چگونه سازه های چوبی را نگهداری کنیم؟

سازه-های-چوبی-ونگهداری-آن

در این مقاله به سازه های چوبی و نگهداری آن خواهیم پرداخت. امیدوارم خیلی براتون مفید باشه.

درب و پنجره های چوبی

پنجره ها چشم های خانه ی شما هستند. پنجره های چوبی با کیفیت عالی، انتخابی مناسب از بین پنجره های پی وی سی و آلمینیوم بوده و همچنین ارزان تر و به صرفه ترند. هر چوبی برای درودگری  مزایا و معایب خاص خود را دارد. پنجره های سنتی چوبی ، معمولا توسط تولید کنندگان مشهور اروپایی و از مواد با طیف بالا و کیفیت بالا ساخته می شوند. تولید کنندگان محصولات چوبی بدون فراموش کردن نیاز های مدرن و نسل جدید، جلوه ای گرم و روستایی و طبیعی  را به خانه ها می بخشند.

ایده آل ترین شکل برای ساخت پنجره ها، پنجره های از جنس چوب می باشد. حال اینکه انتخاب نوع چوبی که برای ساخت پنجره ها به کار می رود، منوط به علاقه و سلیقه ی شماست. چوب مورد نظر برای ساخت پنجره های چوبی می تواند انواع مختلفی داشته باشد؛ مثل چوب های بلوط ،صنوبر و یا چوب های  دگیری که به طور معمول انتخابی عالی درودگری و نجاری نیستند. چوب از مواد اولیه ای است که بسیار ظریف است و قابل تطبیق با تمام نماهاو ترکیب بندی هایی است، که شما در نظر دارید. اگر انتخاب شما برای درب ها و پنجره هایتان چوب است ، ما می توانیم انواع مختلفی از آن را به شما معرفی کنیم.

سازه های چوبی موجود در بازار

انتخاب شما می تواند درب ها و پنجره های چرخشی یا کشویی باشد. به طور معمول درب های کشویی می تواند برای تراس های شما مناسب باشد از این منظر که امکان بهینه سازی فضا ر ا برای محیط مورد نظرتان فراهم می کند.پنجره ها از هر نوع مواد یا جنسی مثل آلمینیوم ،پی وی سی  ، یا چوب به سبک کلاسیک یا همان چهار ضلعی و یا به صورت مدرن و گرد در بازار موجود است. ضخامت و ترکیب درب ها و پنجره ها انتخاب شماست و بسته به چگونگی لعاب یا شیشه می باشد. اما به طور معمول پروفیل های با ضخامت ۶۸ میلی متری یک مدل استاندارد می باشد. پروفیل های با ضخامت ۷۸ میلی متر نیز ، برای لعاب های سه لایه کاربرد دارد.

اقدامات مناسب در تعمیر و نگهداری سازه های چوبی,تعمیر و نگهداری سازه های چوبی,سازه چوبی,

مزایای سازه های چوبی و دلیل انتخاب آن

علت این که انتخاب هر شخصی یک سازه چوبی باشد این است که یک درب ورودی چوبی، نما و ظرافت خاصی به خانه ی شما می بخشد.در حال حاضر شرکت های مختلفی هستند که سفارش مورد نظرتان را با رنگ و شکل مورد علاقه ی شما ، تامین می کنند و دسترسی به این سازه ها کار بسیار دشواری نیست اما خصوصیات یک چوب منحصر به مبحث زیبایی شناسی آن نخواهد بود.چوب از نظر عایق ، بهترین نوع از مواد برای شما محسوب خواهد شد و همچنین از نظر دوام و کارایی بهترین و مقاوم ترین ماده به شمار می آید و البته این موضوع بسته به نوع چوبی است که شما برای نجاری انتخاب می کنید. این سازه های چوبی لطافت و طراوت خاصی به محل سکونت شما می بخشد. مهمترین ویژگی مورد توجه در مورد سازه های چوبی این است که محصولی کاملا طبیعی و قابل بازیافت است. این مزایا زمانی ماندگار است که اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری سازه های چوبی به درستی انجام شود.

سازه های چوبی,محافظت و نگهداری از سازه چوبی,اقدامات مناسب در تعمیر و نگهداری سازه های چوبی,

محافظت و نگهداری از سازه چوبی

پروفیل های یک سازه ی چوبی جهت درودگری می تواند از یک شاخه و یا چند صفحه چوبی تشکیل گردد. برای تضمین طول عمر و کارایی بهتر چوب در نجاری حفظ نظم سطح تخته ها ضروری است. که این  مو ضوع به طور خاص به بافت خود چوب بستگی دارد.چوبی که برای نجاری و درودگری انتخاب می کنید هرچه سنگین تر و متراکم تر باشد در برابر اشعه ماوراء بنفش،قارچ ها و حشرات مقاوم تر است. اصولا چوب هایی که با لایه هایی از روکش پوشانده و محافظت می شوند نسبت به سایر موارد از استحکام و مقاومت و ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و این امر باعث اطمینان خاطر شما جهت استفاده در ساخت اساسیه و سازه های چوبی شما خواهند شد. تعمیر و نگهداری سازه های چوبی به گونه باید باشد که به سازه آسیبی وارد نشود.

تعمیر و نگهداری سازه های چوبی,سازه چوبی,سازه های چوبی,

اقدامات مناسب در تعمیر و نگهداری سازه های چوبی

تعمیر و نگهداری سازه های چوبی مانند پنجره ها شامل رنگ زدن هر دو سال یا سه سال یکبار سازه های چوبی خواهد بود. البته روغن کاری روی لولا و بست های فلزی آن را نیز  فراموش نکنید. همچنین می توانید برای مقاومت بیشتر پنجره های چوبی در مقابل تغییرات و آسیب های آب و هوایی از یک پوسته ی آلمینیومی و یا کرکره و یا پرده های کرکره ای استفاده کنید؛ که تمام موارد شمرده شده در بالا بسیار ساده و در دسترس انجام خواهد شد. برای محافظت بیشتر در برابر تغییرات آب و هوایی شدید، بر پشت بعضی از درب ها و پنجره ها حائلی از چوب برای جلوگیری از طوفان و باد به صورت افقی یا اریب بر پشت درب کوبیده می شود که این امر در نواحی اروپایی که بادخیزند امری متداول می باشد.در واقع این پروفیل ها قابل نصب بر روی نوع ضخامت نصب می گردد.این پروفیل ها یا به عبارت بهتر بادگیر های کوبیده شده بر روی درب ، از لبه های درب و اتصالات شما محافظت می نماید.

در دوره تخصصی آموزش نجاری ما به این نکات مربوط به نگهداری سازه های چوبی اشاره شده است.

رطوبت

چوب ماده ای ایست که در فرایند رشد خود همواره با رطوبت همراه است. رطوبت موجود در چوب می توانند باعث ایجاد لکه هایی در آن شوند که هر لحظه بر روی سطح چوب گسترش می یابند این امر علاوه بر اینکه باعث از دست دادن نما و زیبایی سازه ی چوبی شما خواهد شد ،تاثیر مخربی در خود سازه داشته و می تواند موجب پوسیدگی آن گردد.بنابراین برای محافظت در برابر این رطوبت ها برای شما یک پیشنهاد خوب داریم: صیقل دادن سطح چوب یک روش کاربردی تست شده است. نفوذ این ماده ی جامد در عمق چوب باعث جلوگیری از گسترش رطوبت در سطح چوب می گردد. این یک امر ضروری و قابل توجه در درودگری که یاید جهت محافظت از سازه ی چوبی رعایت گردد.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :