کفپوش سه بعدی ساختمان را بهتر بشناسید!

امروزه در دکوراسیون خانه‌ها توجه خاصی به شکل و تزئین کفپوش‌ها می‌شود و کفپوش سه بعدی ساختمان نیز نوعی از کفپوش‌ها است که بر زیبایی محیط می‌افزاید. این کفپوش با ایجاد خطای چشم باعث ایجاد ابعاد مختلف بر روی طرح می‌شود. اصلی‌ترین حرکتی که باعث ایجاد زاویه در طرح می‌شود، استفاده از پرسپکتیو است. در واقع در هنگام پرینت عکس از پرسپکتیو استفاده می‌شود تا طرح دارای زاویه باشد. در ادامه می توانید با مزایا و معایب کفپوش سه بعدی نیز بیشتر آشنا شوید.

EPOXY,آموزش نصب کفپوش سه بعدی,کفپوش سه بعدی خانه,

چند ویژگی کفپوش سه بعدی ساختمان

این کفپوش کیفیت بالایی دارد. براقیت خاصی که این کفپوش‌ها به همراه دارند باعث تمیز دیده شدن سطح کف خانه و یا هر جایی که از آن استفاده شود دارد. قابلیت ضد خش، ضدآب و ضد حرارت بودن نیز از مزایای منحصر به فرد این کفپوش است. طرح‌ها و رنگ‌های متعددی وجود دارد که با انتخاب آن‌ها و سه بعدی سازی آنان می‌توانید روح خاصی را در محیط به وجود آورید.

اگر فضای کوچکی دارید با استفاده از این کفپوش می‌توانید محیط را بزرگ‌تر نشان دهید. اگر از این نوع از کفپوش به طور مناسب استفاده شود باعث می‌شود که محیط آرامش و جذابیت خاصی پیدا کند. کفپوش‌های سه بعدی بسیار مقاوم هستند و اگر به طور مناسب از آن‌ها استفاده شود، عمر مفید آن‌ها ۱۵ سال است. از این کفپوش‌ها می‌توانید در هتل‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها، آمفی‌تئاتر، سینما، استخر، مراکز اداری و تجاری و مراکز بهداشتی استفاده کنید.

کفپوش سه بعدی ساختمان,کفپوش سه بعدی منزل,مزایا کفپوش سه بعدی ساختمان,

معایب کفپوش سه بعدی ساختمان

درست است که این نوع کفپوش ها زیبایی خاصی دارند ولی معایب کفپوش سه بعدی ساختمان نیز مهم است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. نصب این کفپوش‌ها زمان بر است. برای خشک شدن موارد استفاده شده که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم مدت زمان یک هفته لازم است. با خراب شدن قسمتی از آن و یا کنده شدن تیکه‌ی کوچکی از آن شما مجبور می‌شوید که تمام کفپوش را تعویض کنید که البته هزینه زیادی دارد. هنگام ساخت مواد شیمیایی لازم گازهای سمی به وجود می‌آید که حتما باید در آن زمان از ماسک استفاده کرد. از نفوذ هر گونه رطوبت به زیر آن باید جلوگیری کرد.
معایب کفپوش سه بعدی,معایب کفپوش سه بعدی ساختمان,EPOXY,

نکاتی درمورد چاپ عکس

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد این کفپوش وجود دارد آن است که طرح پرینت شده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. عکس‌هایی که کیفیت خوبی دارند تنها در سایت‌های خارجی با قیمت بالا قابل خرید هستند؛ به همین علت پیشنهاد می‌شود که از عکس‌های موجود در آرشیو شرکت‌هایی که خدمات کفپوش ارائه می‌دهند استفاده کنید. عکس‌ها قابلیت این را دارند که اگر در سایز بزرگ پرینت شوند هم با کیفیت بمانند.

مراحل آماده سازی کفپوش سه بعدی ساختمان

پس از انتخاب و پرینت طرح، نوبت به آماده سازی سطح زیرین کار می‌شود. این کفپوش را می‌توان بر روی سطح سیمانی، سرامیک، کاشی و بتون نیز نصب کرد. سطح زیرین کار حتما باید تمیز و خشک و بدون رطوبت باشد. در مرحله بعد باید پلی اورتان را با پودر بتونه مخلوط کرد و در آخر هاردنر را به آن اضافه کرد. این مواد را باید به صورت یک دست بر روی سطح پخش کرد. دقت کنید که اگر میان کاشی‌ها حفره‌ای وجود دارد باید آن‌ها را با استفاده از پرایمر اپوکسی بپوشانید. این مرحله تنها بخشی است که بو در آن تولید می‌شود که البته پس از چند ساعت از بین می‌رود.

آموزش نصب کفپوش سه بعدی,کفپوش سه بعدی خانه,کفپوش سه بعدی ساختمان,
در مرحله بعد شما باید از رنگ اپوکسی استفاده کنید که البته نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد.‌ رنگ اپوکسی را با استفاده از کارتک بر روی سطح طرح پخش کنید و صبر کنید تا خشک شود. خشک شدن این ماده حدودا یک هفته طول می‌کشد ولی می‌توانید پس از گذشت۷ساعت بر روی آن پا بگذارید. مرحله آخر که مهم‌ترین مرحله است استفاده از لاکی است که باعث براق شدن کار می‌شود. این لاک مانند سطحی از شیشه در ایجاد زاویه در شکل موثر است.

کفپوش سه بعدی منزل,مزایا کفپوش سه بعدی ساختمان,معایب کفپوش سه بعدی,
چند نکته راجب کفپوش سه بعدی ساختمان

نصاب و یا مشاوری که شما از آن برای نصب کفپوش سه بعدی ساختمان مورد نظرتان استفاده می‌کنید، باید نکاتی را به شما در مورد طرحی که انتخاب می‌کنید و شرایط لازم برای نصب این کفپوش را ذکر کند. به طور مثال از این نوع از کفپوش نباید در مکان‌هایی که گرمایش از کف دارند استفاده شود. ذکر این نکات و مواردی از این قبیل بر عهده‌ی متخصص این کار است که اگر این نکات رعایت نشوند تنها باعث ایجاد هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شوند.

برای دریافت خدمات مورد نیازتان می‌توانید در دوره آموزش نصب کفپوش epoxy ما استفاده کنید و از مشاوره‌های رایگان آن‌ها در زمینه EPOXY بهره‌مند بشوید.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :