ویژگی های خاص دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب یا معمولی از وسایلی است که در بیشتر ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حتی امروزه در فروشگاه‌های متنوع و کوچکتر مانند سوپرمارکت‌ها نیز نصب می‌شود؛ تا میزان امنیت و کنترل محیط را افزایش دهد. دوربین‌های مداربسته در گذشته بسیار ساده بودند،

درحالی که امروزه انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها دوربین مداربسته IR است. به کار گیری مادون قرمز در دوربین مداربسته یکی از مسائلی است که امروزه جزء ملزومات دوربین‌های مداربسته به شمار می‌رود؛ در زمان گذشته به دلایلی نظیر عدم اطلاعات و دانش بالا و همین‌طور هزینه‌های سرسام آور، در دوربین‌های مداربسته مانند امروز مادون قرمز استفاده نمی‌شد؛ در حالی در چندین سال گذشته به دلیل امکانات و قابلیت‌های این ویژگی و کاهش هزینه‌ها به دلیل بهبود کیفیت ساخت دوربین‌های مداربسته از مادون قرمز به وفور استفاده می‌شود. در این مقاله به چند نکته تخصصی درباره دوربین مداربسته دید در شب نگاهی می‌اندازیم پس با فنی شو همراه شوید.

دوربین مداربسته دید در شب,دوربین‌های مداربسته IR,مزایا دوربین مداربسته دید در شب,

دید در تاریکی با دوربین مداربسته دید در شب IR

شاید به جرات می‌توان گفت بیشترین ویژگی‌ که این دوربین مداربسته IR دارد که باعث شده از آن استفاده شود این است که به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند در شب تصاویر را ببینند و دوربین بتواند آن‌ها را با کل جزئیات ضبط کند. استفاده از این دوربین و به کارگیری آن باعث شده تا میزان سرقت و آسیب به وسایل به شدت کاهش یابد. دوربین‌های مداربسته IR این قابلیت را دارند که در طول روز و تمام شب تصاویر را رنگی ضبط کنند.

مزیت های دوربین دید در شب,دوربین مداربسته دید در شب,دوربین‌های مداربسته IR,

کاهش انرژی با دوربین مداربسته IR

دوربین‌های مداربسته که به آی آر مجهز هستند؛ معمولا از LED استفاده می‌کنند که نور مادون قرمز را تولید می‌کنند که در مقایسه با سایر LEDها، تقریبا ۸۹ درصد انرژی را کمتر میکند. بنابراین دوربین مداربسته دید در شب کاملا نسبت به سایر دوربین‌ها، میزان مصرف انرژی را کم کرده و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر است.

مزایا دوربین مداربسته دید در شب,مزیت های دوربین دید در شب,دوربین مداربسته دید در شب,

دوربین مداربسته دید در شب مقاوم دربرابر ضربه

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که دوربین مداربسته IR دارد که محدودیت بیشتر دوربین‌های مداربسته شناخته می‌شود؛ این است که این نوع دوربین در برابر ضربه و فشار غیر آسیب پذیر است؛ چرا که این دوربین مداربسته از دام‌های پلی کربنیت تشکیل شده و در برابر ضربه به شدت مقاوم‌اند.

 

نفوذ نور بالا با دوربین مداربسته IR

یکی از فاکتورهایی که برای دوربین مداربسته آی آر وجود دارد و کمتر به آن توجه می‌شود این است که نور این دوربین‌ها در برابر چراغ‌های معمولی به خصوص در محیط‌های تاریک به شدت بیشتر است و نفوذ بیشتری دارند.

دوربین‌های مداربسته IR,مزایا دوربین مداربسته دید در شب,مزیت های دوربین دید در شب,

کم کردن آلودگی نور با دوربین مداربسته IR

دوربین مداربسته دید در شب پکیج کاملی است که بدون نظارت افراد، فضای اطراف با میزان نور مناسب روشن می‌کند. یعنی میزان نوری را استفاده می‌کند که با توجه به میزان تاریکی و شدت نور محیط مناسب است.

دوربین مداربسته دید در شب,دوربین‌های مداربسته IR,مزایا دوربین مداربسته دید در شب,

صرفه جویی در زمان و انرژی با دوربین مداربسته دید در شب

همان‌طور که می‌دانید نصب دوربین‌های مداربسته یکی از کارهای تخصصی است که به زمان نیاز دارد. اما دوربین مداربسته آی ار معمولا زمان کمتری نسبت به دیگر محصولات برای نصب نیاز دارد؛ چون که تمام قدم‌های نصب این محصول در یک پکیج قرار دارد؛ طوری که این دوربین از لنز از پیش نصب شده برخوردار است.

 

هزینه مقرون به صرفه

همان طور که گفته شد دوربین مداربسته آی آر، در زمان بسیار صرفه جو هستند؛ همچنین در کنار زمان، این دوربین‌های مداربسته از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه هستند؛ چرا که افراد می‌توانند قطعات این دوربین نظیر کاور دوربین، کابل و لنز و… را به طور مجزا خرید کنند که همین امر باعث شده تا هزینه‌های خرید به مرور کاهش یابند.

مزیت های دوربین دید در شب,دوربین مداربسته دید در شب,دوربین‌های مداربسته IR,

سرویس و تعمیر آسان

دوربین‌های مداربسته زمانی که در حال فعالیت هستند بسیار خوب و کارآمد می‌باشند؛ اما زمانی که به مشکلی برخورد می‌کنند، مسئله کاملا متفاوت می‌شود؛ تصاویر به هم ریخته شده و یا ضبط نمی‌شود وخلاصه کلی به مشکل میخورند. یکی از نقاط قوتی که دوربین مداربسته آی آر دارد این که معمولا به ندرت خراب می‌شوند و عموما طول عمر بالایی دارد و اگر زمانی که خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد؛ خدمات آن به آسانی نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود.

دانش ویژگی های خاص دوربین های مداربسته دید در شب می تواند به شما در آموزش نصب سیستم های حفاظتی کمک بسیاری کند.

مزایا دوربین مداربسته دید در شب,مزیت های دوربین دید در شب,دوربین مداربسته دید در شب,

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :