نکات مهم برای خرید دوربین مداربسته

دوربین-مداربسته

به علت مسائل امنیتی خرید دوربین مداربسته از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه کمتر ساختمانی را پیدا می‌کنیم که از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت و ایمنی ساختمان استفاده نکرده باشد؛ دوربین مدار بسته علاوه بر ایجاد امنیت کاربردهای دیگری دارد که می‌تواند روزانه تعداد رفت و آمد را در محیط و ساختمان بررسی کرده و افرادی که می‌آیند و می‌روند را شناسایی کنید؛ در نتیجه دوربین مداربسته یکی از وسایل ضروری در هر ساختمان شناخته می شود.

اما دوربین‌های مداربسته مانند هر وسایل دیگری انواع مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها با کیفیت تراما بعضی دیگر کیفیت پایین تری دارد؛ در این مقاله قصد داریم چند این نکته را به شما بیان کنیم که پیش از خرید دوربین مداربسته اگر آن‌ها را رعایت کنید و آن‌ها را بدانید باعث می شود تا تصمیم و انتخاب بهتری داشته باشید با مجله فنی شو همراه باشید.

 

راهنمای خرید دوربین مداربسته

بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که دوربین مداربسته بی سیم اصلا سیم ندارد در حالی که برای تامین برق دوربین مداربسته بی سیم، باید یک سیم کشی مناسب به نزدیک ترین منبع برق انجام داد. همچنین برای تامین کردن برق دوربین مداربسته بی سیم نباید باطری را به کار گرفت؛ چرا که باطری هر چند قوی هم باشد در نهایت باعث می‌شود تا چند روز دوربین مداربسته شارژ شود و پس از چند روز باید آن را تعویض کرد که در دراز مدت، نیاز به هزینه بالایی دارد و همین طور استاندارد نیز نیست؛ بنابراین استفاده از باطری برای تامین برق دوربین مداربسته بی سیم فکر خوبی نمی‌باشد.

از طرفی بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اگر دوربین مداربسته بی سیمی را در محیطی کاملا باز قرار دهیم می‌تواند تمام محیط را پوشش دهد؛ در حالی که برد دوربین مداربسته بی سیم در نهایت ۵۰ متر بوده و در فضاهای بسته برای هر دیوار برد آن ۱۵ متر کاهش می‌یابد.

خرید دوربین مدار بسته,راهنمای خرید دوربین مداربسته,فاکتورهای خرید دوربین مدار بسته,

 

میزان ضبط فیلم توسط دوربین مداربسته

ما در راهنمای خرید دوربین مداربسته به مسئله میزان ضبط ویدیو اهمیت ویژه ای داده ایم. برای این که بدانیم یک دوربین مداربسته چه میزان فیلمی را ضبط و در داخل خودش نگهداری می‌کند؛ نرم افزارهایی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهد. برای این که بخواهید دوربین مداربسته‌ای تهیه کنید بهتر است از آن‌ها بهره بگیرید. به عنوان مثال با دوربین مداربسته دارای ۸ عدد دوربین با کیفیت ۳٫۱ مگاپیکسل و فضای ۲ ترابایت می‌توانید تصاویر و فیلم‌های محیط را تقریبا بین ده الی پانزده روز ذخیره کنید و اگر بخواهید حجم آن را افزایش دهید می‌توانید فضای داخلی DVR را بیشتر کنید. میزان حجم ذخیره سازی دوربین مداربسته از جمله فاکتورهای مهمی است که باید پیش از خرید دوربین مدار بسته آن را مد نظر قرار بدید.

نصب دوربین مداربسته,خرید دوربین مدار بسته,راهنمای خرید دوربین مداربسته,

از دوربین مداربسته باید نگهداری کنید

بعد از خرید دوربین مداربسته یکی از نکاتی که باید پیش از خرید دوربین مداربسته در نظر داشته باشید این است که دوربین مداربسته برخلاف باور بیشتر افراد نیاز به نگهداری دارد. دوربین مداربسته را باید هفتگی چک کرده و در صورت نیاز آن را سرویس نمایید. اکر اطلاعات کافی خودتان در این زمینه ندارید؛ می‌توانید از یک فردی کمک بگیرید که در زمینه‌ی دوربین مداربسته تخصصی فعالیت می‌کند.

 

نصب دوربین مداربسته کار آسانی نیست

این که دوربین مداربسته را در کجا قرار دهید تا نقطه کوری نداشته باشد و این که بتوانید آن را نصب کنید تماما کاری تخصصی است ،که اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید نمی‌توانید از آن به خوبی استفاده نمایید بنابراین بهتر است برای نصب دوربین مداربسته از یک فرد و نصاب با تجربه بهره بگیرید. نکته مهم در راهنمای خرید دوربین مداربسته تعیین نصاب برای نصب دوربین ها است.

فاکتورهای خرید دوربین مدار بسته,نصب دوربین مداربسته,خرید دوربین مدار بسته,

برای خرید دوربین مداربسته هزینه کنید

همیشه ارزان خریدن به معنای سود بیشتر نیست؛ اگر برای یک جنس با کیفیت مانند دوربین مداربسته هزینه کنید می‌توانید سال‌های زیادی از اموال و محیط خود محافظت کنید؛ بنابراین برای خرید این محصول خسیس نباشید و بهترین کیفیت را بخرید؛ در حالی شاید برای خرید آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت نمایید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته,فاکتورهای خرید دوربین مدار بسته,نصب دوربین مداربسته,

دید در شب

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی و مهمی که باید پس از خرید دوربین مدار بسته در نظر داشته باشید این است که؛ آیا قابلیت دید در شب یا مادون قرمز دارد یانه؟ در مطلب بعدی در مورد انواع دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ما در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته همراهی کنید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :