راهکارهایی مهم برای عیب یابی دوربین مداربسته

عیب-یابی-دوربین-مداربسته

یکی از مسائلی که بیشتر افراد با آن مواجه می‌شوند این است که نمی‌دانند عیب یابی دوربین مداربسته چگونه است و آن را رفع نمایند. در این مقاله قصد داریم چند راهکار مفید برای عیب یابی دوربین مداربسته بیان کنیم؛ پس با فنی شو همراه باشید. در این مقاله به مشکلات دوربین مداربسته که ممکن است با آن مواجه شوید نیز پرداخته می شود.

عیب یابی دوربین مداربسته در چند مرحله

هر چند نصب دوربین مداربسته پس از این که تمام می‌شود و خدمات به مشتریان ارائه داده می‌شود؛ گارانتی که شرکت مورد نظر ارائه داده است قابل استفاده می‌شود؛ اما با این وجود باید روش‌های عیب یابی دوربین مداربسته آموزش داده شود تا نصابان بتوانند پس از بروز مشکلات آن‌ها را به راحتی رفع و رجوع کنند. دوربین مداربسته با هر برند و مکانیسمی که باشد این امکان را دارد تا به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی شود. زمانی که دوربین مداربسته با مشکل مواجه می‌شوند علائمی نظیر قطع تصویر، خاموش شدن، افت کیفیت تصویر و …. بروز می‌کند و در این زمان فرد مسئول دوربین مداربسته با تغییرات تصاویر مواجه می‌شود.

افت کیفیت دوربین مداربسته,عیب یابی دوربین مداربسته,مشکلات تصویر دوربین مدار بسته,

افت کیفیت دوربین مداربسته

یکی از مشکلات دوربین مداربسته ممکن است اتفاق بیفتد این است که دوربین مداربسته با گذشت زمان با افت تصویر روبه رو می‌شود؛ برای عیب یابی این کار ابتدا بهتر است منبع تغذیه دوربین را بررسی کنید؛برای این کار می‌توانید از ولت متر استفاده نمایید و این نکته را مد نظر قرار دهید. ولتاژ برای تغذیه دوربین مداربسته ولتاژ ۱۲ ولت DC بهترین گزینه است.

دلایل خاموش شدن دوربین مداربسته

پس از ان که منبع تغذیه دوربین مداربسته را با استفاده از ولت متر بررسی کردید؛ سراغ فیش نری آداپتور بروید که به دوربین مداربسته متصل شده است و سلامت آن را بررسی نمایید؛ چرا که سری فیش حساس است و حتی با ضربه خفیف می‌تواند تغذیه دوربین مداربسته را با اختلال مواجه کند. پس از آن سراغ سوکت بروید. در کابل شبکه دو سیم وجود دارند که باید تغذیه دوربین آی پی را چک کنند و در هنگامی که سوکت به خوبی پانج نشده باشد؛ تغذیه دوربین را با اختلال ایجاد کرده و دوربین خاموش می‌شود.

تار شدن تصویر دوربین مداربسته در ساعات مختلف

یکی از مشکلات دوربین مداربسته تار شدن تصویر است. این که دوربین مداربسته کاملا خاموش شود و با این که در برخی موارد و در ساعاتی از روز تصویر آن تار شود یا خاموش شود متفاوت است. برای پیدا کردن مشکل این قسمت باید تنظیمات مرتبط با آیریس لنز دوربین بررسی نمایید و همین‌طور زمانی که دوربین را در محلی نصب می‌کنید باید شدت نور محیط را نیز بررسی نمایید؛ به همین دلیل افرادی که در زمینه خدمات تخصصی نصب می‌کنند معمولا لنز دوربین را هنگام عصر تنظیم می‌نمایند؛ چرا که شدت نور محیط در این زمان در بهترین حالت خود قرار دارد و به نصاب این امکان را می‌دهد تا در بهترین حالت دوربین را قرار دهند.

مشکلات دوربین مداربسته,افت کیفیت دوربین مداربسته,عیب یابی دوربین مداربسته,

عدم ضبط تصویر در دوربین DVR  یا NVR

یکی دیگر از مشکلات دوربین مداربسته زمانی که دوربین هیچ تصویری را نشان نمی‌دهد ممکن است مشکلات کمی خاص و جدی باشد به همین دلیل برای عیب یابی این قسمت باید به سراغ هارد دیسکی که به دستگاه ضبط وصل شده است را بررسی کنید. انجام این کار ممکن است کمی سخت و مشکل باشد؛ برای شروع این کار ابتدا باید دستگاه را باز کرده تا بتوانید اتصال کابل برق و ساتا را بررسی نمایید. پس از آن به سراغ دستگاه ضبط عملکرد هارد دیسک بروید؛ چرا که در بعضی از دوربین‌های مداربسته هنگامی هارد دیسک پر شده و دیگر فضای خالی ندارد ضبط دوربین متوقف شده و دوربین نمی‌تواند به صورت خودکار تصاویر را نگهداری کند.

مشکلات تصویر دوربین مدار بسته,مشکلات دوربین مداربسته,افت کیفیت دوربین مداربسته,

عیب یابی دوربین مداربسته به تخصص نیاز دارد

در این مقاله کلی‌ترین و روش‌های تخصصی که برای دوربین مداربسته می‌توان از آن‌ها استفاده کرد بیان شده است؛ اما با این وجود انجام عیب یابی و بر طرف کردن مشکلات دوربین مداربسته کاری کاملا تخصصی است و کاری راحت نیست؛ چون سیستم‌های امنیتی و حفاظتی سیستم خاصی دارند و دوربین‌های مداربسته نیز از انواع مختلفی برخوردارند و کارکرد هر یک با دیگری کمی متفاوت است؛ به همین دلیل اگر در محل زندگی‌تان دوربین مداربسته دارید باید برای رفع آن به سراغ متخصصان نصب دوربین مداربسته بروید؛ البته در صورتی که خودتان مهارت و تخصص کافی ندارید.

برای اینکه بتوانید عیب یابی دوربین مداربسته را بهتر انجام دهید بهتر است که در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته ما شرکت کنید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :