یک کارگاه نجاری در خانه خود راه اندازی کنید!

نجاری-در-خانه

در این مطلب نکاتی مهم و تاثیرگذار برای نجاری در خانه خواهیم گفت۰پس باما همراه باشید نجاری یکی از مشاغل مهم و پر کاربرد است که تسلط و مهارت در آن می‌تواند باعث شود تا شما به درآمدهای بالایی برسید؛ اما با این وجود راه‌اندازی کارگاه نجاری در خانه نیز به سرمایه اولیه نسبتا بالایی نیاز دارند و افرادی که تمایل دارند در این حرفه مشغول به کار شوند؛ اما هزینه اولیه را ندارند می‌توانند در خانه کارگاه نجاری راه بیاندازند.

کارگاه نجاری در خانه امری امکان پذیر

یکی از نکات مهمی که باید، نخست در زمینه داشتن کارگاه نجاری خانگی به آن توجه کنید این است که در آپارتمان و یا خانه ویلایی می‌خواهید کارگاه نجاری داشته باشید؛ چرا که با یک دیگر متفاوت است. کارگاه نجای محلی است که به دلیل وجود تجهیزات و فرآیند انجام کار سر و صدای بالایی ایجاد می‌کند؛ بنابراین آپارتمان‌های پر تردد محل مناسبی برای راه اندازی کارگاه نجاری نیست. اما با این وجود اگر می‌خواهید برای نجاری به سراغ آپارتمان بروید بهتر است محلی را انتخاب کنید که دارای پارکینگ و انباری مناسب است که به شما کمک می‌ککند تا سر و صدای بالایی ایجاد نکند. از طرفی اگر بخواهید در خانه‌های ویلایی، محلی را به عنوان کارگاه نجاری راه اندازی نمایید؛ مطمئنا گزینه مناسب‌تری نسبت به آپارتمان انتخاب کردید و می‌توانید برای کار خود، تجهیزات و ابزارهای زیادی در نظر بگیرید.

دستگاه نجاری در خانه

یادتان باشد نباید از کارگاه نجاری در خانه ، توقعی مانند کارگاه نجاری بیرون و معمولی نداشته باشید. یکی از کارهایی که در نجاری در خانه باید انجام دهید این است که از دستگاه‌های بزرگی کارگاهی استفاده نکنیدو به سراغ دستگاه‌های کوچیک تر بروید. بگذارید با ذکر یک مثال توضیح بیشتری دهم؛ هر کارگاه نجاری به یک سری اره نیاز دارد تا خدمات برش چوب با آن صورت بگیرید؛ اگر برای انجام کار به یک اره فلکه نیاز دارد. به جای اره فلکه ۶۰ می‌تواند از اره فلکه ۱۰ یا ۸ اینچ به کار ببرید.

در ادامه به وسایل نجاری خانگی که کاربرد زیاد و کاربری آسان تری دارند می پردازیم.

ابزار نجاری در خانه,اموزش نجاری در خانه,کارگاه نجاری در خانه,

وسایل نجاری خانگی

تا به این جا با مباحث کلی درباره نجاری در خانه آشنا شده‌اید؛ در این مبحث قصد داریم دستگاه‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نجاری در خانه را راه اندازی کنید بررسی کنیم؛ این دستگاه‌ها با تجهیزات کارگاه‌های نجاری بزرگ یکی هستند؛ اما ممکن است در اندازه با هم تفاوت داشته باشند؛ چرا که کارگاه نجاری در خانه ظرفیت نجاری‌های بزرگ و تخصصی را ندارد.

نجاری در خانه,نجاری ساده در خانه,وسایل کارگاه نجاری خانگی,

رنده میزی

هر فردی که بخواهد در زمینه نجاری یا درودگری فعالیت کند باید از رنده میزی استفاده نماید. رنده میزی برای برش چوب به کار می‌رود و از آن‌جایی که در کارگاه‌های انجاری از رنده‌های چدنی استفاده می‌شود که از وزن بالایی برخوردار هستند و انتقال آن‌ها به راحتی قابل انجام نیست؛ بنابراین امروزه رنده میزی‌هایی وجود دارند که ابعاد کوچکتری دارند و در کارگاه نجاری خانگی مناسب هستند.

اره میزی نجاری

با توجه به این که از ام دی اف، چوب طبیعی و غیره در طراحی و ساخت قطعات چوبی به وفور استفاده می‌شود؛ اره میزی ابزاری واجب است که برای استفاده در کارگاه خانگی گزینه مناسبی می‌باشد. اره میزی خانگی در بازار با قیمت پایین تری نسبت به کارگاهی آن عرضه می‌شوند که کیفیت آن ممکن است کمی متفاوت باشد البته به برند آن بستگی دارد. اره میزی یکی از متداول ترین وسایل نجاری خانگی است.

اره فارسی بر

برای این که بتواند چوب را با زاویای کاملا مختلف برش دهید به اره فارسی بر نیاز دارد. اره فارسی بر دستگاهی است که بخشی از کارکرد آن اتوماتیک بوده و چوب را با زاویه ۴۵ درجه برش می‌دهد. اره فارسی بر با قیمت مختلفی عرضه می‌شوند که اره فارسی برهای ارزان شاید کار راه بنداز باشند اما از حالت کالیبره زود خارج شده و دست شما را بعضی از مواقع کاملا بند می‌گذارد؛ بنابراین هر چند برای کارگاه خانگی بهتر است سراغ اره فارسی بر با کیفیت بروید حتی اگر از قیمت بالایی برخوردار باشد.

دریل برقی یا دریل شارژی

در کارهای چوبی، باید چوب را سوراخ کاری کنید که باید مته مناسبی را برای انجام این کار انتخاب کرد. برای سوراخ کاری چوب بهتر است به سراغ دریل برقی بروید. دریل برقی باید در هر کارگاه خانگی وجود داشته باشد؛ چرا که از ملزومات کارگاه نجاری است. دریل‌های برقی نیز مانند سایر ابزارهای نجاری در قیمت و کیفیت مختلفی عرضه می‌شوند که با توجه به بودجه‌تان می‌توانید آن را تهیه کنید.

مدیر سایت

1 دیدگاه برای یک کارگاه نجاری در خانه خود راه اندازی کنید!

    بابک مدائنی :

    من به علت علاقه زیادی که به چوب و کار با آن دارم کارگاهی در خانه راه اندازی کرده ام و ابزار کار را هم تهیه کرده ام ، اما هنوز یک آماتور هستم و به دلیل اینکه شست ساله هستم خیلی امکان شاگردی در جائی را ندارم و بیشتر مایلم از طریق شما دوستان آموزش ببینم وکسب مهارت کنم . بنابر این بخاطر زحمتی که میکشید ممنون و سپاسگزارم . بابک مدائنی از همدان

      مدیر سایت :

      ممنون از لطف و نگاه قشنگتون بابک جان

    فروغ سرمد :

    سلام تبریک میگم به اقا بابک
    اتفاقا منم همین شرایط رو دارم ولی هنوز کارگاهی راه نیانداختم

    ابراهیم گوهرزادگان هستم :

    سلام من در بالای یک کارگاه mdf می خواهم ساکن شوم
    چکار کنم که صدا بالا نیاد یا خیلی کم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

      مدیر سایت :

      سلام
      در هرصورت صدا بالا میبره
      ولی عایق صوتی قرار بدید

      امین :

      زیر سقف یونولیت یا همون فیبری ۱۰-۱۵یا۲۰سانت نصب کنید هر چه ضخیم تر عبور صدا کمتر

    محمد جواد :

    سلام خیلی عالی خسته نباشد
    برای راه اندازی یک کارگاه خیلی ساده در منزل به نظر شما چقدر سرمایه لازمه

      مدیر سایت :

      سلام
      در حال حاضر با ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون میشه این کار رو شروع کنید

دیدگاه خود را بیان کنید :