چگونه بهترین طراح دکوراسیون را انتخاب کنیم

دکوراسیون داخلی از دیرباز اهمیت بسیار زیادی داشته است، اگر به بناها و نماهای گذشته نگاه کنید دکوراسیون داخلی کاملا در آن مشهود است طوری که امروزه برای خیلی از همین طراحی‌های ساختمان‌ها از همان متدهای گذشته استفاده می‌شود. از طرفی این که دکوراسیون داخلی شما بهترین باشد و به اصطلاح به دل شما بشیند، به طراح شما تا حد زیادی بستگی دارد. برای انتخاب طراح باید نکاتی را در نظر بگیرید که در این مقاله قصد داریم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم پس با ما در وب سایت  فنی شو همراه شوید.

تجربه طراح

هیچ چیز مانند تجربه یک طراح به کمک او نمی‌آید: از این رو اولین عاملی که باید برای انتخاب یک طراح یا شرکت دکوراسیون داخلی در نظر بگیرید تجربه است. امروزه بیشتر طراح‌ها وابسته به یک شرکت و تحت نظر آن فعالیت می‌کنند، از این رو سابقه شرکت هم باید برای شما مهم باشد. زمانی که می‌خواهید شرکت مد نظرتان را انتخاب کنید یادتان باشد تا نمونه کارهای از پیش انجام شده آن‌ها را مشاهده کنید و در صورت نیاز با مشتریان آن‌ها صحبت کنید تا مطمئن شوید کیفیتی که به شما می‌دهند قابل قبول است.

مدت زمان ارائه خدمات

این که یک طراح تا چه حد به تعهدات خود معتقد است و این که در چه زمانی کار را انجام داده و به شما تحویل می‌دهد هم بسیار مهم است. در قرارداد حتما زمان شروع و تحویل پروژه را ذکر کنید چرا که متاسفانه بعضی از شرکت‌ها در تعهدات خود عمل نکرده و کار را در زمان معین شده انجام نمی‌دهند. دیر آماده شدن دکوراسیون منزل هم به شما آسیب و خسارت وارد کرده و هم به شرکت ارائه دهنده.

انتخاب طراح دکوراسیون داخلی,جلسات مشاوره برای انتخاب طراح دکوراسیون,روابط عمومی طراح داخلی,

سلیقه خودتان را اولویت قرار دهید

هر چند بهترین طراح می‌تواند به شما کمک زیادی کند و اجرا را طوری کنار هم بچیند که خانه به بهترین شکل ممکن زیبایی داشته باشد؛ اما در نهایت شما هستید که منزل باید به دل‌تان بشیند از این رو در زمان انجام خدمات حتما درخواست و نیازهای خودتان را به طراح ارائه داده و میزان رضایت از کار را در اولویت بگذارید.

سلیقه طراحی داخلی,انتخاب طراح دکوراسیون داخلی,جلسات مشاوره برای انتخاب طراح دکوراسیون,

تحصیلات طراح

امروزه رشته‌های طراحی داخلی و معماری به جز محبوب‌ ترین رشته‌ها تبدیل شده اند و افرادی که علاقه مند به این حوزه‌ها هستند در آن‌ها تحصیل می‌کنند. زمانی که به دنبال طراح مناسب هستید تحصیلات دانشگاهی او را هم در نظر داشته باشید خیلی از طراح‌ها در دانشگاه‌های معروف خارجی تحصیل کرده‌اند و آشنایی با فرهنگ سایر کشورها به ان‌ها برای طراحی کمک زیادی خواهد کرد البته این جمله بدان معنا نیست که صد در صد مدرک نشان دهنده میزان مهارت یک طراح است چون که طراحان مشهوری در سراسر دنیا وجود دارند که مدرک تحصیلی هم ندارند.

جلسات مشاوره برای انتخاب طراح

یکی از نکاتی که باید در زمان انتخاب طراح دکوراسیون داخلی مد نظر قرار دهید این است که پیش از اخذ قرار داد چند جلسه مشاوره با طراح مد نظرتان بگذارید؛ چون که در طی چند جلسه متوجه کیفیت و میزان مهارت او خواهید شد. در این جلسات مشاوره درباره قیمت، نحوه انجام کار و میزان پرسنل مورد نیاز توجه کنید تا بتوانید تا به راحتی و به آسانی از پس طراحی دکوراسیون داخلی برآیید.

روابط عمومی طراح داخلی,سلیقه طراحی داخلی,انتخاب طراح دکوراسیون داخلی,

قیمت و میزان دستمزد طراح

این که طراحی دکوراسیون داخلی چه میزان هزینه برای شما دارد و این که طراح چه مقدار حق الزحمه دریافت می‌کند تمامی این‌ها در انتخاب او تاثیر دارد. شاید برای برخی از افراد میزان بودجه از مهمترین فاکتورها، به شمار می‌آید. درباره دستمزد طراح حتما در جلسات مشاوره‌ای با  او صحبت کنید و میزان نیاز پروژه را برآورد کنید.

دانش‌های مرتبط با طراحی

این که یک طراح سطح معلومات بالایی داشته باشد هم به او و هم به شما کمک زیادی می‌کند تا بهترین نتیجه را داشته باشید. در زمان انتخاب طراح به این ویژگی او توجه کنید که آیا دارای دانش و شناخت وسایل مرتبط با دکوراسیون هم هست. این که یک طراح فقط بتواند نقشه دهد و اجزا را با هم ترکیب کند کافی نیست. به عنوان مثال یک طراح دکوراسیون داخلی باید بتواند مبل، کاغذ دیواری و انواع کفپوش، جنس و مواد مورد استفاده شده در ساختار آن‌ها را به خوبی بشناسد و بتواند تشخیص دهد که کیفیت آن‌ها چگونه است و تا چند سال با این دکوراسیون دوام می‌آورد همین امر سبب شده تا دکوراسیون شما خیلی با کیفیت تر طراحی شود.

جلسات مشاوره برای انتخاب طراح دکوراسیون,روابط عمومی طراح داخلی,سلیقه طراحی داخلی,

روابط عمومی طراح

باید بتوانید نیازهای خود را با طراح داخلی درمیان بگذارید و او آن‌ها را اجرا کند به همین دلیل یک طراح دکوراسیون موفق دایره ارتباطات خوبی دارد و با کاربر به خوبی صحبت و مشورت کرده و با در نظر گرفتن نیازهای او، کار را برایش توضیح می‌دهد این که یک طراح و مشتری بتوانند با هم به خوبی ارتباط برقرار کنند از اصول و پایه‌های کار موفق و درست است.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :