نکاتی مهم درباره نصب کاغذ دیواری

آموزش نصب کاغددیواری

در این مقاله قصد داریم به نکاتی مهم درباره نصب کاغذ دیواری اشاره کنیم. کاغذ دیواری یکی از وسایلی است که برای طراحی و دکوراسیون داخلی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و نصب آن جزء با دقت‌ترین کارها به شمار می‌رود. این نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم می تواند به شما در آموزش نصب کاغذ دیواری بسیار کاربردی باشد.

اولین کار برای نصب کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری باید چندین نکته را رعایت کنید؛ اولین قدم برای این کار، سطح مورد نظر را برای نصب آماده کنید. تخمین بزنید که مقدار برای نصب به کاغذ دیواری نیاز دارید؛ کاغذهای دیواری انواع مختلفی دارند که جنسشان متفاوت است. جنس آن را نیز مشخص کرده و از فروشنده بخواهید که بهترین جنس را به شما بدهد. پس از خرید کاغذ دیواری به سراغ چسباندن آن بروید؛ برای این کار نخست دیوارها را کاملا شستشو کنید تا هیچ آلودگی نداشته باشد؛ البته برای این کار می‌توانید از سمباده نیز استفاده کنید و اگر دیوار پوششی دارد آن را کاملا باز کنید. سپس در مرحله بعد دیواری که می‌خواهید روی آن کاغذ دیواری نصب کنید؛ کاملا با چسب زیرسازی کرده و سپس اگر دیوار خش و اضافی دارد آن را با سمباده صاف کنید.

آموزش نصب کاغذ دیواری,برش کاغذ دیواری,روش نصب کاغذ دیواری,

برش کاغذ دیواری

نکته مهمی که در آموزش نصب کاغذ دیواری بررسی شده است برش کاغذ است. در طریقه نصب کاغذ دیواری برش بسیار اهمیت دارد. این که کاغذ دیواری هم سطح دیوار باشد نکته‌ی خیلی مهمی است که در دکوراسیون تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین ابتدا طول کاغذ دیواری را مطابق با طول دیوار با در نظر گرفتن معمولا بین ۱۰الی ۱۵سانتیمتر را ببرید؛ برای این کار از سطوح صاف استفاده کرده به عبارتی کاغذ دیواری را رو هوا نبرید و آن را علامت گذاری کنید و سپس روی دیوار قرار دهید. این کار باعث شده تا شما دقت و تمرکز کافی داشته باشید. این نکته را باید مد نظر قرار دهید که اگر کاغذ دیواری خراب شود و یا اندازه گیری آن اشتباه کنید راه برگشتی وجود ندارد و هزینه شما از بین می‌رود.

طریقه نصب کاغذ دیواری,نحوه صحیح چسب زدن کاغذ دیواری,نحوه نصب کاغذ دیواری,

نحوه صحیح چسب زدن کاغذ دیواری

نحوه صحیحی چسب زدن در آموزش نصب کاغذ دیواری بسیار مهم است. پس از اندازه گیری و بریدن کاغذ دیواری باید به سراغ چسب زدن بروید. کاغذ دیواری را باید برگردانید و پشت آن را با استفاده از قلم مناسب که معمولا برای این کار از قلم موی سقفی استفاده می‌شود چسب بزنید. برای چسب زند سعی کنید از وسط کاغذ دیواری شروع کرده و به کناره‌ها برسید و کناره‌ها را کاملا چسب نزنید تا دررود؛ پس از این کار کاغذ دیواری را از قسمت پشت کنار هم قرار دهید و سپس از بالای کاغذ دیواری شروع کرده و آن را بچسبانید.

نصب کاغذ دیواری,آموزش نصب کاغذ دیواری,برش کاغذ دیواری,

کاغذ دیواری نباید چروک شود

در طریقه نصب کاغذ دیواری مراقب چروک شدن باشید. اگر کاغذ دیواری چروک شود تقریبا تمام زحمت‌تان به هدر می‌رود بنابراین برای جلوگیری از این کار یک غلطک کوچک را بر دارید و روی لبه کاغذ دیواری محکم بکشید و توجه کنید که در این قسمت چسب‌ها کم زده شده‌اند بنابراین نباید جدا شوند.

روش نصب کاغذ دیواری,طریقه نصب کاغذ دیواری,نحوه صحیح چسب زدن کاغذ دیواری,

نصب کاغذ دیواری در اطراف لوله گاز

تقریبا مناطق چالش بر انگیز برای نصب کاغذ دیواری حوالی لوله آب و گاز هستند که نصب کاغذ برای آن‌ها کمی سخت و مشکل است نسبت به سایر مناطق؛ بنابراین باید برای این کار در اطراف لوله با استفاده از یک کاتر یک یا دو برش به شکل ضبدر ایجاد نمایید و سپس به از قلم مویی استفاده کنید و چسب به دیوار زیرین آن بزنید و کاغذ دیواری برگردانید و به دیوار بچسبانید. اگر در حین این کار چنانچه کاغذ  دیواری آسیب دید آن را از دیوار جدا کرده و ببرید و قسمت آسیب دیده را کاغذ دیواری همان طرح و مدل جابه جا کنید.

نحوه نصب کاغذ دیواری,نصب کاغذ دیواری,آموزش نصب کاغذ دیواری,

برای نصب کاغذ دیواری از شاقول استفاده کنید

بعضی از دیوارها کاملا عمودی نیستند؛ در نتیجه بهتر است برای دقت بیشتر و کار درست با شاقول کار کنید. برای کار با شاقول ریسمان آن را از کنج دیوار به پایین نگه دارد و سپس پهنای کاغذ دیواری را کم تر از ۲ سانتی متر قرار بدهید در مرحله بعدی با مداد چند نقطه را به ترتیب از بالا، وسط و پایین علامت گذاری کنید. همچنین برای این کار می‌توانید تراز نیز به کار ببرید. نحوه استفاده از تراز به این صورت است که نشانگر آن را در جای خود بذارید چند نقطه را علامت بزنید و نقاط علامت خورده را وسط کرده و سپس زاویه را محاسبه کنید و عددی که دریافتید را از طول کم کنید و سپس چسب مناسب را آماده نمایید. یادتان باشد استفاده از شاقول الزامی نیست؛ اما باعث بهبود روند کار می‌شود.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :