چگونگی عملکرد رادیو وایرلس برای دوربین مداربسته

دوره نصب دوربین مداربسته

در این مقاله توضیحات کاملی درباره رادیو وایرلس برای دوربین مداربسته خواهیم داد. دوربین مداربسته یکی از وسایلی است که پس از اختراع آن کار بسیاری از افراد را راحت و آسان تر کرده است؛ همچنین وجود دوربین مداربسته باعث شده تا ضریب امنیت ساختمان‌ها و بسیاری از امکان به شدت افزایش یابد؛ در نتیجه امروزه در بیشتر اماکن از این سیستم حفاظتی و امنیتی استفاده می‌شود.

برای فهم بهتر اینکه رادیو وایرلس چیست ابتدا باید به خوبی دوربین مداربسته را بشناسید. دوربین مداربسته سیستم پیچیده‌ای دارد و یکی از محدودیت‌‎های آن، این است که زمانی که مسافت از دوربین مداربسته زیاد باشد تصاویر را به خوبی نشان نمی‌دهد که این امر بیشتر در دوربین مداربسته کابلی دیده می‌شود؛ بنابراین برای رفع این مشکل از رادیو وایرلس استفاده می‌کنند. رادیو وایرلس از پرکاربرد ترین وسایلی محسوب می‌شود که به منظور ارسال تصاویر در مسافت‌های بسیار طولانی به کار می‌رود. این رادیو وایرلس تصاویر و یا هر گونه اطلاعات دیگر را با استفاده از آنتن‌‌های بی سیمی که دارد منتقل می‌کند؛

وایرلس معتبر

به دلیل تخصصی بودن این حوزه برندهای معتبری وجود ندارد که در زمینه ساخت و فروش تجهیزات وایرلس فعالیت کنند. mikrotik یکی از برندهای با کیفیت است که در زمینه طراحی، تولید و فروش تجهیزات وایرلس فعالیت می‌‎کند که متلق به کشور لتونی است. زمانی که یک رادیو وایرلس کیفیت بالایی داشته باشند تمامی مزایای اصلی و فرعی را دارد و علاوه بر وظیفه اصلی خود، وظایف فرعی دیگری نیز دارد. اگر بخواهیم رادیو وایرلس چیست را به راحتی تعریف کنیم. رادیو وایرلس برای دوربین با استفاده از سوئیچ شبکه، تصاویر مخصوص به دوربین مداربسته را دریافت می‌کنند و سپس با استفاده از امواجی با طول بلند به سمت رادیو می‌فرستند.

آنتن Omni,آنتن سکتور,آنتن فلت,

انواع رادیو وایرلس برای دوربین

رادیو وایرلس هر چند شاید عملکرد خیلی پیچیده‌ای نداشته باشند؛ اما از انواع مختلفی برخوردارند که به شرح ذیل می‌باشند:

  • وایرلس خارجی
  • وایرلس داخلی

از طرفی با بررسی دقیق محصولات معتبرترین برند رادیو وایرلس در می‌یابیم که در قسمت‌های زیرین، با توجه به مشخصات فنی و نحوه عملکرد تقسیم بندی بیشتر می‌شود و تنها مختص به خارجی و داخلی بدون وایرلس ندارد.

ویژگی‌های فنی رادیو وایرلس در یک نگاه

رادیوهای وایرلس جزء تجهیزات جدید محسوب می‌شوند که باید در آن تخصص و مهارت داشت تا بتوان مشخصات فنی آن را تشخیص داد اما به صورت کلی بخش‌های فنی آن به شرح ذیل هستند:

  • لایسنس رادیو وایرلس
  • تغذیه سیستم وایرلس
  • پردازنده وایرلس
  • حافظه

کارکرد ارتباطات رادیویی در دوربین مداربسته

زمانی که افراد بخواهد با استفاده از شبکه و به حالت بی سیم دوربین مداربسته‌ای را نصب کنند باید به سراغ دوربین مداربسته تحت شبکه بروند. تصاویر دوربین مداربسته با استفاده از لینک‌های تعبیه شده در دو صورت، موج کوتاه با لینک outdoor  و موج با طول کوتاه  با استفاده از لینک indoor  به مرکز ارسال می‌کند.

رادیو وایرلس,رادیو وایرلس برای دوربین,رادیو وایرلس چیست,

نکاتی درباره نحوه نصب رادیو وایرلس برای دوربین

حال که با مفهوم اینکه رادیو وایرلس چیست مانند دوربین مداربسته نیاز به نصب دارد و در فرآیند آن برای استفاده و به کارگیری از رادیو وایرلس، افراد باید مواردی را ارزیابی کنند به بعضی از آن‌ها به شرح ذیل هستند. این موارد در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته به صورت همه جانبه بررسی می شود.

فاصله

رادیو وایرلس باید در فاصله مناسبی باشد و آنتن و برد آن متناسب با فاصله انتخاب شود تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

پهنای باند

پیش از انتخاب رادیو وایرلس به سراغ پهنای باند بروید و برای محاسبه آن نرم افزارهای زیادی وجود دارند که برای محاسبه آن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

باند فرکانس

برای این که بتوانید دو رادیو وایرلس را به هم متخصل کنید باید یک باند کاری داشته باشید که در بحث تکنولوژی وای فای از دو باند ۲٫۴ و ۸٫۵ استفاده می‌شود.

فرکانس

برای این که لینک پایدار در رادیو وایرلس استفاده نمایید باید فرکانسی به کار ببرید که اشغال کمتری داشته باشد.

آنتن چیست

یکی از وسایلی که باید برای نقل و انتقالات رادیو وایرلس برای دوربین استفاده شود آنتن می‌باشد؛ آنتن انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سه موارد زیر اشاره کرد:

رادیو وایرلس و ارتباط آن با دوربین مداربسته,رادیو وایرلس و دوربین مداربسته,نحوه نصب رادیو وایرلس,

Flat

اولین نوع آنتن فلت است؛ این آنتن یکی از انواع پرکاربرد آنتن‌هاست که از زاویه تابش ۹۰ درجه برخوردار است.

Omni

نوع دیگری از آنتن است که برای اکسس پوینت‌ها معمولا استفاده می‌شود و از زاویه تابش ۳۶۰ درجه برخوردار می‌باشد.

Sector

سکتور نوع سوم از آنتن هستند که از زاویه تابش ۱۲۰ درجه برخوردارند و برای دکل‌های مخابراتی عموما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :