معرفی شغل کابینت سازی – مهارت ها و درآمد

معرفی شغل کابینت سازی

در حال حاضر کابینت سازی یکی از شغل های محبوب در حوزه خدمات می باشد که خودش به تنهایی زیر شاخه های گوناگونی دارد، اما با توجه به دستمزد، درآمد و همین طور بازار کار تقریبا همیشگی آن، افراد زیادی علاقه دارند تا در این شغل مشغول به کار شوند. شما برای این که یک کابینت ساز حرفه ای شوید نیاز دارید تا دوره های تخصصی را بگذرانید و پس از کارآموزی به یک کابینت ساز با تجربه تبدیل شوید.

شغل کابینت سازی

کابینت سازی همان طور که از نامش مشخص است به طراحی و ساخت کابینت می پردازد، در این کار قفسه های کشویی نصب شده و سپس در محیط اجرا می شود. شما به عنوان یک کابینت ساز باید از خودتان ابتکار عمل نشان داده و حتی از فضای کم هم استفاده کنید. البته باید در شاخه و آشنایی با چوب های مختلف، مصنوعات چوبی، ام دی اف ها یا ورق های دیگر در بازار را هم داشته باشید.

,,,

سرمایه برای ورود به کابینت سازی

پس از این که شما موارد مختلف را برای کابینت سازی یاد گرفتید، وقت آن رسیده که به سراغ بازار کار جدی شوید. سرمایه مورد نیاز برای کابینت سازی تحت یک سری شرایط قرار داشته که سبب می شود تا میزان آن کم یا خیلی بالا باشد، در زمانی که کارگاه های تولیدی قرار است شما همکاری کنید، خیلی نیازی به سرمایه بالا نخواهید داشت.

اما اگر قصد دارید تا به عنوان یک کارگاه کوچک مغازه ای را اجاره کنید باید میز و ابزارآلات مناسب داشته و همین طور بتوانید کم کم کارهای خودتان را پیاده سازی کنید، دستگاه لبه چسبان، دستگاه مکنده، دستگاه دور کن یا برش ام دی اف، وکیوم چوب، دستگاه برش و حکاکی سی ان سی، دستگاه برش اتوماتیک و… از جمله لوازمی هستند که شما باید در ابتدایی ترین کارگاه های کابینت سازی هم داشته باشید.

مهارت های لازم در ساخت کابینت

در قدم نخست باید بدانید که این حرفه برای کسانی بهتر است که از نظر سنی و شرایط بدنی در حالت مطلوب قرار دارند، شما باید صفحات کابینت را جابه جا کنید در نتیجه به شرایط فیزیکی خوبی نیاز دارید، از این رو باید سایر مهارت ها را در ادامه بلد باشید و وظایف خودتان را اجرا کنید، وظایف کابینت سازی به شرح ذیل هستند:

  • اندازه گیری دقیق و رسم نقشه های مختلف
  • طراحی کردن کابینت ها با توجه به فضای موجود
  • آشنایی کامل با ابزارها
  • رعایت و حفظ اصول ایمنی
  • نصب بخش های مختلف کابینت
  • ارائه مشاوره به مشتریان
  • کمک و راهنمایی مشتریان برای انتخاب مدل و رنگ مناسب

روش کار کابینت سازی

برای کار کابینت سازی به این صورت می باشد که ابتدا مشتری از روش های گوناگون جذب کار شده و اندازه و ابعاد کار او، زده می شود، در قدم بعدی برآورد قیمت صورت می گیرد و با توجه به بودجه مشتری، کار طراحی شروع می گردد، در مرحله بعدی طرح ها زده شده و با مشتری هماهنگ شده و مابقی کار انجام می گیرد.

بازار کار کابینت کاری

این کار یکی از مشاغل بازار آزاد است، میزان درآمد و هزینه ها در آن تا حد زیادی به تجربه و حرفه شما بستگی دارد و تا زمانی که شما بخواهید از آن ها بهره بگیرید می تواند برای شما بازار خوبی داشته باشد.

یکی از ویژگی های بزرگ کابینت سازی و مشاغلی مشابه آن این است که می توان با آن ها در خارج کشور هم کسب درآمد کرد، به عنوان مثال شما می توانید برای مهاجرت هم، آن را به عنوان پله ای برای موفقیت بدانید، چرا که خیلی از افراد زمانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند درمورد کاریابی در آن جا دچار استرس می شوند، در صورتی که اگر شما به مهارت های کابینت سازی تسلط داشته باشید، انجام این کار مانند گذشته برای شما سخت نیست و می توانید در کشورهای مختلف دنیا کار پیدا کرده و درآمد داشته باشید.

آموزش کابینت سازی

تا به این با موارد مهم در مورد کابینت سازی آشنا شده اید، اما ما می خواهیم به شما در مورد کار کابینت بگوییم، شما می توانید با شرکت در دوره های حرفه ای کابینت سازی به درآمد های خوبی برسید، فنی شو موسسه ای است که به شما کمک کرده تا با آموزش با کیفیت به این شغل وارد شده و درآمد داشته باشید، البته لازم به ذکر است که مدرک هایی که مجموعه فنی شو به شما ارائه می دهند قابلیت ترجمه داشته و شما می توانید از آن ها برای مهاجرت هم استفاده کنید.

تیم محتوا فنی شو

1 دیدگاه برای معرفی شغل کابینت سازی – مهارت ها و درآمد

    daftar sabung ayam sv388 :

    It’s amazing to visit this website and reading the views of all friends about this article, while I am also
    keen of getting knowledge.

دیدگاه خود را بیان کنید :