نحوه ساخت کابینت پی وی سی

نحوه ساخت کابینت پی وی سی

ساخت کابینت پی وی سی یکی از کارهای تخصصی است که هر کابینت سازی که می‌خواهد در این حوزه موفق عمل کند باید آن را بلد باشد. کابینت پی وی سی یکی از محبوب ترین مدل‌های کابینت در دنیای امروزی به شما می‌رود؛ چرا که پی وی سی ویژگی‌های خیلی جالبی دارد که برای افراد و کابینت سازها بسیار محبوب شده است.

کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی یک سری مزایا و ویژگی‌هایی دارد که پیش از ساخت بهتر است نگاهی به آن‌ها بیاندازیم پس در ادامه با فنی شو همراه شوید. کابینت پی وی سی بزرگ ترین مزیتی که دارد این است که در مقابل آب ضد آب است و در برابر رطوبت مقاومت خیلی زیادی دارد. دومین ویژگی‌ تاثیر گذاری که کابینت پی وی سی دارد، مقاومت در مقابل حشراتی مثل موریانه است. در گذشته یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شدند حملات حشرات بوده است که تار و پود کابینت را از هم می‌پاشید. سومین ویژگی کابینت پی وی سی وزن سبک و حمل و نقل آسان است. البته کابینت پی وی سی بی عیب و ایراد نیست و هزینه ساخت و خرید آن نسبتا بالاست.

ساخت کابینت پی وی سی

برای ساخت کابینت پی وی سی باید یک سری مراحل را انجام داد. البته لازم به ذکر است که طراحی و ساخت کابینت مانند هر چیز دیگری به مهارت و تسلط بالایی نیاز دارد و باید یک سری کارها را با دقت و ظرافت بالا انجام داد تا بتوان کار مناسب و تمیزی درآورد.

اولین قدم برای طراحی و ساخت کابینت پی وی سی اندازه برداری است. باید پیش از اجرای هر طرحی در این حوزه، نخست محیط آشپزخانه، محل قرار گیری تاسیسات  و …. مشخص شود. به عنوان مثال اگر بخواهید اجاق گاز را اندازه بگیرید، کابینت سازهای حرفه ای برای اجاق گازهای ساده و متداول، اندازه ۹۰ سانتی متر را برای فضای خالی قرار می‌دهند در صورتی برای اجاق گازهای رو میزی یا همان صفحه ای باید در قسمت زیر آن کابینت پی وی سی قرار بگیرد.

در ساخت کابینت پی وی سی باید بتوانید به خوبی انشعاب لوله، برق، هود و لوله را در نظر داشته باشید. در نصب کابینت پی وی سی اگر در منزل خود دارای هود هستید، بین ۶۰  تا ۹۰ سانتی متر را فضا بدهید. برای ماشین لباسشویی اندازه‌ ای حدودا ۶۰ سانتی متر برای ماشین طرفشویی هم همین اندازه باید در نظر بگیرید. در مرحله بعدی اندازه گیری به سراغ یخچال و سینک آشپزخانه بروید. یخچال نیاز به فضایی در اندازه ۱۸۰ در ۹۵ نیاز دارد و سینک به ابعادی حدودا ۱۲۰ در ۶۰ سانتی متر نیاز است.

طراحی کابینت پی وی سی,کابینت پی وی سی,نحوه ساخت کابینت پی وی سی,

طراحی کابینت پی وی سی

ساخت کابینت پی وی سی نیاز به مراحل دیگری هم دارد؛ یک کابینت ساز ماهر به خوبی می‌داند که با استفاده از برنامه هایی مثل ۳dmax و catia، طرح کابینت را پیاده سازی کند و سپس بتواند آن را اجرا کند. با استفاده از این نرم افزارها می‌توان مدل کابینت را با توجه به شکل آشپزخانه طراحی کرد. ( لازم به ذکر است کار با ابزارهای گفته شده نیاز به دوره و آموزش دارد که تمامی آن‌ها در آموزشگاه فنی شو به کارآموزان تدریس می‌شود)

طراحی کابینت پی وی سی,کابینت پی وی سی,نحوه ساخت کابینت پی وی سی,

برشکاری کابینت پی وی سی

یک سری مراحل در ساخت کابینت پی وی سی وجود دارند که نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد. ضخامت صفحات کابینت و این قطعات یک سان برش بخورند مهم است. زمانی که بخواهید برشکاری کنید باید برای اندازه گیری میزان برش به این که کابینت پی وی سی زمینی است یا دیواری توجه کنید. لازم به ذکر است در حال حاضر، صفحات لبه گرد برای طراحی و ساخت کابینت زمینی استفاده می‌شود که عرض ۶۰ سانتی متر، ارتفاع ۷۲ سانتی متر و عمق ۵۶ سانتی متر دارد.

پس از انجام مراحل گفته شده برشکاری باید انجام شود. در این قدم ضخامت پی وی سی باید بررسی شده و در صورتی که عیبی داشته باشد باید آن را بر طرف کرد. برشکاری کابینت پی وی سی نیاز به مراحل و ابزارهای خاصی دارد که اموزشگاه فنی شو تمامی آن‌ها به شما آموزش داده خواهد شد.

طراحی کابینت پی وی سی,کابینت پی وی سی,نحوه ساخت کابینت پی وی سی,

لبه چسبانی

برای این که لبه‌های کابینت به خوبی محافظت شود و در مقابل آب بتواند مقاومت داشته باشد از نوارهایی با سایزهای گوناگونان فرآیند لبه چسبانه را با ماشین آلات مخصوص آن انجام می‌دهند. همچنین لبه چسبانی از نظر زیبایی هم در طراحی و ساخت کابینت تاثیر زیادی دارد.

مرحله نهایی

پس از انجام این مراحل باید شیار زنی انجام دهید تا کابینت پی وی سی شما کامل شود. در آخرین مرحله باید قطعات کابینتی که آن ساختید به هم متصل کنید تا بتوانید آن را به راحتی نصب کنید. مونتاژ کاری هر چند آخرین مرحله است اما اهمیت خیلی بالایی دارد؛ چرا که اگر نتوانید به خوبی آن را نصب کنید تمام زحماتی که از ابتدا کشیدید به هدر می‌رود.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :