد.

علت هفتم: کویل کثیف و مخازن تخلیه آب

تا به این جا با علت بوی بد کولر گازی آشنا شدید؛ اما یکی دیگر از عللی که باعث بروز بوی بد در کولر گازی می‌شود، وجود آب راکد و کویل‌های کثیف در دستگاه است و یا این که مخزن تخلیه آب کولر گازی مسدود شده و باعث می شود تا کولر گازی بوی بدی تولید کند. بویی که به این دلیل رخ می‌دهند عموما مشابه جوراب کثیف می‌باشد که به راحتی توسط کارشناس کولر گازی قابل شناسایی و تشخیص است.

سخن پایانی

به طور کلی برای درک بهتر اینکه بوی بد کولر گازی از چیست، باید تمام این موارد را تست کنید تا خیلی زود به علت بوی بد کولر گازی پی ببرید. اگر سرویس دوره ای کولر گازی به موقع انجام شود، این مشکلات و بوی بد هیچ گاه به وجود نیامده و باعث آزار شما نمی شود.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :