چگونگی حفاظت فردی نصاب در آسانسور

کار در خارج با مدرک فنی حرفه ای

چه اطلاعاتی درباره حفاظت فردی نصاب در آسانسور دارید؟ تجهیزاتی که یک نصاب آسانسور برای حفاظت فردی می بایست داشته باشد این بار در این مقاله قصد داریم تا در خصوص جمله معروفی که در بیشتر مواقع توسط نصابها و سرویس کارهای آسانسور رعایت نمی شود برایتان بنویسیم و آن جمله معروف چیزی نیست جز “اول ایمنی، بعد کار ” . رعایت نکات ایمنی در آسانسور همیشه برای نصاب ها حائز اهمیت است.

حفاظت فردی نصاب در آسانسور (Personal Protective Equipment)

تجهیزات حفاظت فردی (PPE)  یا همان تجهیزات ایمنی آسانسور برای افراد پوشاک و وسایلی اند که برای جلوگیری از تماس مستقیم فرد با عوامل خطرناک و یا زیان آور برای سلامتی انسان در محیط کار و یا کاهش اثرات حوادث طراحی شده بکار می روند. مسئول شرکت موظف است علاوه بر ایمن سازی کامل محیط کار و نیز تأمین تجهیزات حفاظت فردی سالم و مناسب شرایط کارگاه ، بر استفاده صحیح از آن ها توسط کارکنان نظارت داشته باشد.

تجهیزات حفاظت فردی نصاب در آسانسور

۱– عینک ایمنی

۲- کلاه ایمنی

۳- کمربند ایمنی

۴- دستکش ایمنی

۵- کفش ایمنی

تجهیزات ایمنی آسانسور,حفاظت فردی در آسانسور,حفاظت فردی نصاب در آسانسور,

یکی از نکات ایمنی در آسانسور استفاده از کلاه ایمنی است. اینکه در زمان نصب درب و ریل،مکانیکال و حتی راه اندازی آسانسور حتما باید از کلاه ایمنی استفاده کنید. زمان سرویس نگهداری نیز باید از کلاه ایمنی استفاده گردد درصورتی که خطر سقوط ابزار و افراد از بالا نباشد می توان از کلاه ایمنی ساده (کلاه لبه دار) استفاده کرد. همانطور که می دانید عوامل اجرایی آسانسور در هنگام نصب درب و ریل و راه اندازی آسانسوربارها و بارها از دستگاه های برش و جوشکاری استفاده می کنند،بنابراین استفاده از عینک در زمان برشکاری بسیار امری مهم است. زدن عینک برشکاری به این دلیل مهم است که از ورود پلیسه آهن آلاتی که از برش زدن بر روی قاب درب ها یا براکت ها و قاب وزنه حاصل می شود جلوگیری می کند. هنگامی که شما از تجهیزات ایمنی آسانسور استفاده می کنید با امنیت خاطر بیشتری کار می کنید.

دستکش ایمنی در کار آسانسور,کفش ایمنی,کفش ایمنی در کار آسانسور,

همچنین برای جوشکاری ها نیز از عینک جوشکاری با شیشه های تیره استفاده می شود. در صورتی که گاز های سمی، آلودگی های محیطی و گرد و غبار در هوای چاه آسانسور وجود داشته باشد نصاب یا سرویس کار موظف است از ماسک تنفسی استفاده کند.

کمربند ایمنی هارنس,نکات ایمنی در آسانسور,تجهیزات ایمنی آسانسور,

کمربند ایمنی هارنس

برای حفاظت فردی نصاب در آسانسور شما می توانید در ارتفاعات از این کمربند ایمنی استفاده کنید. برای تمامی افرادی که در ارتفاع ویا در مجاورت پرتگاه ها فعالیت می کنند استفاده از کمربند ایمنی الزامی میباشد. کمربند ایمنی هارنس بایستی استانداردهای مربوطه را داشته باشد تا در صورت سقوط به اعضای بدن فرد آسیبی وارد نیاید. کمربند ایمنی هارنس بایستی دارای ضربه گیر باشد . همانطور که می دانید احتمال افتادن سرویس کار یا نصاب آسانسور درون چاه بسیار زیاد است!! حتی مواردی داشته ایم که این کمربند، جان شخصی را که از روی داربست افتاده است نجات داده است.

حفاظت فردی در آسانسور,حفاظت فردی نصاب در آسانسور,دستکش ایمنی در کار آسانسور,

دستکش ایمنی در کار آسانسور

یکی از نکات ایمنی در آسانسور استفاده از دستکش مخصوص است. دستکش های ایمنی متفاوتی وجود دارند که هر کدام برای هدفی ساخته شده اند؛ به طور مثال دستکش هایی که برای امان ماندن دست از برخورد با قطعات برنده،نوک تیز موارد زیان آور شیمیایی و یا احتمال برق گرفتگی استفاده می شود. با توجه به خطراتی مانند افتادن بار سنگین روی پنجه های پا ، ورود جسم نوک تیز و یا میخ از کف و یا کناره های کفش ، لیز خوردن بر روی سطوح ، برق گرفتگی و … بایستی از کفش ایمنی مناسب استفاده نمود .

کفش ایمنی,کفش ایمنی در کار آسانسور,کمربند ایمنی هارنس,

کفش ایمنی در کار آسانسور

در صورتی که احتمال سرخوردگی (سطح تماس کم،ریختن روغن و ..) وجود داشته باشد نیز بایستی ازکفش مناسب استفاده نمود. برخی از کفش های ایمنی بدلیل کیفیت پایین در درازمدت منجر به آسیب به پا می گردد ، لذا درزمان کار بایستی از کیفیت کفش و عدم آسیب به پای فرد درصورت استفاده طولانی مدت اطمینان حاصل گردد.

نکات ایمنی در آسانسور,تجهیزات ایمنی آسانسور,حفاظت فردی در آسانسور,

رعایت حفاظت فردی نصاب در آسانسور به نفع پیمانکار و کارفرما است. برای دریافت اطللاعات بیشتر می توانید از دوره های آموزش نصب آسانسور اطلاعات زیادی را دریافت کنید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :