چگونه کابینت باد کرده را تعمیر کنیم

تعمیر کابینت باد کرده

تعمیر کابینت باد کرده ام دی اف یکی از کارهایی است که اگر آب و رطوبت به عمق کابینت نرفته باشد قابل انجام است. هر کابینتی با هر جنسی می‌تواند یک روزی نیاز به تعمیر داشته باشد، برای تعمیر کابینت باد کرده ام دی اف باید یک سری اصول و مهارت‌ها را بلد باشید که در ادامه در وب سایت فنی شو قصد داریم نگاهی به آن‌ها بیاندازیم.

 مهارت تعمیر کابینت ام دی اف بادکرده

برای این که بتوانید کابینت ام دی افی که باد کرده است را به روز اول خود برگردانید، همان طور که گفته شد باید با ابزارهایی اعم از سمباده معمولی، برقی و . … مهارت کافی داشته باشید و همین طور بتوانید به خوبی از موادی اعم از چسب چوب و بتونه استفاده کنید و اگر در این کارها تخصص ندارید می‌توانید از افراد با تجربه کمک بگیرید؛ چرا که اگر نتوانید به خوبی باد آن را تعمیر کنید سایر قسمت‌ها آسیب می‌بینند.

تعمیر mdf,تعمیر کابینت باد کرده,چگونه کابینت باد کرده را تعمیر کنیم,

مقابله با باد کردن کابینت

پیش از آن که بخواهید کابینت باد کرده ام دی اف را تعمیر و ترمیم کنید بهتر است ابتدا از باد کردن آن پیشگیری کنید تا بتوانید به خوبی از کابینت خود محافظت کنید. کابینت ام دی اف همان طور که می‌دانید، یکی از خاصیت‌های ام دی اف است که نمی‌تواند در مقابل رطوبت دوام بیاورد؛ در واقع رطوبت اولین دشمن سر سخت کابینت ام دی اف است. سعی کنید برای کابینت خود از ام دی اف با کیفیت استفاده کنید و در محلی که آن را نصب می‌کنید تا حتی الممکن سعی کنید از مرطوبت شدن محیط جلوگیری کنید

به عنوان مثال اگر در کنار سینک آشپزخانه، کابینت ام دی اف را نصب کردید؛ زمانی که خیس می‌شود سریع آن را خشک کنید؛ چرا که اگر به مدت طولانی مدت خیس بماند دیگر کار از کار گذشته و ام دی اف باد می‌کند. قارچ‌ها سازگاری خیلی خوبی با ام دی اف دارند، اگر کابینت ام دی اف در محل مرطوب باشد، مورد حملات قارج قرار گرفته و کپک می‌زند؛ به همین دلیل نظافت و مراقبت از کابینت ام دی اف اولین و مهمترین راهکاری است که به شما کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است برای تمیز کردن کابینت ام دی اف از آب و مواد شوینده قوی نروید. ضمنا اگر می‌خواهید در محل‌های مرطوب منزل خود، کابینت نصب کنید، ام دی اف گزینه خوبی برای شما نخواهد بود.

بهترین راهکار برای کابینت باد کرده ام دی اف به جای تعمیر آن

استفاده دوباره از کابینت باد کرده ام دی اف رابطه مستقیمی با میزان آسیب آن دارد. اگر آسیب و باد کردن آن کم و متوسط باشد، قابل ترمیم و استفاده مجدد است و چنان چه آسیب دیدگی آن زیاد باشد باید تعویض شود و دیگر با تعمیر قابل استفاده نخواهد بود. برای تعمیر کابینت باد کرده ام دی اف اولین کار این است که سطح ام دی اف را نگاه کنید؛ اگر باد کرده باشد در لایه‌های اولیه آن خودش را نشان می‌دهد. چنان چه خط افتاده باشد با پولیش ام دی اف قابل ترمیم است.

اگر آسیب دیدگی جزئی بود بهترین کار این است که از برچسب مشابه ام دی اف استفاده کنید؛ اما اگر لایه‌های عمقی آسیب دید، لازم نیست از بر چسب استفاده نمایید؛ چرا که نمی‌تواند آن را بپوشاند؛ بلکه باید از سمباده برقی، سطح اولیه را تراش داده تا جایی که به لایه‌های سالم برسید و آن را با بتونه یکنواخت کرده و در آخرین مرحله یک اف دی اف رویی قرار بدهید تا نو شود.

کابینت باد کرده ام دی اف,تعمیر mdf,تعمیر کابینت باد کرده,

                                                                آموزش صفر تا صد ساخت و نصب کابینت MDF

تعمیر صفحه کابینت باد کرده ام دی اف

صفحه کابینت یکی از بخش‌های مهم آن است که می‌تواند از یک یا چند لایه تشکیل شده باشد که اگر رطوبت از اولین لایه آن عبور کرده باشد، سطح صفحه کابینت باد می‌کند و هر چه از زمان نفوذ رطوبت بیشتر گذشته باشد، میزان آسیب دیدگی افزایش یافته و دیگر نمی‌توان کابینت ام دی اف را تعمیر کرد. برای تعمیر صفحه کابینت باید قسمت آسیب دیده را جدا کرده و با استفاده از ام دی اف جدید، دوباره آن را نصب کنید.

چگونه کابینت باد کرده را تعمیر کنیم,کابینت باد کرده ام دی اف,تعمیر mdf,

نکاتی برای محافظت از کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف حساسیت نسبتا بالایی دارد؛ این کابینت نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند؛ از این رو اجسام بسیار سنگین را روی کابینت قرار ندهید؛ چرا که می‌شکند و یا این که خم می‌شود. همچنین برای قرار دادن اجاق گازهای توکارمثل سینک ظرفشویی سعی کنید، چسب ضد آب به کار ببرید.از طرفی چنانچه یراق آلات و نوارهای دور و بر کابینت شکسته باشند آن‌ها را درست کنید تا رطوبت را از خود عبور ندهند. تحقیقات نشان داده یکی از اصلی ترین عامل باد کردن کابینت، نفوذ آب و رطوبت به داخل آن است؛ از این رو از پیمانکار بخواهید تا سینک ظرفشویی را به خوبی نصب کند تا آب از آن به داخل کابینت ام دی اف نرود. درزهای سینک کابینت محل اصلی برای ورود رطوبت هستند که باید با استفاده از چسب ضد آب پوشانده شوند.

حالا به نظر شما کابینت ام دی اف بهتر است یا چوبی ؟

 

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :