اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

از گذشته دکوراسیون و معماری برای ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود، خانه‌های اشرافی تماما دارای دکوراسیون خاص بوده‌اند؛ از طرفی امروزه دکوراسیون بسیار مهم تر شده است؛ طوری که برای طراحی هر خانه هر چند کوچک و با متراژ کوچک از طراحی دکوراسیون داخلی بهره می‌گیرد؛ اهمیت طراحی خانه تا حدی زیاد شده است که به رشته تخصصی تبدیل شده است و افراد زیادی در آن تحصیل کرده و فعالیت می‌کنند. در دکوراسیون داخلی سعی بر این است تا اجزا و وسایل با همدیگر ترکیب شوند و یک اجزا داخلی زیبا به ارمغان بیاورند.

یکی از نکاتی که در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؛ ترکیب چند رنگ با یک دیگر است. رنگ‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. هر رنگ یک خواص دارد که در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. در این مقاله در وب سایت فنی شو به نکات مهم درباره انتخاب رنگ خواهیم پرداخت پس با ما همراه شوید. ( فنی شو یا آموزشگاه پیوند داده‌ها، مرکز آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای همراه با ارائه مدرک رسمی فنی و حرفه ای)

سلیقه فردی در رنگ

رنگ اهمیت بسیار زیادی دارد اولین نکته در انتخاب رنگ سلیقه شخصی است. بسیاری از افراد با توجه به روحیه و مدل خانه شان علاقه دارند تا یک مدل رنگ خاص را انتخاب کنند. برای طراحی و دکوراسیون اولین نکته سلیقه شخصی شماست؛ البته زمانی که طراح دکوراسیون داخلی به خانه شما بیاید با توجه به متراژ، پیشنهادهایی می‌دهد که با معیارهای شما سازگاری داشته باشند. به عنوان مثال برای خانه‌هایی با متراژ کوچک پیشنهاد می‌شود تا از رنگ‌های روشن استفاده شود تا خانه بزرگ تر و دلباز تر به نظر بیاید. برای خانه‌های کوچیک از سبک دکوراسیون داخلی و رنگ‌های تیره استفاده نشود چون که خانه دلبسته به شمار می‌آید. با سبک‌های متداول دکوراسیون داخلی در منزل آشنا شوید

,,,

رنگ زرد برای دکوراسیون داخلی

رنگ زرد روشن و درخشان است. این رنگ نمادی از خورشید است که تناژ شاد دارد و باعث بزرگ تر نشان داده شدن فضا می‌شود. برای این که این رنگ زیباتر به نظر برسد سایه‌های آن را با رنگ پاستلی ترکیب می‌کنند تا آرامش بیشتری به مخاطب القا کند. ترکیب رنگ تیره با روشن سبب شده تا این مدل پر طرفدار باشد.

,,,

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی می‌باشد که سایه‌های قرمز آن می‌تواند زیبایی به خانه ببخشد. استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی جذابیت خاصی می‌دهد به خصوص برای طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق کودکان، سبب جذابیت و زیبایی خاص می‌شود. البته برای رنگ قرمز بهتر است به سراغ ترکیب رنگ روشن بروید. البته  سلیقه خیلی از افراد با استفاده از ترکیب رنگ قرمز جور نیست.

,,,

رنگ سبز منشا طبیعت

کسانی که دیوانه وار علاقه دارند به طبیعت و فضای پر گل و گیاه به سراغ رنگ سبز می‌روند. شمال ایران منطقه‌ای سر سبز است که اگر به آن جا سفر کرده باشید، سراسر آن به رنگ سبز است. در واقع سبز منشاء‌ای از طبیعت است که اگر در دکوراسیون داخلی استفاده شود این حس را به افراد می‌دهد که می‌توانند راحت و عمیق تنفس کنند. رنگ سبز برای این که زیباتر به نظر برسد بهتر است با دیگر رنگ‌ها ترکیب شود. سفید بهترین مکمل برای رنگ سبز است زمانی که این دو رنگ باهم ترکیب می‌شوند زیبایی و جذابیت خاصی به آدم می‌دهد.

,,,

 

پرکاربردترین رنگ در دکوراسیون داخلی

شاید به جرات می‌توان گفت سفید پرکاربردترین رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی است؛ چرا که اکثر منازل امروزی آپارتمان هستند و متراژ ان‌ها کمتر از خانه‌های ویلایی است و برای آن که بزرگ تر نشان داده شوند از سفید استفاده می‌کنند. در غیر این صورت سفید اگر خودش هم رنگ اصلی نباشد ترکیب رنگ‌های دیگر است چون که خاصیت خنثی دارد و همین طور نماد پاکی، تمیزی و شفافیت است.

,,,

ترکیب رنگ آبی

آبی تاثیر زیادی روی ذهن انسان دارد. آبی نماد صلح طلبی است. اگر جزء دسته کسانی هستید که به مدت زیاد از یک دکور استفاده کردید و می‌خواهید تغییر زیادی در آن اعمال کنید به سراغ رنگ آبی بروید. رنگ آبی تم سرد دارد از این رو برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی کارایی خیلی زیادی دارد. از طرفی رنگ آبی بیش از حد هم آن چنان خوب نیست چون که ممکن است افسردگی بیاورد. از طرفی آب با سفید ترکیب رنگ خیلی خوبی می‌شود.

,,,

چه رنگی را انتخاب کنیم

تا به این چه با انواع رنگ و نقش آن‌ها در دکوراسیون آشنا شدیم اما چه رنگی را انتخاب کنیم، گزینش رنگ تا حد زیادی به خود فرد بستگی دارد. چون که خیلی از افراد علاقه دارند تا از کاغذ دیواری و دیوار کوب استفاده کنند و اصلا به سراغ رنگ نروند. از طرفی اگر بخواهیم سلیقه افراد را فاکتور بگیریم، کارشناس و طراح دکوراسیون داخلی می‌تواند کمک کننده و مشاور خیلی خوبی برای شما باشد. کارشناس به محل زندگی یا کارتان اعزام شده و با توجه به شرایط آن رنگ مناسب و وسایل متناسب با آن را به شما پیشنهاد خواهد داد.

مدیر سایت

نقد و بررسی‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید :