چگونه بهترین خرید دوربین مدار بسته انجام دهیم؟

خرید دوربین مدار بسته یکی از دغدغه های این روزهای مردم است. امنیت یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشر است که همواره به دنبال راه حلی برای انجام آن بوده است. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی و انجام کارهای گوناگون، امروزه برای تامین امنیت بیشتر اماکن به سراغ خرید دوربین مدار بسته می‌روند. در واقع دوربین مدار بسته به دلیل این که تصاویر محیطی که در آن نصب شده است، را به صورت آنلاین نشان می‌دهد و آن را ضبط می‌کند، یکی از مطمئن‌ترین راهکارها برای ایجاد امنیت است. البته امروزه با توجه به اهمیت انواع دوربین مدار بسته و اقسام آن در بازار وجود دارد که هر یک دارای یک ویژگی و کیفیت متفاوت است؛ در این مقاله در فنی شو قصد داریم نکاتی را به شما بیان کنیم که در زمینه خرید دوربین مدار بسته کمک زیادی به شما می‌کند؛ پس با ما همراه شوید.

چند نوع دوربین مدار بسته داریم؟

پیش از آن که بخواهید دوربین مدار بسته تهیه کنید؛ ابتدا باید بدانید که این دوربین چند نوع دارد. دوربین های مداربسته به صورت کلی به آنالوگ، HD، AHD، FULL HD  و دوربین های تحت شبکه از انواع دوربین مدار بسته هستند که در بازار عرضه می‌شوند و هر یک از آن‌های دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشند.

چه برندی در دوربین مداربسته کیفیت بهتری را ارائه می دهد؟

دومین نکته‌ای که باید برای خرید دوربین مدار بسته مد نظر قرار دهید این است که برند آن چیست. برندهای مختلفی در زمینه طراحی و تولید انواع دوربین مدار بسته فعالیت می‌کند که کیفیت و قیمت آن‌ها، با همدیگر متفاوت هستند؛ به همین دلیل بهتر است پیش از آن که این محصول را بخرید، نگاهی به برند آن داشته باشد. اکثر دوربین‌های مداربسته که در ایران وجود دارند وارداتی هستند و ممکن است در بین آن‌ها اقلام فیک نیز به چشم بخورد؛ از این رو به اصالت آن نیز توجه کنید.

سامسونگ، بوش و هایک ویژن از جمله برندهای معروف برای خرید دوربین مداربسته به ‌‌شمار می‌روند.

برای خرید دوربین مدار بسته چقدر باید هزینه کنیم؟

از دیگر فاکتورها که نقش اصلی در خرید دوربین مداربسته دارند؛ هزینه است. میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید و نصب دوربین مدار بسته صرف کنید؛ به شما نشان می‌دهد تا چه اندازه باید روی کیفیت آن حساب کنید چرا که امروزه در بازار داخلی ایران، دوربین های مدار بسته با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که برندهای خارجی که معمولا کیفیت خوبی دارند؛ از قیمت بالاتری نسبت به سایرین برخوردارند. از طرفی اگر دوربین کیفیت خوبی نداشته باشد؛ دائما با مشکلاتی برخورد می‌کند که باید آن را تعمیر کرد.

از این رو اگر مبالغ بالایی برای خرید دوربین مدار بسته با کیفیت صرف کنید،ضرر نخواهید کرد؛ چرا که سالیان سال می‌تواند برای شما به خوبی کار کند. البته به نصب دوربین مدار بسته نیز باید توجه کنید. شما می توانید برای نصب انواع دوربین مدار بسته به مقاله آموزش نصب دوربین های مدار بسته ما مراجعه کنید.

چه مکان هایی برای نصب دوربین مدار بسته در نظر بگیریم؟

بسیاری از افراد که می‌خواهند دوربین مدار بسته تهیه کنند؛ به این نکته به ندرت توجه می‌کنند؛ این که چه جایی دوربین مداربسته می‌خواهد قرار بگیرد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که به شما نشان می‌دهد که دوربین باید چه برد و قدرتی داشته باشد. به همین دلیل پیش از نصب مکان آن را مشخص کنید. حیات، پارکینگ، آسانسور، ورودی ساختمان و … از جمله اماکنی هستند که باید به آن‌ها برای خرید دوربین مدار بسته توجه زیادی کنید.

بهترین مکان برای نصب دوربین مکانی است که بتواند برد بیشتر به همراه جزییات بیشتر چه در روشنایی و چه در تاریکی به شما بدهد.

چه ضمانت و گارانتی برای خرید دوربین مدار بسته مناسب است؟

یادتان باشد که محصولات با کیفیت در حوزه دوربین های مداربسته عموما ضمانت و گارانتی خوبی دارند و از آن پشتیبانی می‌کنند؛ چرا که مردم امروزه بیشتر از پیش به ضمانت و گارانتی اهمیت می‌دهند؛ طوری که یکی از فاکتورهای مهم آن‌ها برای خرید دوربین مدار بسته و سایر اجناس دیگر به شمار می‌آید. برای دوربین‌های مداربسته کمپانی‌هایی معتبر بین ۱۸ الی ۲۴ ماه ضمانت و گارانتی ارائه می‌دهند. حتما در زمان خرید از محلی دوربین و سایر تجهیزات را تهیه نمایید که از خدمات ضمانت و گارانتی پشتیبانی می‌کند تا بعدها برای تعمیر دوربین مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نباشید.

چگونه تصاویر دوربین های مداربسته را گوشی تلفن همراه مشاهده کنیم؟

امروزه کمتر کسی وجود دارد که از موبایل هوشمند استفاده نکند. بنابراین زمانی که می‌خواهید محل کار و یا منزلتان را ترک کنید بهتر است با استفاده از موبایل به تصاویر آن دسترسی داشته باشید تا از امنیت محل مطمئن باشید. برای این کار دوربین های مداربسته باید قابلیت اتصال به تلفن همراه را داشته باشد از طریق LAN در پشت دستگاه برقرار می شود؛ که با توجه به استفاده زیاد از دوربین های مداربسته و اهمیت این موضوع، بیشتر محصولات دارای این ویژگی هستند و اگر دوربین مدار بسته شما DVR باشند، می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :