لوله پوش فیت چه کاربردی در صنعت دارد؟

لوله-پوش-فیت

در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که لوله پوش فیت چیست  و در کجاها استفاده میشود؟ لوله کشی ساختمان ازفاکتورهای مهم در هر ساختمانی محسوب می‌شود؛ در طول تاریخ از لوله‌های مختلفی برای لوله کشی آب ساختمان استفاده می‌کردند. پوش فیت نوعی سیستم جدید لوله کشی فاضلاب است که از محدودیت‌های اجرایی برخلاف انواع دیگر لوله کشی نیست. لوله‌ های پوش فیت قابلیت‌های زیادی دارد که یکی از برترین‌ آن‌ها این است که می‌توانند به آسانی به دیگر لوله‌ها متصل شوند.

جنس پوش فیت

برای فهم بهتر اینکه لوله پوش فیت چیست بهتر است که با ویژگی های آن آشنا شوید.اگر درباره لوله کشی ساختمان تحقیق کرده باشید مسلما نام پوش فیت را شنیده‌اید؛ پوش فیت از پلی پروپیلن ساخته شده است. پلی پروپلین در بین مواد از جزء با استانداردترین‌ها محسوب می‌شو و از استحکام بالایی نیز برخوردار می‌باشد و همین امر باعث شده تا بیشتر از این لوله‌های تولید شده از پلی پروپیلن استفاده شود. لوله‌های پوش فیت به دلیل ویژگی‌های که پلی پروپیلن دارد از لوله‌هایی که از پلی اتیلن ساخته می‌شوند برتری‌های بیشتری دارد؛ به همین دلیل پیمانکاران ساختمانی علاقه زیادی به استفاده از نوع لوله دارند.

ویژگی‌ها و مزایای لوله پوش فیت

پوش فیت نسبت به سایر لوله‌ها از ویژگی‌های زیادی برخوردار است که به شرح ذیل هستند:

اندازه لوله پوش فیت,انواع لوله کشی فاضلاب,عمر لوله پوش فیت,

نصب آسان و راحت

افرادی که می دانند لوله پوش فیت چیست در نصب آن به نکاتی توجه می کنند. زمانی که متخصصان تاسیسات ساختمان بخواهند خدمات لوله کشی را انجام دهند به مشکلاتی مواجه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به زمان زیاد،انرژی بالا و دقت اشاره کرد؛درحالی که لوله پوش فیت به راحتی نصب می‌شوند و نیازی ندارند تا به اندازه لوله‌های دیگر روی آن‌ها انرژی و زمان گذاشته شود؛از طرفی یکی از نکات مهم در این زمینه،میزان دستمزد افرادی است که در زمینه تاسیسات ساختمان فعالیت می‌کنند.این افراد به دلیل نصب راحت پوش فیت معمولا دستمزد کمتری می‌گیرند.

عمر طولانی

از جمله مزایای لوله پوش فیت عمر طولانی آن است. این که یک لوله بتواند تا حدی عمر کند از فاکتورهای مهم در لوله کشی ساختمان هستند؛ چرا که اگر لوله بپوسد و با مشکلات نشتی مواجه شود هزینه بالایی دارد و هم دست ساکنان ساختمان را بند می‌گذارد. لوله پوش فیت با توجه به موادی که در طراحی و ساخت آن‌ها به کار می‌رود؛ عمر طولانی دارد و در برابر مواد شیمیایی و فشار مکانیکی و حرارتی مقاوم است.

قیمت مناسب

یکی دیگر از فاکتورهایی که در ساختمان‌سازی و راه اندازی تاسیسات ساختمان نقش بسیار مهم دارد میزان هزینه است؛ چرا که یک پیمانکار ساختمان باید بداند برای چه چیزی می‌خواهد هزینه کند و تا چه اندازه‌ای بودجه دارند. در نتیجه لوله‌های پوش فیت با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و همین‌طور از قیمت مناسبی برخوردار است بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. فردی که می خواهد برای لوله کشی هزینه کند می داند که لوله پوش فیت چیست و در نتیجه بهترین انتخاب را می کند. قیمت مناسب نیز یکی از مزایای لوله پوش فیت است.

لوله پوش فیت,لوله پوش فیت چیست,لوله کشی فاضلاب,

مقاومت به ضربه

لوله‌های پوش فیت بییشتر در برابر ضربه مقاومت خوبی دارند و این یکی از مزایای لوله پوش فیت است و زمانی که لوله تحت فشار فیزیکی قرار می‌گیرد؛ پوش فیت استحکام بالایی از خود نشان می‌دهد؛ همچنین در لوله‌های فاضلاب، اغلب لوله‌ها در برابر اسید و باز مقاومت خوبی نداشته و خرده می‌شود؛در حالی که پوش فیت درمقابل این مواد می‌تواند دوام خوبی داشته باشد و جایگزین بسیار خوبی برای لوله‌های فلزی است؛چرا که لوله‌های فلزی که در گذشته در سیستم ساختمانی به وفور استفاده می‌شد در برابر اسید که از تجمع مواد شیمیایی در فاضلاب ایجاد می‌شوند مقاومت خوبی ندارند و به راحتی از بین می‌روند.

اندازه لوله پوش فیت

اگر می‌خواهید برای لوله کشی ساختمان، به دنبال لوله پوش فیت باشید باید بدانید که این لوله در قطر و سایزهای مختلف تولید می‌شود.پوش فیت در بین لوله‌های ساختمانی تنوع بیشتری نسبت به سایرین را دارد. پوش فیت بیشتر در قطر ۴ تا ۱۶ سانتی متر و از نظر طولی بین ۳۰ سانتی متر تا ۳ متر طراحی و تولید می‌شوند. اکثرا متخصصان لوله کشی می دانند که اندازه لوله پوش فیت چیست.

لوله پوش فیت یا پلی اتیلن

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند لوله‌ای را برای ساختمان تهیه کنند؛ بین پوش فیت یا پلی اتیلن دو به شک می‌مانند؛ تحقیقات نشان داده معمولا پوش فیت از مواد اولیه ارزان‌تر از لوله پلی اتیلنی ساخته شده است؛ در حالی که قیمت پوش فیت کمی بالاتر است. از طرفی پوش فیت عمر طولانی داشته و همین‌طور مواد اولیه آن از پلی پروپیلن تشکیل شده‌اند؛ بنابراین نسبت به سایر لوله‌ها در بعضی از حوزه‌ها به خصوص نصب، طول عمر و مقاومت بهتر هستند. اما پوش فیت و پلی اتیلن هر یک دارای ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند؛ بنابراین پیمانکاران ساختمانی باید با توجه به میزان بودجه و نیازهایشان لوله را انتخاب کنند.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :