نحوه عملکرد پکیج دیواری و نکاتی درباره آن

نحوه-کارکرد-پکیج

در این مقاله ما قصد داریم شما را با نحوه عملکرد پکیج دیواری آشنا کنیم. پکیج شوفاژ دیواری از جمله دستگاه‌هایی است که در بیشتر منازل پیدا می‌شود و وجود آن باعث شده تا بسیاری از ساکنان ساختمان‌ها و اعضای خانه رفاه خوبی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم با نحوه کارکرد پکیج دیواری آشنا شویم پس با مجله فنی شو همراه شوید.

نحوه عملکرد پکیج دیواری به طور کلی

برای فهم بهتر نحوه کار پکیج دیواری بهتر است با سیستم آن آشنا شوید. در سیستم پکیج دیواری، سنسور جریان آبی وجود دارد که زمانی که شیر آب گرم باز می‌شود این سنسور به کار افتاده و آن را تشخیص می‌دهد و پس از آن جرقه زن پکیج، مشعل تعبیه شده برای تولید آب گرم را روشن کرده و پس از آن مبدل حرارتی پکیج آبی که در آن جاری شده است را به مرور گرم می‌کند. البته در این باره باید به نکته‌ای توجه کنید که معمولا بعضی از پکیج‌هایی وجود دارند که از مبدل حرارتی دومی برخوردار هستند که با به کارگیری گرمای گاز خروجی، آب ورودی را ابتدا کمی گرم می‌نماید. از طرفی ترموستاتی که در پیکج دیواری وجود دارد که مقدار گازی که به سمت مشعل می‌روند را کنترل کرده تا بتواند میزان دما را حفظ و کنترل نماید.

مکانیسم کنترل پکیج دیواری

در هر پکیج دیواری یک کنترل الکترونیکی یا ecu وجود دارد که این وظیفه را بر عهده دارد تا بتواند جریان گاز، مدولاسیون، دما، جرقه و همین طور جریان گاز را کنترل کند؛ در واقع این واحد وظیفه دارد تا ایمنی پکیج را کنترل نماید و مانند یک قطع کننده اتوماتیک گاز زمانی که اختلالی در عملکرد پکیج ایجاد می‌شود وارد عمل شود.

طرز کار پکیج دیواری,مکانیسم کنترل پکیج دیواری,نحوه عملکرد پکیج دیواری,

نحوه شروع کار پکیج دیواری

برای فهم نحوه عملکرد پکیج دیواری باید با نوع استارت آن آشنا شوید. زمانی که هر فردی شیر آب را باز می‌کند؛ سنسور جریان آب که در ابتدای مقاله درباره آن توضیح مختصری دادیم به ecu وصل شده تا جریان آب را شناسایی کند و پس از تشخیص، مکانسیم شروع کردن گرم کردن آب آغاز می‌شود. بعضی از پکیج‌های پیشرفته دیواری که سنسورهای پیشرفته دارند سریعتر از پکیج‌های معمولی جریان آب را شناسایی می‌کنند؛ از طرفی بعضی دیگر نیز فن احتراقی دارند که هوا را برای ایجاد احتراق گیر انداخته و همزمان با آن ای سی یو جریان گاز را ول کرده و با استفاده از جرقه زن روشن می‌کند.

گرم شدن آب

مشغل گاز پکیج، گرما را برای گرم کردن آب به مبدل حرارتی در زمان عبور آب القا می‌کند و به این دلیل که آب برای گرم شدن از یک مسیر مارپیچ گذر می‌کند؛ آب پکیج بالاترین میزان درجه گرما را از دیواره‌های مبدل مخصوص این کار می‌گیرد. البته در این مسیر نیز بعضی از پکیج‌های دیواری وجود دارند که برای گرم کردن بیشتر اب از گاز خروجی مشعل استفاده کنند. در نحوه کار پکیج دیواری گرم شدن آب مهم ترین مرحله است.

دمای کنترل شده پکیج

با توجه به مطالب گفته شده با عملکرد کلی پکیج دیواری آشنا شده‌ایم. پکیج دیواری معمولا از حداکثر دمای از پیش تنظیم شده در شرکت تولیدی برخوردار هستند که عموما برای مصارف خانگی ۵۰ سانتی گراد در نظر گرفته شده است. از طرفی ممکن است دمای آب ورودی و جریان با یکدیگر متفاوت باشند؛در نتیجه ecu مقدار گاز مشغل را تنظیم می‌نماید تا دمای آب را ثابت نگه دارد. از طرفی بعضی از انواع پکیج، کنترلر دمایی دارند که به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند دمای حداقل از پیش تنظیم شده در شرکت را خودشان تنظیم نمایند.

این قابلیت شاید روی پکیج باشد و یا دورتر از پکیج با استفاده از سیم در محل دیگر مانند اتاق و یا آشپزخانه نصب شده باشد و در بعضی موارد نیز می‌تواند وایرلس یا همان بی سیم باشدکه افراد بتوانند با استفاده از گوشی‌ای پیشرفته آن را کنترل و تنظیم نمایند.

منابع تغذیه پکیج

در نحوه عملکرد پکیج دیواری باید منبع انرژی وجود داشته باشند. بعضی از پکیج‌ها توربین دارند که از جریان آب برق تولیدو آن را به کار می‌برد؛در بعضی از مدل‌ها، آنها از یک باتری برای ایجاد نیروی لازم استفاده می‌نمایند.از طرفی این پکیج‌های خاص از توربین یا باتری برخوردار هستند و ویژگی‌های خوبی دارند که به عنوان مثال اگر در زمان‌هایی که برق قطع می‌شود و در دسترس نیست؛ افرادی که این پکیج را نصب کرده‌اند آب گرم خواهند داشت؛در حالی که بقیه پکیج‌ها این گونه نیست. این پکیج‌های معمولا گران قیمت‌تر از بقیه هستند و همین‌طور اندازه بزرگی دارند که ممکن است برای نصب کمی سخت باشند. برای فهم بهتر نحوه کار پکیج دیواری می توانید در دوره های آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری ما شرکت کنید.

نحوه کار پکیج دیواری,نحوه کارکرد پکیج دیواری,طرز کار پکیج دیواری,

 

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :